۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۷۰۳

مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالجواد جبل عاملی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالجواد جبل عاملی در خمینی شهر اصفهان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله عبدالجواد جبل عاملی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ عبدالجواد جبل عاملی، شب گذشته در مسجد آیت الله جبل عاملی خمینی شهر برگزارشد.

 

حجت الاسلام رحمان کمالی، مسؤول نهادنمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور، دراین مراسم بیان داشت: آیت الله جبل عاملی باهمه کهولت سن مانند یک جوان در عرصه های انقلاب حضور داشت و در صف مقدم جهاد  ومبارزه راهگشای دیگران بود؛ این مردبزرگ بسیار بی ادعا و بی تکلف بود، مردی با اخلاص و تکلیف مدار و در این فکر که وظیفه الآن من چیست وچه تکلیفی دارم.

 

حجت الاسلام کمالی با اشاره به روحیه ایثارگری این عالم فقیه افزود: اینان ستارگانی هستندکه باید از آنها درس یادب گیریم و بیاموزیم، شما از نزدیک روحیه ایثار را در زندگی این شخصیت ارجمند دینی و الگوی مردم شریف خمینی شهر دیده اید.

 

وی در ادامه بیان داشت: جامعه دینی و فرهنگی خمینی شهر این‎چنین عالمانی همچون آیت الله معرفت، صاحب جواهر، آیت الله اشرفی اصفهانی، فیض الاسلام و آیت الله جبل عاملی و دیگران راپرورش می دهد.

 

مسؤول سابق نهادرهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهارداشت: او معلم اخلاق و الگویی برای شاگردان خویش در حوزه تدریس بود، شاگردانی همچون حضرات آیات فاضل لنکرانی,جوادی آملی، مظاهری، سبحانی، مهدوی کنی، شهید مطهری، امام موسی صدر و شهیدمصطفی خمینی بودند.

 

امام جمعه موقت خمینی شهر در ادامه بیان داشت: مابه مردم انقلابی و همیشه در صحنه خمینی شهر افتخار می کنیم، مردمی که در همه عرصه های انقلاب اسلامی حضور داشته اند مردمی که نگاهشان به سرخطی است که رهبر معظم انقلاب می دهد، دراینجا وظیفه مسؤولین استانی و کشوری سنگین می شود و بایداتاق فکری برای حل مسائل این مردم فرهنگی دینی ولایت مدار و انقلابی تشکیل دهند.

 

استادحوزه و دانشگاه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم در این انتخابات هم وظیفه خود رابه بهترین وجه انجام خواهند داد، ولی باید به فکر چاره ای برای حل مشکلاتی که از ورای مرزهای ایران اسلامی تحمیل شده است کرد، کسانی که نه دین دارند ونه آزادگی معشیت را برمردم سخت گرفته وحتی دارو راهم تحریم کرده اند.

 

وی در ادامه گفت:همان کسانیکه به امام حسین(ع) و اصحابش رحم نکردند همان افراد امروز دست به تحریم ها زده اند،  ولی بدانند مردم ایران با روحیه شجاعت و الگوپذیری از امامشان تاپای جان جانفشانی خواهند کرد.

 

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم از سایت آیت الله جبل عاملی رونمایی شد./939/پ202/ب

ارسال نظرات