۲۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۱۹۶۳
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

احیای سنت و برپایی سیرت اهل بیت هنر روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با بیان این که احیای سنت و برپایی سیرت اهل بیت(ع) باید هنر ما باشد، بیان داشت: همراهی و مصاحبت باید در سایه تقوا حفظ شده و در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.
حجت الاسلام جوادي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا امروز در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که روحانیت عهده دار کار عظیم دین مردم و تبلیغ احکام و معارف است، گفت: ما عهده دار مسائل دینی و فرهنگی مردم هستیم و زمانی می شد کار را به صورت فردی به جایی رساند، اما امروز نیاز به همفکری عمیق و وسیع است.

 

وی گفت: 34 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد و تجارب بسیاری برای همه اصناف و سرآمد آنان روحانیت اتفاق افتاده است که باید به جوانان و مبلغان اعلام شود.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که توقع از ما زیاد است که باید به نحو صحیحی از خود مراقبت کنیم، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا نه راه کسی را ببندیم و نه در مسیر بیراهه گام برداریم.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که اتحاد و انسجام علمی و دینی خود را باید به مراتب تقویت کرده و ید واحد باشیم، خاطرنشان کرد: با پوشیدن این لباس مسؤولیتی متوجه ما است که تا قبل از آن نبود و این لباس به ما حجیتی می دهد که باید با دقت بیشتری حرکت کنیم.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به این که دین اسلام گوهر گران بهایی است که باید در خودمان دیوار مراقبت را ترسیم کنیم، گفت: همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها باید تقوا پیشه کنند.

 

وی با بیان این که احیای سنت و برپایی سیرت اهل بیت(ع) باید هنر ما باشد، بیان داشت: همراهی و مصاحبت باید در سایه تقوا حفظ شده و در این راستا اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که اگر بخواهیم در صحنه های اجتماعی حاضر شویم باید مراقبت کرده و زبان کسی نباشیم، گفت: وقتی کسی لباس دین را پوشید باید تنها حرف دین را بزند.

 

حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که ما باید منطق عباد الرحمن را طی کنیم، بیان داشت: تجربه سنگینی در پیش رو داریم و اگر امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری می شود مسؤولیت ما بسیار سنگین بوده و رسالت مستقیمی برای جامعه روحانیت و حوزه های علمیه وجود دارد.

 

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که از تریبونی که خدا و پیامبر برای ما قرار داده است نباید برای منافع دیگران استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم ارزش وجودی ما بسیار از آن است که در ابتدای امر به ذهن می رسد و مردم مقلد ما هستند و ما که داریم مصالح جامعه را تشخیص می دهیم باید مجتهد از این مسائل باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با تاکید بر این که طلاب خود را برای آینده ای بزرگ آماده کنند، گفت: بصیرت و سنت ائمه معصومین(ع) را باید همیشه پیش رو داشته باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات