۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۵۲۶۷۶
حجت‌الاسلام آقاتهرانی:

بیشتر مشکلات کشور ناشی از تبعیت هوای نفس است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکل از آمریکا و استکبار نیست، زیرا آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، ادامه داد: نفسانیات در وجود هر کس هست، بیشتر مشکل‌ها ناشی از هوای نفس و پیروی از وی است.
مرتضي آقاتهراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه شب در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) که در حسینیه آیت‌الله مرعشی نجفی برگزار شد، گفت: شروع هر کار خوبی سخت و دشوار نیست اما استمرار و ادامه دادن آن مشکل است.
وی افزود: در سیاست نیز برخی افراد شروع خوبی دارند اما نمی‌توانند آن خوبی ابتدایی را ادامه دهند، در نماز خواندن نیز این‌گونه است برخی افراد با حضور قلب نماز را شروع می‌کنند اما در ادامه این حضور قلب از میان می‌رود.
دبیر کل جبهه پایداری با اشاره به این‌که خلیفه اول و دوم نیز در ابتدا با امام علی(ع) بیعت کردند، خاطرنشان کرد: اما مدت زیادی نگذشت که بیعت خود را شکستند و به مخالفت با امام علی(ع) برخاستند.
وی با بیان این‌که مشکل از آمریکا و استکبار نیست، زیرا آنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، ادامه داد: نفسانیات در وجود هر کس هست، بیشتر مشکل‌ها ناشی از هوای نفس و پیروی از نفس اماره است.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی اضافه کرد: انسان با شنیدن یک موعظه یا حضور در مکان‌های مقدس منقلب می‌شود اما نمی‌تواند این حالت تنبه و بیداری خود را ادامه دهد،‌ چند دقیقه انسان منقلب می‌شود اما نمی‌تواند آن را نگاه دارد؛ این مشکل انسان در قرون متمادی است و در بین همه شیوع دارد.
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فردی نزد پیامبر(ص) آمد و گفت وقتی من نزد شما هستم حال خوبی دارم و هنگامی که از نزد شما می‌روم این حال خوش از دست می‌رود، آیا این نفاق نیست؟ پیامبر(ص) به او فرمود نه اما اگر این حالت خوش را ادامه دهی می‌توانی بر آب راه بروی و با فرشتگان مصاحفه کنی.
وی ادامه داد:‌ استقامت و مقاومت باید مرکب راه انسان شود و انسان باید عقاید و عرفان خود را بر این مطلب سوار کند.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی با اشاره به این‌که هیچ‌کدام از یاران اباعبدالله الحسین(ع) این بیماری را نداشتند، خاطرنشان کرد: کسانی که ایستادگی کردند و بر آرمان‌هایشان ایستادند با کسانی که نتوانستند خود را حفظ کنند، یکسان نیستند.
وی اضافه کرد: کسی که ایستادگی ندارد در برابر تمایلات دنیوی مانند مال نمی‌تواند مقاومت کند، برخی با مال اندک یا تمایلات کوچک مقاوم هستند اما در برابر وسوسه‌های بزرگ‌تر خود را می‌فروشند.
این استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: گاه کسی برای رییس‌جمهور شدن و به مجلس رفتن دین و پیامبر(ص) را روی زمین می‌گذارد و به آنان پشت می‌کند تا به هدف خود دست یابد.
وی با اشاره به این‌که امام حسین(ع) در مقاومت و ایستادگی برترین رتبه را داراست، گفت: برخی از امامان فرصت بروز این ایستادگی و مقاومت را نیافتند اما امام حسین(ع) این فرصت را یافت و والاترین درجه ایستادگی خود را در راه خداوند نشان داد.
حجت‌الاسلام آقاتهرانی افزود: اگر فرد مقاومت نداشته باشد نمی‌تواند راه گذشتگان را ادامه دهد، ممکن است کسانی که برای انقلاب قیام کردند فرزندان آنان راه وی را دنبال نکنند، انسان نیاز به ایستادگی و مقاومت دارد تا در اهداف و آرمان‌های صحیح خود بایستد./914/پ202/ج
ارسال نظرات