۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۵۰۰۹۴

دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در تبریز راه‌اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دومین دانشگاه بزرگ کشور و قطب علمی منطقه شمال غرب در تبریز راه اندازی و فعال خواهد شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز ظهر امروز در نشست نکوداشت یاد و خاطره شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار استانداری با حضور مدیران حوزوی و دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: شهید آیت الله مفتح پرچم‌دار وحدت حوزه و دانشگاه، مفهومی را وارد نهادهای علمی و فقهی کشور کرد که تاب و تحمل دشمن را از میان برد.

 

وی با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همگرایی حوزویان و دانشگاهیان هنوز وحدت به معنای واقعی محقق نشده بود، تصریح کرد: فاصله میان حوزه‌های علمیه و دانشگاه و گاه بدبینی میان این دو نهاد آموزشی موجب ارائه اندیشه وحدت حوزه و دانشگاه از سوی بزرگانی چون امام خمینی(ره)، شهید مفتح و شهید مطهری شد.

 

آژیده با تأکید بر این‌که دانشجویان و طلاب میراث‌دار حرکت این بزرگان هستند، خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه برای دشمنان نظام یأس‌آور است، چراکه نظام سلطه پویایی این دو نهاد را همواره مانعی برای تحقق اهداف و منافع مادی خود در کشورهای اسلامی می داند، از این رو در طول تاریخ قصد جدایی میان آنها را داشته‌ است.

 

وی تفرقه و بدبینی میان حوزه و دانشگاه را فرصتی برای چپاول فرصت‌ها و اندیشه‌های اندیشمندان و نخبگان داخلی برای دشمنان دانست و گفت: بر همین اساس نظام سلطه غرب طی سالیان متمادی با شیوه‌ها و روش‌های مختلف تلاش‌ گسترده‌ای برای فاصله بین دانشگاه و حوزه ها داشته است.

 

رییس دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی و فعالیت دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در  دومین دانشگاه بزرگ کشور و قطب علمی منطقه شمال غرب خبر داد و گفت: این دبیرخانه با هدف تعمیق تعاملات میان حوزه های علمیه منطقه و مراکز علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی فعالیت خواهد کرد.

 

وی با بیان این‌که نقش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تبریز در منطقه شمال غرب همواره مورد توجه و جریان‌ساز بوده است، گفت: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه به منظور تحقق آرمان های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد خواهد شد، که پیگیری مطالبات رهبری از حوزه و دانشگاه یکی از برنامه‌های دبیرخانه خواهد بود.

 

آژیده با اشاره به این‌که دانشگاه تبریز به نمایندگی از دانشگاه های استان اقدام به راه اندازی این دبیرخانه کرده است، گفت: امیدواریم با استقبال و حضور مؤثر اساتید و اندیشمندان حوزه و دانشگاه به سمت تحقق وحدت حقیقی میان حوزه و دانشگاه حرکت کنیم./935/پ202/ب

ارسال نظرات