۳۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۶۲۳۹۱

توصیه های انتخاباتی آیت‌الله خاتمی به کاندیداها و مردم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با تاکید بر این که مردم باید به سوابق افراد نگاه کنند و صرفا به شعارهای آنان توجه نداشته باشند به کاندیداها توصیه کرد در عرصه انتخابات و رقابت های سیاسی منصفانه رفتار کنند.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه این هفته، با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات ریاست جمهوری، به تبیین دیدگاه های خود در این باره پرداخت و تاکید کرد: یک اصل مهم در انتخابات مساله رقابت است که باید منطبق بر آموزه های اسلامی و بدور از هر گونه تهمت، غیبت و افترا باشد.
کاندیداها جانب انصاف را در نظر گیرند
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این که کاندیداها در نقدهای خود جانب انصاف را در نظر بگیرند و با بیان این که کسی که کار خود را با بی انصافی شروع کند به درد مسؤولیت ریاست جمهوری نمی خورد، گفت: برخی به گونه ای صحبت نکنند که انگار کشور ما یک خرابه است و آنها فرشته نجات هستند.
وی بیان داشت: متاسفانه برخی افراد به بهانه نقد، جریان مقدس اصولگرایی را زیر سؤال می‌برند در حالی که همه باید توجه داشته باشند انقلاب ما در گلستان ارزش‌های اسلامی روئیده است و زیر سؤال بردن آن به هیچ عنوان درست نیست.
شعار نامزدها باید واقع بینانه باشد
عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که شعارهای نامزدها و کاندیداها باید واقع بینانه باشد، تصریح کرد: مردم باید در انتخاب رییس جمهور دقت کنند و تنها به شعارها توجه نکنند بلکه سوابق افراد را نیز مدنظر داشته باشند.
کشتار مردم چه در سوریه و چه در آمریکا محکوم است 
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود به انفجارهای بوستون و تگزاس آمریکا اشاره کرد و گفت: ما انفجار و کشتار انسان های بیگناه را در همه نقاط دنیا محکوم می‌کنیم و فرقی نمی کند که این اقدامات در سوریه باشد، در آمریکا و یا در عراق و پاکستان و این موضع و دیدگاه ما نیز منطبق بر آموزه های دینی ما است.
وی با تاکید بر این که نباید این گونه تصور شود که کشتار مردم تنها در آمریکا بد است و در جاهای دیگر خوب، افزود: امروز کشته شدن زنان و کودکان در آمریکا برخی‌ها را متاثر می‌کند، اما جای بسی تعجب و سؤال است که همان ‌ها سلاح به سوریه ارسال می کنند که مردم را به کشتن دهند و ما این تناقض ها را محکوم می کنیم.
 نیروهای مسلح ایران ولایی و مؤمن هستند
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان ارتش را مهم ارزیابی و از خدمات ارتشیان در دفاع از نظام اسلامی تجلیل کرد.
عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: نیروهای مسلح ما دژهای مستحکم نظام اسلامی‌ به شمار می آیند و تاکنون در عرصه های مختلف نقش آفرینی کرده اند.
امام جمعه تهران با بیان این که نیروهای مسلح از جمله ارتش نیروهایی ولایی، مؤمن و انقلابی هستند، یادآورشد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب و تلاش همه جانبه نیروهای مسلح ما امروز به توانمندی های بسیاری در عرصه های مختلف دست یافته ایم که برای دنیا حیرت آور است و دشمنان جرات ندارند کوچک ترین تعرضی به کشور ما داشته باشند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات