۲۳ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۶۱۴۲۰
نماینده خبرگان رهبری:

توصیه های بهداشتی اسلام مورد غفلت واقع شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها صدها سال قبل از سوی پیامبر اسلام و ائمه اطهار بیان شده است.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در جمع فعالان عرصه سلامت و مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: می توان با کارهای تبلیغی و فرهنگ سازی مناسب هزینه های درمان را کنترل و از ابتلای مردم به بسیاری از بیماری های سخت پیشگیری کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهتر است با هزینه در مسائل مربوط به پیشگیری از وقوع بیماری ها، نسبت به بروز هزینه های سرسام آور درمان پرهیز کرد، در حقیقت با نیل به این هدف می توان جامعه ای سالم و به دور از رفتارها و سبک های غلط زندگی را شاهد بود.

 

نماینده خبرگان رهبری با انتقاد از این‌که توصیه های بهداشتی اسلام و آیات قرآن کریم گاه مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها صدها سال قبل از سوی پیامبر اسلام و ائمه اطهار بیان شده است.

 

وی هفته سلامتی را فرصتی است برای یادآوری و بیان نکات مهم برای حفظ سلامتی هر چه بیشتر انسان ها دانست و افزود: شعار امسال هفته سلامت نیز در خصوص کنترل فشار خون بوده و فرصت مغتنمی برای تبیین و اطلاع رسانی درباره آن است که رسانه ها در آگاهی بخشی علل و عوامل بروز این بیماری و کنترل آن نقش عمده ای دارند.

 

آیت الله شبستری تصریح کرد: بنا به نظر پزشکان؛ استرس و فشارهای روحی، روانی و عصبی از عوامل ایجاد فشار خون است، این در حالیست که بزرگان دین، مردم را به حلم و بردباری و استقامت در برابر مشکلات کرده اند، در حقیقت با عمل به آموزه های دینی بسیاری از بیمارهای جسمی و روانی نیز درمان می شود.

 

امام جمعه تبریز در پایان خواستار برقراری عدالت درمانی و افزایش سرانه بهداشت و سلامت برای طبقه محروم جامعه شد و گفت: امیدواریم امسال با افزایش توان مالی دولت، بیمارستان ها هم در تجهیز امکانات و خدمات رسانی به مردم بویژه طبقه محروم جامعه جدیت داشته باشند.

 

همچنین علیرضا یعقوبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ارایه گزارشی از برنامه های هفته سلامت در استان آذربایجان شرقی پرداخت./935/پ202/س

ارسال نظرات