۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۴۸۹۷۲

ویژه‌نامه پرونده‌ای برای پایان دنیا در سال 2012 منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ «ویژه‌نامه پرونده‌ای برای پایان دنیا در سال 2012» با هدف بررسی شایعات و جنجال‌های پیرامون این سال در فضای مجازی منتشر شد.
ويژه‌نامه 2012
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا «ویژه‌نامه پرونده‌ای برای پایان دنیا در سال 2012» شامل آرماگدون یا وقوع نبرد هسته‌ای، پایان دنیا در سال 2012، شمال جنوب می‌شود یا جنوب شمال و سایه شیطان بالای سر 2012 در پایگاه اینترنتی تبیان منتشر شد.
قرار است بازیگر باشیم یا تماشاچی، نقش رسانه‌ها در گسترش شایعات در جامعه، سفر به سرزمین مایاها و آزتک‌ها، سرانجام سیاره ایکس رخ می نماید، موجودات فرازمینی در راه زمین، تازیانه‌های مرگبار خورشید بر زمین در 2012 و سیارات به خط نمی شوند بخشی از موضوعات این ویژه‌نامه هستند
در این ویژه‌نامه به موضوعاتی همچون شمال جنوب می شود یا جنوب شمال، در آسمان سال 2012 چه خبر است، طالع بینی در خدمت جنجال 2012، سایه شیطان بالای سر 2012، قرآن در مورد2012 وپایان دنیا چه می گوید، آرماگدون یا وقوع نبرد هسته ای، پایان دنیا در سال 2012 و شما هم درباره پایان دنیا در سال 2012 اظهار نظر کنید نیز می‌توان اشاره کرد.
سایه شیطان بالای سر 2012
در این مقاله آمده است:21 دسامبر 2012 (30 آذرماه سال 1391) تنها یک تاریخ نیست بلکه در پیشگویی‌های قومی قدیمی به نام «مایا»، زمانی برای پایان دنیا بیان شده است، سالی که انتظار می‌رود آشفتگی‌های جوی زمین به اوج خود برسد و دنیا به سوی نابودی حرکت کند.
موضوعی که در چند سال اخیر نیز حجم گسترده‌ای از ادبیات رسانه‌ای دنیا را به خود اختصاص داده است، اما، آیا واقعا کمتر از دوسال به پایان دنیا باقی مانده است، احتمال رخداد این رویدادها چقدر است.
 در تقویم مایاها، تقویمی که نوشتن آن از سال سه هزار و 114 قبل از میلاد آغاز شده است، شواهدی حاکی از آن است که چرخه پنج هزار و 126 ساله جهان در تاریخ 21 دسامبر 2012 به پایان خواهد رسید.
شواهدی که گفته می شود سال‌ها در کتابخانه‌ای پنهان بوده و اکنون پس از چندین سال پیدا شده است و این موضوع خود سرآغازی برای به اجرا در آوردن پروژه ای با نام 2012 شده است، در پروژه 2012، مقرر شده است تا سه نظم کلی کهکشانی، زیست محیطی کره زمین و سیاسی، اقتصادی جهان برهم ریزد و یا اگر این امر به صورت طبیعی محقق نشد برهم بزنند.
قرآن در مورد 2012 و پایان دنیا چه می‌گوید.
در این مقاله می خوانیم: و می گویند اگر راست می گویید، این وعده کی خواهد بود، بگو، «علم فقط پیش خداست و من صرفا هشدار دهنده‌ای آشکارم» و آن گاه که آن (لحظه موعود) را نزدیک بینید، چهره‌های کسانی که کافر شده‌اند در هم رود، و گفته شود، «این است، همان چیزی که آن را فرا می‌خواندید»
یکی از موضوعاتی که از دیرباز ذهن آدمیان را درگیر خود کرده و علی رغم تلاش‌های نوع بشر در طول قرون و اعصار هنوز در هاله‌ای از ابهام است بحث از آینده جهان و به عبارتی عام این است که آخر دنیا چه می شود، این سؤال همانند پرسش از پیشینه جهان است که آن هم دقیقا روشن نشده و در حد فرضیاتی از دانشمندان تجربی مانده است .
ما ز آغاز وز انجام جهان بی خبریم        اوّل و آخر این کهنه کتاب افتاده است
بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط کنونی زمین و بحران‌های موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بر روی حقایقی می پردازند که می تواند روزی منجر به اتمام حیات بر روی سیاره آبی شود، بر اساس شواهد علمی موجود و مدارک تاریخی قدیمی نظریه‌هایی که به احتمال نابودی جهان تا سال 2012 پرداخته است مورد بررسی قرار گرفته است.
این‌که شواهد و قراین نشان دهنده این است که جهان ما رو به نابودی می رود که شکی در آن نیست، و در همه ادیان الهی یا غیر الهی مباحثی در این زمینه مطرح شده است در قرآن کریم به این موضوع به طور مشروح پرداخته شده است و آن زمان را هولناک و عظیم شمرده است و از در هم پیچیدن آسمان و زمین و متلاشی شدن کوهها و دریاها صحبت کرده است.
در نزدیکی ظهور علائمی غیر عادی در آسمان مشاهده می شوند از جمله ظهور ستاره سرخ رنگ که نشانه‌ای برای آغاز جنگ و خونریزی‌های بسیار است، ایستایی خورشید در آسمان از زوال تا غروب، طلوع خورشید از مغرب آن، ظهور دنباله‌داری که مدار آن بطور متناوب تکرار می شود و در دوره‌های مختلف حیات بر روزی زمین دیده شده و موجب تغییرات شدید جوی و آب و هوایی در زمین می شود.
آرماگدون یا وقوع نبردی هسته‌ای؟
در این مقاله چنین آمده است:
بر پایه این عقیده در بسیاری از موارد برای اثبات حقانیت خویش، به عبارات و جملاتی منسوب به کتاب مقدس، تمسک می‌کنند و سعی دارند این موارد را در اذهان جهانیان جای دهند و آنرا به یک باور عمومی تبدیل کنند.
بنیادگرایان مسیحی اعتقاد دارند که برای بازگشت موعود، لازم است مراحلی طی شود که آن مراحل عبارتست از بازگشت یهود از سرزمین فلسطین، برپایی دولت یهود در سرزمین مقدس و بشارت دادن لاهوت انجیلی به تمام ملل از جمله ملت‌های ساکن در اسرائیل(منظور اعراب یا طوایف ساکن در فلسیطن اشغالی است)
بر پایه این عقیده در بسیاری از موارد برای اثبات حقانیت خویش، به عبارات و جملاتی منسوب به کتاب مقدس، تمسک می کنند و سعی دارند این موارد را در اذهان جهانیان جای دهند و آنرا به یک باور عمومی تبدیل کنند.
مثلا این‌که بگویند که یهودیان امت برگزیده خدا هستند، خداوند سرزمین قدس را به امت برگزیده خود یهودیان داده است، از آنجا که یهودیان امت برگزیده خدا هستند، به همه کسانی که به یهودیان دعای خیر کنند برکت می‌دهد، و کسانی را که به یهودیان لعن و نفرین کنند، لعنت خواهد کرد.
مواجهه با چنین گزاره‌هایی به سادگی نشان می‌دهد که در مواجهه اسرائیل و فلسطین، در ذهن افرادی که چنین باورها و تفکراتی دارند، نماد و نشانه ضد مسیح کسی نیست جز اعراب و مسلمانان.
به نظر می رسد که این تفکرات دارای ابعاد مختلفی است، یک بعد این تفکر وافرادی که معتقد به آن هستند، همان نکته‌هایی است که در بالا ذکر شد اما بعد دیگر آن، ساختار تعلیمی است که به این افراد داده شده است.
این ساختار تعلیمی در جهان کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ابعاد متنوع و وسیعی را به خود اختصاص داده است.
وقتی با نگاهی عمیق به برخی از زوایای این ساختار تعلیمی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که گویا یک ایدئولوژی خاص، با یک تفکر مذهبی در هم آمیخته شده است و در نهایت منجر به ایجاد نوعی تفکر در میان عده‌ای از افراد شده که سعی بر تسری دادن این تفکر به سرتاسر دنیا را دارند.
«ویژه‌نامه پرونده‌ای برای پایان دنیا در سال 2012» با هدف بررسی شایعات و جنجال‌های پیرامون این سال به تهیه‌کنندگی وتنظیم م.ح.اربابی فر  در بخش دانش و زندگی تبیان به نشانی  www.tebyan.net منتشر شد./907/ت302/پ
ارسال نظرات