۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۴۶۶۳۲

انتقاد آیت الله شبستری از گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با تأکید بر مقابله جدی با بدحجابی به عنوان مصداق بارز منکر در جامعه، اظهار داشت: متأسفانه هنوز پدیده بدحجابی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در متن جامعه مشاهده می شود که انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکل برطرف شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به این‌که فراموشی فرایض دینی در جوامع اسلامی عامل بروز بدعت‌ها، خرافات و انحراف خواهد بود،‌ اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر احکام و فرائض دینی است.

 

امام جمعه تبریز با انتقاد از القای افکار التقاطی نسبت به فرائض دینی گفت: متأسفانه ابعاد مختلف فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهجور و مطرود مانده است، باید این مسأله به صورت صحیح و کامل تبیین شود که تذکر لسانی رسالتی همگانی است، در حقیقت بی تفاوتی نسبت به منکرات در شأن شیعه نیست.

 

وی با تأکید بر این‌که اگر این فریضه ترک شده و یا مورد کم توجهی قرار گیرد، سایر اجرای سایر احکام دینی نیز با غفلت رو به رو خواهند شد، خاطرنشان کرد: آذربایجان و تبریز مهد غیرت و خاستگاه علما بوده و با عنوان اولین پایگاه تشیع شناخته شده است، بر این اساس باید عزمی جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج و بسط معروفات صورت گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری مقابله با هنجارشکنان اجتماعی و اخلاقی را لازمه ترویج معروفات در جامعه دانست و افزود: دهه اول ماه محرم فرصتی برای ترویج این دو فریضه مهم الهی است، چراکه فلسفه نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای این دین رسول الله و امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که بیش از 50 آیه در قرآن کریم و صدها روایت و حدیث معتبر بر ضرورت اجرای امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشته‌اند، گفت: اهمیت این فریضه تا اندازه ای است که آن بزرگواران مؤمن واقعی بودن را در گرو اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده اند.

 

آیت الله شبستری در پایان با تأکید بر مقابله جدی با پدیده شوم بدحجابی به عنوان مصداق بارز منکر در جامعه اظهار داشت: متأسفانه هنوز پدیده بدحجابی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در متن جامعه مشاهده می شود که انتظار می رود با هماهنگی و برنامه ریزی‌های مناسب از سوی متولیان فرهنگی و انتظامی این نقیصه نیز برطرف شود.

 

بنابر این گزارش، در پایان این نشست نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در حکمی محمدعلی نصرتی معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی را به مدت سه سال با عنوان معاون ادارات و کارخانه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان منصوب کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات