۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۵۵۰۰۶
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم:

روحانیت در جنگ‌‌های آینده نقش مهمی بر عهده دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: روحانیت و حوزه‌های علمیه در جنگ‌ هشت ساله نقش بی‌بدیلی داشت، در جنگ‌های آینده نیز باید حوزه و روحانیان پیشتاز شوند.
حجت الاسلام و المسلمين احمد عابدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، پنج‌شنبه عصر در همایش روایان و فعالان حوزوی عرصه دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه فیضیه برگزار شد، گفت: جنگ همواره در تاریخ بشر وجود داشته است، از زمان جنگ جهانی دوم که بمب اتمی و سلاح‌های میکروبی استفاده شد، جنگ‌های نسل سوم ظهور کرد.

وی افزود: در جنگ‌های نسل چهارم دولت‌ها نمی‌جنگند، بلکه ملت‌ها تصمیم‌گیرنده درباره شروع یا پایان جنگ هستند، به عنوان مثال دولت افغانستان و آمریکا نمی‌توانند پایان جنگ در افغانستان را اعلام کنند، بلکه این امر به دست ملت‌ها است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: داشتن روحیه یکی از ارکان نسل چهارم جنگ‌ها است، روحیه دادن در نسل چهارم جنگ‌ها حرف اول را می‌زند و حوزویان نقش مهمی در ایجاد روحیه برای دیگران دارند.

وی ادامه داد: یک روحانی با یک سخنرانی، یا یک منبر نقش بسیار مهمی در روحیه دادن به افراد دارد و از این نظر هر روحانی برابر لشکرهای بسیاری قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی با بیان این‌که روحیه و عزم ملی نیز نقش مهمی در جنگ نسل چهارم ایفا می‌کند، گفت: در جنگ‌ نسل چهارم باید کاری کرد که نیروی دشمن بدون هیچ چشمداشتی برای ما بجنگد.

وی ابراز داشت: در قدیم جاسوسی وجود داشت اما امروز موضوع جاسوسی و حکم آن با گذشته تفاوت کرده است.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: اگر کسی در حوزه باشد و کاری کند که مکتب تشیع و امام صادق(ع) ضربه بخورد، بهترین جاسوس برای اسرائیل محسوب می‌شود.

وی ادامه داد:‌ از ویژگی‌های جنگ‌های نسل چهارم این است که بدون فرستادن جاسوس، مخاطب را به کاری وامی‌دارند که او بدون مزد برای دشمن فعالیت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: اگر حوزه علمیه توانست کاری انجام دهد که نیروی دشمن به نفع اسلام و نظام اسلامی فعالیت کند، موفق شده است وگرنه جنگ تنها در آماده‌سازی سلاح خلاصه نمی‌شود.

وی گفت: ارتش امنیت نمی‌آورد، بلکه قدرت نرم امنیت‌آور است، این‌که ما از نظر علمی در جایگاه اول منطقه قرار بگیریم، سبب بیشتر شدن امنیت می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: حوزه علمیه هرچه در علم و اخلاق پیشرفت کند، عاملی برای ثبات و اقتدار کشور است.

وی با بیان این‌که در جنگ نسل پنجم نیاز به دفاع همه جانبه است، گفت: در جنگ نسل پنجم همه امکانات نرم‌افزاری مانند اندیشه، سیاست و رسانه را در خدمت می‌گیرند تا کشوری را از پا دربیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی ادامه داد: اخلاق، اعتقادات، باورهای دینی و تاریخ از مؤلفه‌های است که در جنگ نسل پنجم استفاده می‌شود، حوزه‌های علمیه باید منابع دینی را با نگاه به موارد نیاز در جنگ‌های آینده بررسی کند و نتایج این بررسی‌ها را در اختیار جامعه قرار دهد.

وی افزود: روحانیت و حوزه‌های علمیه در جنگ‌ هشت ساله نقش بی‌بدیلی داشت، در جنگ‌های آینده نیز باید حوزه و روحانیان پیشتاز شوند./914/پ202/ن

ارسال نظرات