۰۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۵۸۱۲۲
17 اسفند؛

همایش علمی منطقه ای طنین وحدت در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران از برگزاری همایش علمی منطقه طنین وحدت در ساری خبر داد.
همایش علمی منطقه ای طنین وحدت در ساری برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران امروز در نشست هماهنگی این همایش گفت: این همایش با همکاری مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران و مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی ادیب مازندران برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که این همایش علمی منطقه ای همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش شخصیت های حوزوی و دانشگاهی منطقه حضور دارند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که این همایش در سه محور مبنای نظری وحدت حوزه و دانشگاه، فرصت ها و چالش های وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین کارکردهای وحدت این دو مرکز بزرگ دینی و علمی کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون مقالات بسیاری به دبیرخانه این همایش ارسال شده که به زودی عناوین مقالات برگزیده اعلام خواهد شد.

 

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران، وحدت حوزه و دانشگاه را یک ضرورت مهم دانست و با بیان این که نقش این دو مرکز بزرگ علمی و دینی کشور در رشد و بالندگی نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، بیان داشت: وحدت این مجموعه بزرگ موجب بالندگی نظام دینی در عرصه های مختلف خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به در کنار هم بودن دو نهاد حوزه و دانشگاه نیاز اساسی داریم، بیان داشت: وحدت این دو نهاد مقدس سبب بهتر شدن مدیریت نظام و تسهیل امور مربوط به کشور می شود.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حوزه و دانشگاه به سهم خود از امتیازات ارزنده ای برخوردار هستند، گفت: باید از ظرفیت های موجود در این دو نهاد به بهترین شکل ممکن و در جهت توسعه ایران اسلامی بهره‌برداری شود.

 

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه ضامن تحکیم ارزش های انقلاب است، بیان داشت: زمانی که وحدت حوزه و دانشگاه محقق شود کاربرد این دو نهاد مقدس به عنوان الگو و منبع بزرگ تمدنی خواهد شد.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که رسیدن به این آرمان های ارزنده نیازمند زمان است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده به سمت آن حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: حوزویان و دانشگاهیان باید تلاش وافری را در راستای وحدت افزایی این دو نهاد مقدس به کار گیرند.

 

وی همچنین به تلاش گسترده دشمنان اسلام و انقلاب برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دو مرکز بزرگ علمی نظام اسلامی باید با تعامل و گسترش دایره همکاری ها در جهت تعالی و سعادت نظام اسلامی گام بر دارند.

 

حجت الاسلام غفاری با بیان این که تفرقه و اختلاف میان روحانیت و دانشگاهیان خواسته اصلی دشمنان نظام دینی است، بیان داشت: در شرایطی که دشمنان از هر روزنه ای برای تفرقه افکنی و سوء استفاده در کشور استفاده می کنند تنها راه خنثی کردن توطئه های شوم دشمنان وحدت همه گروه های کشور به ویژه حوزه و روحانیت به عنوان دو بال و پشتوانه اصلی نظام دینی است.

 

وی با بیان این که باید بسترهای لازم به منظور تعامل و وحدت بیشتر حوزه های علمیه و دانشگاه ها فراهم شود، بیان داشت: نزدیکی این دو نهاد مقدس موجب شکل گیری حرکت ها و برنامه های ماندگار در نظام اسلامی می شود که باید نسبت به این امر ارزنده توجه خاصی وجود داشته باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات