۲۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۶۱۵۷۲
یک روحانی رزمی تبلیغی؛

اساتید و بزرگان حوزه علمیه در حمایت از دفاع مقدس یکپارچه بودند

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان رزمی تبلیغی با اشاره به نقش روحانیان در جبهه‌های جنگ تحمیلی گفت: اساتید و بزرگان حوزه‌های علمیه در دوره‌های بیست روز در جنگ تحمیلی شرکت می‌کردند، آنان در حمایت از رزمندگان دفاع مقدس یکپارچه بودند.
روحانيت و دفاع مقدس

حجت‌الاسلام شکر‌الله توحیدی‌نیا، از روحانیان رزمی تبلیغی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در دوران دفاع مقدس گفت: روحانیان نیز در این عرصه مانند دیگر صحنه‌های حساس و مهم انقلاب اسلامی حضور یافتند که یکی از نتایج حضور آنان تقویت روحیه رزمندگان بود.

وی افزود: روحانیان با حضور خود در دفاع مقدس با سخنرانی کردن، بیان آیات، احادیث و روایات درباره شهدا به رزمندگان روحیه می‌دادند، رزمندگان نیز مسائل شرعی خود را از روحانیان می‌پرسیدند.

این روحانی رزمی تبلیغی با بیان این‌که موضوعات سخنرانی روحانیان در جبهه‌های جنگ تحمیلی درباره جهاد، جنگ، بهشت و جهنم بود، اظهار داشت: باید توجه داشت که روحانیان همراه با سخنرانی‌ها خود، دوشادوش رزمندگان سلاح حمل می‌کردند و در خط مقدم پا به پای آنان می‌جنگیدند.

وی با اشاره به اهمیت داشتن مسأله جنگ برای روحانیان حوزه علمیه بیان داشت: حضرت امام خمینی(ره) فرموده بود که جبهه اهمیت دارد و بر همه لازم است که جبهه را خالی نگذارند و در نتیجه برای حضور در جبهه برنامه‌ریزی می‌کردند.

حجت‌الاسلام توحیدی‌نیا خاطرنشان کرد: اساتید و بزرگان حوزه‌های علمیه در دوره‌های بیست روز در جنگ تحمیلی شرکت می‌کردند، آنان در حمایت از رزمندگان دفاع مقدس یکپارچه بودند.

وی با بیان این‌که در دوران دفاع مقدس مسؤول اعزام روحانیان بودم، اظهار داشت: روحانیانی که در جنگ حضور می‌یافتند، جلسه‌ای توجیهی برای آنان می‌گذاشتیم و آنان را توجیه می‌کردیم.

این روحانی رزمی تبلیغی ابراز داشت: حضور طلبه‌ها و نشست و برخاست با آنان تأثیر بسیاری در روحیه آنان داشت، در جبهه یک سنگر را به عنوان سنگر نماز یا مسجد قرار می‌دادند و یک عده نیروهای تبلیغات بودند که این تبلیغات اثر فوق‌العاده‌ای بر رزمندگان داشت.

وی گفت: اهمیت و توجه به نماز نقش عمده‌ای در دوران دفاع مقدس داشت، به یاد دارم در منطقه سومار در شب جمعه هر کس یک سنگری برای خود داشت و مشغول دعا، سلام، راز و نیاز می‌شد و معنویت در جبهه‌ها همگانی بود و روحانیان در این امر نقش مهمی داشت.

حجت‌الاسلام توحیدی‌نیا بیان کرد: دروس حوزه علمیه در دوران جنگ کاملا تعطیل نمی‌شد، از طرف مدرسه آیت‌الله گلپایگانی برای حضور در جنگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که طلاب بتوانند یک ماه یا دو ماه در جبهه حضور داشته باشند، اما در برخی مواقع دوستان می‌رفتند و می‌ماندند.

وی ابراز داشت: حجت‌الاسلام ابراهیمی یکی از اساتید و علمای اصفهان بود که روحیه خیلی خوبی در منطقه داشت، ما هم از همجواری و سخنرانی‌ها ایشان استفاده می‌کردیم./914/پ202/ن

ارسال نظرات