۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۵۵۱۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

پیشرفت چشمگیر علمی ثمره خود باوری ملت و هدیه انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با توجه به پیشرفت چشمگیر علمی ایران در 30 سال اخیر، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی بالا بردن روحیه خودباروری و اعتماد به نفس عمومی بود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد واعظ موسوي حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را رسیدن به خود باوری خواند و اظهار داشت: افزایش روحیه اعتماد به نفس سبب پیشرفت کشور در بسیاری از عرصه های علمی شد و گام بلندی در مسیر خود کفایی برداشته شده است.


وی اثبات ایران به عنوان قدرت مستقل نظامی وابسته به آرای مردم را یکی از موهبت های الهی دانست که در سایه سار انقلاب اسلامی بدست آمده و گفت: انقلاب، ایران حلقه به گوش را به کشوری مستقل، دارای افکار و اندیشه های بلند، تأثیر گذار در عرصه بین الملل و برخوردار از بالاترین جایگاه ها در میان کشورهای جهان تبدیل کرد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، رشد و بالنگی سیاسی ملت را یکی دیگر از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: جوانان بعد انقلاب به لحاظ فهم سیاسی و موضع گیری صحیح قابل مقایسه با جوانان پیش از انقلاب نیستند.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه نظامی، گفت: با بیرون کردن ده ها هزار مستشار آمریکایی و کشورهای دیگر غرب، ایران به استقلال نظامی رسید؛ دستیابی به استراتژی های نظامی و جغرافیایی امروز بدون انجام این انقلاب الهی ممکن نبود.


نظام سلطه می خواهد انقلاب ما الگوی سایر کشورها نباشد
وی الگو شدن ایران در میان کشورهای مستضعف و زیر ستم سلطه گران را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب خواند و تصریح کرد: بسیاری از کشورها در صددند همچون ایران ایادی استکبار را از کشور خود بیرون کنند و استقلال و عظمت از دست رفته خود را بار دیگر بدست آورند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار و نظام سلطه می دانند که عملکرد ایران برای این کشورها الگو شده است به همین دلیل با ایجاد فشار و تحریم های همه جانبه سعی دارد کشور ما را از محوریت سایر ملت های به پا خواسته خارج و از این راه خیزش های مختلف جهان را سرکوب کند.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که انقلاب اسلامی موجب تحریک غیرت دینی و تعصب ایرانی اسلامی شد، گفت: این ویژگی مهم موجب تحکیم بنیان خانواده و حفظ ارکان اجتماع از هرگونه هجمه ناجوانمرادانه استکبار در عرصه فرهنگی می شود.


مهم ترین دستاورد انقلاب، احیای اسلام است
وی نخستین دستاورد مهم انقلاب را احیای اسلام در عصر فراموشی دین عنوان و اظهار کرد: در زمانی که باورهای اعتقادی به دلیل سرسپردگی به مکتب های الحادی و مادی سست شده بود، امام(ره) و شهدای عظیم الشأن انقلاب با حرکت خود فرمایشات قرآن و ائمه اطهار(ع) را زنده کردند و مجدد احکام اسلام در عصر حاضر شد.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در تشریح فضای ناسالم و فاسد پیش از انقلاب، گفت: جوانان جرأت ابراز عقیده و اظهار پایبندی به دین و مذهب را در مجامع علمی، دانشگاهی و حتی دبیرستان ها نداشتند؛ چراکه از سوی احزاب مارکسیست شدیدا مورد تمسخر قرار می گرفتند؛ جو عمومی جامعه بی دین و لائیک بود، نه از احکام خبری بود و نه از دین و حجاب و عفاف.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی ایجاد وحدت، انسجام و هماهنگی بین اقشار مختلف جامعه را یکی از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: این امر موجب ترقی معنوی، علمی، فرهنگی و اقتصادی شده است.


وی با بیان این که انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت سیدالشهدا(ع) است، گفت: جامه عمل پوشاندن به این انقلاب آمال و آرزوی همه علما و شیعیان در طول تاریخ غیبت کبری بوده است؛ این انقلاب دستاوردهای بسیار بزرگی برای ایران اسلامی و جهان امروز داشته است که به راحتی قابل شمارش نیست.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همه این دستاوردها به برکت خون شهیدان و تبعیت از احکام دین با محوریت رهبران دینی و ولایت فقیه به دست آمده است./928/ت302/ج

ارسال نظرات