۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۲۵۳

چند خبر کوتاه انتخاباتی از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ‌ پیش بینی سه هزار و 460 شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی و ثبت نام 173 نامزد انتخابات شهر و روستا در تبریز از مهمترین اخبار کوتاه انتخاباتی استان است.
انتخابات شوراها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدعلی نصرتی، رییس ستاد انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه هزار و 460 شعبه اخذ رأی برای این دوره از انتخابات در شهرها و روستاهای استان پیش بینی شده است.


وی با بیان این‌که این شعب در تمام شهرستان های 20 گانه استان پراکنده بوده و به تناسب جمعیت و تعداد روستاها و شهرهای دارای واجد شرایط برای انتخابات شوراهای اسلامی مستقر خواهد شد، گفت: ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراها تا آخرین ساعت وقت اداری اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.


نصرتی یادآوری کرد: پس از مرحله ثبت نام، مدارک داوطلبان برای تایید مشخصات آنها به مراجع قانونی ارسال و این امر در مدت 10 روز انجام خواهد شد. بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی پس از استعلام از مراجع قانونی آغاز و تا 28 اردیبهشت آینده نتایج این بررسی به داوطلبان اعلام خواهد شد.


گفتنی  است، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد برگزار می شود.


170 سایت اینترنتی علیه انتخابات ایران فعال شده است


ایوب حقیقی، جانشین ستاد انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در آذربایجان شرقی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی با توجه به اهمیت انتخابات از ماه ها قبل وارد جنگ رسانه ای شده اند، چنانکه هم اکنون170 سایت و پایگاه اینترنتی علیه این دو انتخابات فعال شده است.


وی افزود: هدف اصلی این سایت های ضد انقلابی و دشمنان نظام اسلامی، کمرنگ سازی حضور مردم در پای صندوق های رای و تلاش وافر برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست.


وی خلق حماسه سیاسی را منوط به حضور یکپارچه و گسترده مردم در پای صندوق های رای دانست و گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و نگاه غربی ها به نوع مشارکت مردم، این دوره از انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است.


ثبت نام 173 نامزد انتخابات شهر و روستای در شهرستان تبریز


محمود چمنی، فرماندار شهرستان تبریز از ثبت نام 173 نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای شهرستان تبریز تا پایان روز سوم ثبت نام نامزدها خبر داد و اعلام کرد: طبق آخرین آماری که دیروز چهارشنبه در سومین روز ثبت نام کاندیداها اعلام شد ، 111 نفر نامزد در شوراهای اسلامی شهری شامل شهرهای تبریز، سردرود، باسمنج و خسروشاه و 62 نفر در بخش شوراهای اسلامی روستایی شامل روستاهای بخش مرکزی54 نفر و خسروشاه 8 نفر ثبت نام کردند.


وی آمار ثبت نام کنندگان را به تفکیک جنسیت، 163 نفر مرد و 10 نفر زن اعلام کرد و افزود: ثبت نام کنندگان از طریق دفاتر پیشخوان 15 نفر و از طریق مراجعه حضوری به ستاد ثبت نام در فرمانداری شهرستان تبریز 158 نفر بوده است./935/د101/ب

ارسال نظرات