۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۳۹۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

مجله مکتب اسلام باید درخشش گذشته خود را بازیابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مجله مکتب اسلام امروز باید پا به پای شرایط جامعه قدم بردارد و آن درخششی که در بطن تولد داشت دوباره با قلم نویسندگان چیزه‌دست احیا و در تراز یک مجله وزین در برابر سایر مجلات قد علم کند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در همایش گرامیداشت 54 سال انتشار مجله درس هایی از مکتب اسلام که پیش از ظهر پنجشنبه دهم اسفند در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: بنیانگذاران ارجمند نشریه مکتب اسلام و شخصیت‌هایی که به پاس تلاش مداوم آنان در جبهه فرهنگی قلم زده‌اند و قدم برداشته‌اند، شب و روز نشناختند.

 
وی با بیان آیه «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا»، اظهار کرد: آن روز این بزرگواران فضلای جوان حوزه بودند و امروز بر کرسی عالی مرجعیت تکیه زده‌اند؛ در دوران طاغوت که تاریکی‌ها همه جا را فرا گرفته بود، رسالت اصلی عالمان دین گرفتن دست مردم و هدایت آنان از باتلاق ظلمت و تاریکی به سمت نور است و کار این بزرگواران نیز چنین بود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه پایه‌گذاران نشریه مکتب اسلام نسبت به اینکه مرجعیت عالی شیعه حضرت آیت‌الله بروجردی با آن نگاه تیزبین و نقادانه‌ بر کار فضلای جوان حوزه خرده نگیرند، دغدغه داشتند، گفت: همین امروز در حوزه ما کسانی نمی‌خواهند کار جدی پا بگیرد و با نامه‌نگاری گاهی علیه یک حرکت خوب صحنه‌سازی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه آن روز ده‌ها نامه مبنی بر اینکه نویسندگان نشریه مکتب اسلام با ساواک ارتباط دارند خدمت حضرت آیت‌الله بروجردی ارسال می‌شد و ایشان همه نامه‌ها را می‌خواند و به گوشه‌ای می‌گذاشت، تصریح کرد:‌ افتخار می‌کنیم که مراجع بزرگ، فضلای جوان و طلاب عزیز شرایط زمان را به خوبی درک می‌کنند و تمام نقشه‌های دشمن را می‌شناسند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: در فضای آن روز حوزه، روزنامه‌نویسی و مجله‌نویسی جرمی نابخشودنی بود اما امروز شرایط دیگری است، هم می‌شود عالمانه نوشت و هم می‌شود عالمانه نقد کرد؛ آن روز بزرگان حوزه اسلام‌شناسانی شایسته بودند، مجله مکتب اسلام در زمانی که مجله زن روز منتشر می‌شود و آیت‌الله شهید مطهری با مقالاتی پربار در برابر آن می‌ایستاد، روزنه‌ای در این میان باز می‌کند.
 
وی با بیان اینکه مجله مکتب اسلام امروز باید پا به پای شرایط جامعه قدم بردارد و آن درخششی که در بطن تولد داشت دوباره با قلم نویسندگان چیره‌دست احیا و در تراز یک مجله وزین در برابر سایر مجلات قد علم کند، از حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی و نویسندگان و هیأت تحریریه و بزرگانی که قبلا در این نشریه قلم می‌زدند خواست که در کنار این شمع فروزان جمع شوند و تدبیر و مدیریت آن را به دست گیرند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود، زمان شناسی، ‌مخاطب‌شناسی و تواضع علمی را از ویژگی‌های پایه‌گذاران نشریه مکتب اسلام برشمرد و ابراز کرد: مجله مکتب اسلام زبان گویای حوزه علمیه قم بود و حقیقتا به جای اینکه این بزرگواران از نوشتن خسته شوند، قلم از نوشتن خسته می‌شد و اکنون هم این حرکت ادامه دارد.
 
وی، رمز ماندگاری نشریه مکتب اسلام را استقامت و اخلاص نویسندگان، اعتدال و مقابله با شبهات عنوان کرد و با بیان اینکه اگر جایی بخواهد ماندگار بماند با اعتدال ماندگار می‌ماند، گفت: بسیاری از بزرگان حوزه‌های علمیه و مسؤولان نظام اسلامی از دست‌پروردگان مجله مکتب اسلام هستند. /920/پ202/ج
ارسال نظرات