۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۴۸۲۹۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ورود نمایندگان به مسائل حاشیه ای مشکلات کشور را دوچندان می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و خدمت به مردم را از وظایف اساسی نمایندگان دانست و گفت: ورود نمایندگان به مسائل حاشیه‌ای مشکلات کشور را دوچندان می کند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا تاکید کرد: به حق روز شهادت آیت‌الله مدرس روز مجلس نام گذاری شده است و مجلسیان باید آن شهید بزرگوار را به عنوان الگوی خود در نظر بگیرند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با بیان این‌که نمایندگان به عنوان عصاره ملت و نماد اقتدار نظام اسلامی هستند، ابراز کرد: نمایندگان باید نیازهای جامعه را شناسایی کرده و برای رفع نواقص و برطرف کردن چالش‌ها قانون‌های متناسبی را وضع کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر در رأس امور بودن مجلس، گفت: نمایندگان در مسیر انجام وظیفه باید نظارت قوی بر حسن اجرای قوانین در نظام اسلامی داشته باشند و با احاطه به وظایف قانونی خود و توجه به تعهدی که با نظام و امت دارند به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند عمل کنند.
وی پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و خدمت به مردم را از وظایف اساسی نمایندگان برشمرد و اظهار کرد: ورود نمایندگان به مسائل حاشیه‌ای به مشکلات کشور می‌افزاید و برای رسانه‌های بیگانه خوراک تبلیغاتی مهیا می‌کند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان ادامه داد: نمایندگان با حفظ وحدت و انسجام میان خود و سایر قوا و با اطاعت از رهبری به شایستگی وظایف خود را انجام داده و در مسیر پویایی نظام گام‌های مؤثری بردارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که نمایندگان باید به وظایف قانونی خود آشنا باشند، ابراز کرد: نمایندگان با عمل به وظیفه قانون‌گذاری و حسن اجرای قوانین به فکر سرفرازی ایران و رفع مشکلات عدیده‌ای که برای ملت پیش می‌آید باشند.
وی اضافه کرد: نمایندگان مصالح نظام و کشور را بر مصالح حزبی و گروهی خود ترجیح دهند و با بصیرت و واقع نگری و با پیروی از بزرگان دین و رهبری انقلاب به بهترین نحو قوانین در خور و شایسته‌ای را در جهت سربلندی کشور تصویب کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان با اشاره به عملکرد مجلس نهم، گفت: آنچه به نظر می‌رسد مجلس نهم با این‌که مدت کوتاهی از عمر آن می‌گذرد با تصویب اعتبار نامه‌ها و بررسی طرح‌ها و لوایح پیشنهادی در صدد انجام وظیفه قانونی خود بوده هرچند بعضاً برخی از نمایندگان ممکن است درگیر حواشی شوند اما امیدواریم با تدبیرهای لازم هیأت رییسه، پیروی از مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن قانون اساسی کم‌ترین آفت را داشته و به بهترین نحو ممکن در خدمت نظام و ملت اسلامی باشند./927/ت302/ج
ارسال نظرات