۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۱۵۸۸۹۴
اسقف دوم کلیسای ارتدوکس رومانی مطرح کرد:

همکاری و سازش دو عامل ایستادگی ادیان الهی در برابر مدرنیته

خبرگزاری رسا ـ اسقف دوم کلیسای ارتدوکس رومانی گفت: امروز نمایندگان مدرنیته دین را عامل تخریب مدرنیته و رفاه‌زدگی می‌دانند، دین از اهمیت والایی برخوردار است، از این رو ادیان الهی به همکاری و سازش روی بیاورند.
گسترش همبستگي ميان پيروان اديان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، واریام پلیستینال، اسقف دوم کلیسای ارتدوکس رومانی، یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی معنویت و انسان معاصر از دیدگاه اسلام و مسیحیت(ارتدوکس) که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد با اظهار خرسندی از سفر به قم گفت: دیدار اساتید حوزه علمیه و بازدید از مراکز آموزشی قم برای من بسیار خوشحال کننده بود.
وی با اشاره به آیات تلاوت شده از سوره مائده درباره حضرت عیسی(ع) در ابتدی جلسه، افزود: قاری قرآن نیز آیات بسیار زیبایی تلاوت کردند و این صوت قرآن انسان را بسیار تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.
اسقف دوم کلیسای ارتدوکس رومانی خاطرنشان کرد: ما از کلیسای ارتدکس هستیم و در واقع کلیسای رومانی دومین کلیسای ارتدوکسی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: 15 دانشکده الهیات در رومانی وجود دارد که در این 15 دانشکده بیش از 4000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
پلیستینال گفت: 34 هزار حوزه علمیه نیز در رومانی وجود دارد،  که 7000 طلبه در آن مشغول به تحصیل هستند، و همچنین  444 دانشجوی دکتری در دکترای الاهیات در حال یادگیری هستند.
وی ابراز داشت: در دوران کمونیستی کلیساها اروپای شرقی به شدت فعال بودند و ما فعالیت خود را حفظ می‌کردیم و در آن دوران 7 حوزه علمیه فعالیت می‌کردند.
اسقف دوم کلیسای ارتدوکس رومانی بیان داشت: کسانی که در کلیساها تحصیل می‌کنند افرادی مانند کارمندان، اساتید فعالیت می‌کنند که اساتید به تربیت شاگردهایی در زمینه‌های مختلف مانند هنر می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: انسان امروزی خود را از خدا دور کرده و به نفسانیات و ظواهر دنیایی و زندگی مرفه نزدیک شده است، بشر سؤالات متعددی درباره سرنوشت و عاقبت انسان در ذهن آنان وجود دارد اما جوابی برای آن پیدا نمی‌کنند.
پلیستینال گفت: امروز نمایندگان مدرنیته دین را عامل تخریب مدرنیته و رفاه‌زدگی می‌دانند، دین از اهمیت والایی برخوردار است، از این رو ادیان الهی به همکاری و سازش روی بیاورند./914/پ202/ی
ارسال نظرات