۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۵۲۴۱۴

دیدار مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از تجهیز و آماده سازی120 مدرسه در اطراف حرم مطهر رضوی برای اسکان زائران مشتاق خبر داد.
محمد تقي فخريان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد عصر امروز در جلسه ای که به مناسبت سالگرد تأسیس شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی و طرح بصیرت برگزار شد، با مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان و اعضای شورای آموزش و پرورش و رؤسای ادارات دیدار کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از مطلوب نبودن ظرفیت کاری این نهاد اظهار داشت: با توجه به این که در کشور هیچ نهادی به لحاظ گستردگی به پای آموزش و پرورش نمی رسد؛ اما سطح نیاز فراتر از این ظرفیت است.

وی در ادامه با اشاره به ساختار آموزشی مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر مربیان پیش دبستانی اعتنای چندانی به مفاهیم قرآنی ندارند و برنامه‌های آنها بر پایه بعضی بازی های ناشایست برای دانش‌آموزان کم سن و سال  برنامه ریزی می شود.

در ادامه جلسه محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز با اشاره به طرح آموزش خانواده پایدار در مدارس استان گفت: این طرح با همیاری استانداری خراسان رضوی در حال انجام است و با توجه به ایام دهه آخر صفر و حضور مشتاقان علی بن موسی‌الرضا(ع) 120 مدرسه در اطراف حرم مطهر رضوی برای اسکان زائران مشتاق تجهیز و آماده‌سازی شده است.

فخریان از جذب مربیان قرآنی از اول مهر ماه سال جاری خبرداد و تصریح کرد: از اول مهر ماه بسیاری از متخصصان قرآنی برای آموزش مفاهیم قرآنی در هزار مدرسه قرآنی جذب آموزش و پرورش می شوند./934/پ203/س

ارسال نظرات