۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۴۸۵۵۷
رییس‌کل دادگستری استان تهران:

مسئول امور فرهنگی باید اهل خودسازی و تقوا باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس‌کل دادگستری استان تهران با بیان این که مسئول امور فرهنگی باید اهل خودسازی و تقوا بوده و تاثیرگذار باشد گفت: اولویت نخست کار فرهنگی تزریق دائمی روحیه نشاط و امید و برحذر داشتن از یاس و ناسپاسی و تاکید بر داشته ها و مثبتات است.
رييس كل دادگستري تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید علیرضا آوایی رییس‌کل دادگستری استان تهران صبح امروز در نخستین گردهمایی مسئولین فرهنگی مجتمع‌های شورای حل اختلاف استان تهران گفت: اولین قدمی که باید در زمینه امور فرهنگی برداریم موجه بودن دوستانی که می‌خواهند کار فرهنگی کنند در محل کار است به نوعی که در محل کار آنها را به عنوان یک چهره فرهنگی بشناسند و بپذیرند.

رییس‌کل دادگستری استان تهران با بیان این که مسئول امور فرهنگی باید اهل خودسازی و تقوا بوده و تاثیرگذار باشد گفت: اولویت نخست کار فرهنگی تزریق دائمی روحیه نشاط و امید و برحذر داشتن از یاس و ناسپاسی و تاکید بر داشته ها و مثبتات است.

وی با تاکید بر این‌که یکی از مشکلات یاس و ناامیدی و ندیدن پیشرفت‌ها و مثبتات است اظهار داشت: این عالم عالم نقص است و غیر از حکومت وعده داده شده در همه حکومت‌ها نواقصی مشاهده خواهد شد و هیچ گاه پیشرفت کامل را نمی‌بینیم.

آوایی با بیان این که اگر به داشته ها و نعمات الهی فکر کنیم فرصتی پیش نمی‌آید به نواقص برسیم گفت: روحیه یاس  زحمات را به هدر می‌دهد و برکت را از عمر آدم می‌گیرد.

رییس‌کل دادگستری استان تهران اولویت دیگر امور فرهنگی را تقویت روحیه بدهکاری به دین و نظام و ملت و اجتناب از روحیه طلبکاری دانست و گفت: هر وقت فکر می‌کنید خیلی کار می‌کنید و به جایی  رسیدید نیم نگاهی به جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی بکنید.

وی با بیان این که ما نیازمندیم که این موارد را به یکدیگر یادآوری کنیم اظهار داشت: اگر این تذکرات و یادآوری‌ خطرات نفسانی نباشد ممکن است انسان‌ها به صورت تدریجی تغییر هویت بدهند و خودشان هم متوجه نشوند.

آوایی رعایت حسن خلق و همه را از خود بهتر دیدن را لازمه اخلاقی کار در نظام اسلامی دانست و گفت: متاسفانه یک حالتی در سیستم اداری داریم باورمان نشده است که حکومت ها نوکر مردم هستند.

رییس‌کل دادگستری استان تهران تاخیر در آمدن هنگام رسیدگی به پرونده و احساس مالکیت بر وقت مردم را به عنوان آفات کار قضات ذکر کرد و گفت: تحقیر شدن و تخریب شخصیت و معطلی مردم گاهی اوقات مسیر زندگی مردم را تغییر می‌دهد، در این هنگام چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی با بیان این که یکی از مشکلاتی که مردم در سراسر کشور دارند این است که بیش از آن‌که از احکام همکاران ما ناراحت باشند از اخلاقیات آنها ناراحت هستند گفت: این‌ها مستی قدرت است که افراد غافل گرفتارش می‌شوند، چون مردم به ما محتاج هستند و پست و مقامی داریم بدون تربیت به صورت تدریجی عوض شده و اخلاقیات دور می‌شویم.

رییس‌کل دادگستری استان تهران در ادامه اتخاذ تصمیمات عادلانه و عالمانه در شوراها و گوش دادن به سخنان طرفین را لازمه کار داوری دانست و گفت: این‌که مردم ببینند حقوقشان برای ما محترم است و احترام می‌گذاریم بهترین تبلیغ برای جمهوری اسلامی است.

آوایی با بیان این که باید به دوستان یادآوری کنیم هیچ پرونده و هیچ ارباب رجوعی غیرمهم نیست گفت: مسئولین امور فرهنگی باید این حساسیت‌ها را مرتب تزریق کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عادی شدن کار آفت و آسیبی است که در شورای حل اختلاف گریبان‌گیر است./959/پ202/ص

ارسال نظرات