۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۸۶۲
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

مبلغان در مناطق زلزله‌زده ارسباران حضور می یابند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده گفت: همزمان با ماه محرم و صفر روحانیان و مبلغان حوزوی در تمامی مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، همایش مشترک ائمه جماعت، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، مسؤولان هیأت‌های مذهبی, مداحان و هیأت امنای مساجد شهرستان اهر در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی برگزار شد.


حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سخنانی با اشاره به مناقب و فضایل اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به این‌که دهه اول محرم بهترین فرصت برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، اگر در جامعه همه به وظیفه دینی خود در این زمینه عمل کنیم مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

 

امام جمعه اهر با تأکید بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی منکر در جامعه از سوی همگان خاطرنشان کرد: در هر جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر به نحو شایسته فرهنگ‌ سازی و عملیاتی شده قطعاً ناهنجاری ‌ها و مشکلات اجتماعی کمتر شده و این امر نشان از اهمیت و تأثیرگذاری این فریضه در اجرای احکام اسلامی و دینی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی برای است، تصریح کرد: غفلت از فریضه امر به معروف و نهی از منکر، انحرافات جدی در جامعه ایجاد خواهد کرد، باید با راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از کارشناسان این فریضه در جامعه تعمیم شود و همه ما باید دراین زمینه احساس وظیفه کنیم.

 

وی تبلیغ چهره به چهره روحانیت را اثرگذارترین روش در تبیین مبانی ارزشمند دینی دانست و گفت: با توجه به اینکه در ماه محرم فضای معنوی خاصی در جامعه حاکم است، روحانیان می توانند با راهکارهای مناسب، ضمن زمینه جذب جوانان به مسائل دینی، عمل فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از دوران نوجوانی در آحاد جامعه نهادینه کنند.

 

امام جمعه اهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حضور روحانیان و مبلغان دینی در مناطق حادثه دیده در ایام محرم و صفر با انسجام بیشتری ادامه خواهد داشت، گفت: همزمان با ماه محرم و صفر روحانیان و مبلغان حوزوی در تمامی مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان حضور خواهند داشت.

 

وی برگزاری مراسم عزای حسینی در مناطق زلزله زده را با اهمیت دانست و از مسؤولان امر خواست تا هر چه سریع‌تر نسبت به بازسازی مساجد و یا حتی المقدور در نصب خیمه‌های بزرگ عزاداری در این مناطق اقدامات لازم را داشته باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات