۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۱۵۹۰۶۰

دیدار طلاب بوسنی و هرزگوین با آیات موسوی‎جزایری و شفیعی

خبرگزاری رسا ـ طلاب، اساتید حوزه و کارشناسان دینی کشور بوسنی و هرزگوین با آیات موسوی جزایری و شفیعی دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار طلاب بوسنی و هرزگوین با آیات موسوی‎جزایری و شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سی نفر از استادان حوزه، طلاب و کارشناسان دینی کشور بوسنی و هرزگوین، شب گذشته در فضایی صمیمی با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان با آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار هر یک از حاضران به معرفی خود و به بیان سخنانی در خصوص وضعیت کشور بوسنی و هرزگوین پرداختند.

در ادامه آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز به بیان سخنانی در رابطه با اهمیت علم آموزی و فراگیری معارف اسلامی پرداخت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که تحصیل انسان باید برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: چنین تحصیلی می تواند برای اسلام مفید باشد.

وی به وظیفه مبلغان اسلام در سراسر جهان اشاره کرد و گفت: باید مردم دنیا با اسلام و آموزه های آن به خوبی آشنا شوند و سپس اسلام آنان را به خود جذب خواهد کرد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود به جان هم انداختن مسلمانان را از توطئه های شوم دشمنان قلمداد کرد و تصریح کرد: نیاز مسلمانان به وحدت در برهه کنونی بیش از گذشته است.

آیت الله موسوی جزایری وحدت مسلمانان را وحدتی ناگسستنی خواند و افزود: دسیسه های دشمن در جهت ایجاد اختلاف میان مسلمانان عملی نخواهد شد.

همچنین طلاب بوسنی و هرزگوین در دیدار جداگانه ای با حضور در بیت آیت الله شفیعی با وی دیدار و گفت و گو کردند؛ آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی در جهان اظهار داشت: باید مواظب بود تا دشمن با دسیسه های خود بین شیعه و سنی تفرقه پراکنی نکند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه وارد کردن به وحدت مسلمانان تصریح کرد: شیعه و سنی در نظام جمهوری اسلامی با هم برادرند و هیچ اختلافی بین آنان وجود ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اتحاد را شعار مسلمانان عنوان کرد و افزود: هر سخنی که سبب ایجاد اختلاف شود به طور یقین از سوی دشمن گفته شده است.

گفتنی است، بازدید از مناطق عملیاتی جنوب از دیگر برنامه های سفر هیأت بوسنی و هرزگوین به خوزستان است./9464/پ201/ب

ارسال نظرات