۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۵۸۵۴۲

تازه‌ترین فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری 318 گفتمان دینی انقلاب در 18شهرستان خراسان رضوی و اجرای80 برنامه فرهنگی در قالب برنامه «دین، نشاط و زندگی» در مساجد و مدارس استان بخشی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
تازه‌ترین فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، کارشناس مسؤول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری گفتمان‌های دینی در قالب پرسش و پاسخ با موضوع انقلاب اسلامی در 18 شهرستان استان خبر داد و گفت: این گفتمان‌ها در قالب 176 کارگاه و 64 همایش در مراکز آموزشی راهنمایی و متوسطه و مساجد استان در راستای تشریح برکات انقلاب شکوهمند اسلامی و علل دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران برگزار شد.

وی افزود: در این گفتمان ها که به صورت مخاطب محور برگزار شد 10 هزار و 562 دختر از 106 مدرسه دخترانه و شش هزار و 833 پسر از 46 مدرسه پسرانه شرکت کردند.

 کارشناس مسؤول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  تصریح کرد: 78 گفتمان نیز در مساجد شهرستان های استان در قالب جلسات پرسش و پاسخ وبا موضوع انقلاب اسلامی برگزار شد.

 وی اظهار داشت: آشنایی مردم و جوانان با مبانی انقلاب اسلامی که نداشتن آگاهی در این زمینه برای جوانان تهدیدی به شمار می رود و همچنین آشنایی با انواع تهدید ها و نیرنگ های دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران و پاسخ گویی به سوالات و شبهات ایشان در خصوص نظام مقدس اسلامی از اهداف این گفتمان ها بود.

تقدیرمعاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ازمدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  

 معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اهدای لوح سپاس از مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به پاس همدلی صمیمانه این اداره کل قدردانی کرد.

در متن این تقدیرنامه آمده است:حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی به پاس همدلی صمیمانه تان در شورای اجتماعی محلات مشهد مقدس لوح سپاس تقدیم میگردد.

بنا براین گزارش همچنین در این لوح آمده است:توفیق روز افزون جنابعالی را در سایه سار حرم رضوی و خدمت گزاری به مردم شهر بهشت از خدای متعال مسئلت می نمایم.

برنامه" دین، نشاط و زندگی " در مساجد و مدارس استان برگزار شد 

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی، کارشناس مسؤول امور فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای 80 برنامه فرهنگی توسط چهار کاروان " دین، نشاط و زندگی " در دهه فجر خبر داد و گفت: چهار کاروان دین، نشاط و زندگی در دهه فجر انقلاب اسلامی به شهرستان های خراسان رضوی سفر و 80 برنامه فرهنگی را اجرا کردند.

وی بیان کرد: کاروان "دین، نشاط و زندگی "با سفر به شهرستانهای تایباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، بجستان، جوین، خواف، جغتای، گناباد، بردسکن و تربت جام برنامه های متنوع فرهنگی را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: این برنامه ها با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی در میان کودکان و نوجوانان همزمان با جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و  برنامه های متنوعی از قبیل تهیه وآموزش کاردستی، سرود، پاسخگویی به سئوالات شرعی و مسابقه دیجیتالی و حضوری به مخاطبان ارائه شد.

وی افزود: این کاروان ها با همراهی 12 روحانی توانمند ،فعالیت های دینی و مذهبی را در قالب هنری به کودکان و نوجوانان ارائه کردند واین کاروان ها در روستاهای خراسان رضوی بویژه در مدارس و مساجد و برنامه های شاد و آموزنده متناسب با دهه مبارک فجر را برای عموم بویژه کودکان ونوجوانان اجرا کردند.

حجت الاسلام عباسعلی فاطمی با تبیین دوره آموزشی تربیت مبلغ متخصص کودک و نوجوان برای روحانیون استقرار و هجرت خراسان رضوی ،برگزاری 80 برنامه دین نشاط زندگی را دوره کارورزی متربیان آن دوره دانست و افزود: اساتید در زمان برگزاری این برنامه ها متربیان را همراهی و نکات تکمیلی را به ایشان متذکر شدند.

 کانون مداحان حلقه ارتباط تخصصی مداحان با جامعه است 

 حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جلسه اعضای کانون مداحان و شاعران آئینی خراسان رضوی اظهار کرد: کانون مداحان حلقه ارتباط تخصصی جامعه با مداحان باشند و به مداحان استان مضامین اسلامی مورد نیاز جامعه را به صورت تخصصی ودرقالب هنر ارائه کنند.

 وی افزود: کانون مداحان ظرفیت ممتازی برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی در شهرستانهای استان را دارد و این کانون با برگزاری مجالس فرهنگی می تواند با ارتباط سازنده با نسل جوان از ارزشهای انقلاب دفاع کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت بالای کانون مداحان در توسعه فعالیت های فرهنگی تاکید کرد: این کانون با دسته بندی آموزشی و مراقبت از سرمایه مداحان می تواند با شیوه های مختلف هنری معارف اسلامی را به اقشار جامعه ارائه کنند.

وی اظهار داشت: کانون مداحان نیاز جامعه را با توجه به توصیه های فقهای اسلامی و دستورات اهلبیت (ع) و ولایت فقیه شناسایی کنند و به صورت مجموعه ای تدوین و در اختیار مداحان قرار دهند./934/د101/س

 

ارسال نظرات