۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۵۸۸۹۳
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی:

برداشت‌های اومانیستی مانع ظهور چهره حقیقی ادیان الهی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر بخواهیم ادیان را آن‌چنان که خدا نازل کرده معرفی کنیم باید از برداشت‌های اومانیستی و انسان‌گرایانه پرهیز شود، تا چهره‌های واقعی ادیان الهی خود را نشان دهد.
فرق و اديان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی حسنی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت(ارتدوکس) که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه معنویت در زندگی بشر، گفت: معنویت نیاز امروز بشر است، فرقه‌ها و گروه‌های بسیاری برای تأمین نیاز معنوی انسان ساخته شده‌اند.
 عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: موج معنویت‌خواهی بشر امروز و ظهور و بروز فرقه‌های گوناگون در جهت تأمین معنویت سبب شده است که مجله تایمز در سال 1980 بنویسد خدا به زندگی برگشته است.
وی با اشاره به مردود شدن نظریه نیچه، ادامه داد: نیچه در نظریه‌ای اعلام کرد، خدا مرد، اما باید توجه داشت که خدا به زندگی بشر بازگشته و بشر امروز تشنه و محتاج معنویت است.
حجت‌الاسلام حسنی گفت: انسان معاصر دارای گرایش اومانیسم است، این گرایش در میان مردم رواج یافته است و باید توجه شود این اومانیسم در برداشت فرد از دین تأثیر نداشته باشد.
وی گفت: اومانیسم در میان بسیاری از فیلسوفان و اندیشمندان غرب تأثیر فراوانی داشته است، که به عنوان نمونه می‌توان کانت را نام برد.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که الاهیات مدرن در پرتو اندیشه‌های اومانیستی شکل گرفته است، ادامه داد: باید توجه شود در معارف الهی و اندیشه‌های الهی تأثیر مکتب انسان‌محوری و اومانیسم وارد نشود.
وی بیان کرد: امروز این اومانیسم مانع دست یافتن به حقیقت دین و معارف الهی شده است، اومانیسم با الاهیات مدرن آمیخته شده است.
حجت‌الاسلام حسنی گفت: اگر بخواهیم ادیان را آن‌چنان که خدا نازل کرده معرفی کنیم باید از برداشت‌های اومانیستی و انسان‌گرایانه پرهیز شود، تا چهره‌های واقعی ادیان الهی خود را نشان دهد./914/پ202/ی
ارسال نظرات