۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۵۰۲۹۵

پژوهشکده حوزه علمیه آمل راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل از راه اندازی پژوهشکده علمی و تحقیقاتی در این حوزه خبر داد.
مدير حوزه علميه ابوالحسن امير المؤمنين آمل

حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که تحقیق و پژوهش از اهمیت والایی برخوردار است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: پژوهش محوری می تواند به برنامه های مختلف جهت داده و سبب دستیابی به نتیجه ای ارزنده شود.

 

مدیر حوزه علمیه آمل با بیان این که پژوهش یکی از ارکان جدایی ناپذیر حوزه در تاریخ بوده است، گفت: پژوهش همواره شاخصی مهم در توسعه و رونق بخش های مختلف هر مجموعه ای خواهد بود.

 

حجت الاسلام یزدانی تقویت روح پژوهش را حرکت در مسیر تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال تحول در حوزه هستیم باید زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه را فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به این که حمایت های لازم باید در عرصه فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه وجود داشته باشد، بیان داشت: ظرفیت های خوبی در حوزه های علمیه وجود دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن بهره برداری شود.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که پژوهش محوری یکی از ارکان اصلی علم آموزی در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه رونق و گسترش یافته است و باید در راستای رسیدن به نقطه ای که شایسته است تلاش ارزنده ای صورت گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با بیان این که مقوله پژوهش در حوزه های علمیه یک ضرورت مهم است که همگان باید در این راستا اهتمام داشته باشند، گفت: توجه به مسأله پژوهش موجب تحول در حوزه های علمیه خواهد شد که می تواند تاثیر ارزنده ای داشته باشد.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که پژوهشکده حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل راه اندازی شد، گفت: در این مرکز پژوهشی مجموعه کاملی از نرم افزارهای تحقیقاتی به همراه 20 دستگاه کامپیوتر موجود است تا حوزویان بتوانند برای انجام کارهای پژوهشی خود از آن بهره گیرند.

 

مدیر حوزه علمیه ابوالحسن امیرالمؤمنین آمل با تاکید بر این که برنامه های لازم برای تجهیز کتابخانه حوزه علمیه که در مسجد جامع شهرستان وجود دارد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از 25 هزار جلد کتاب در عرصه های تخصصی و منابع لازم برای استفاده حوزویان وجود دارد که استقبال شایسته ای از این کتابخانه صورت می گیرد./950/ت302/ب

ارسال نظرات