۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۶۳۵۳۷
آیت الله شبستری:

انتخابات جای سیاست‌بازی و قوم‌گرایی نیست

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر دقت عمل هیأت های نظارت در استان ها گفت: انتخابات شوراها جای سیاست بازی و قوم‌گرایی نیست.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز،‌ آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز، با بیان این‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری حائز اهمیت و حساسیت است، اظهار داشت: جای تأسف است که تعداد زیادی از افراد با شرایط تحصیلاتی و تخصصی غیر مرتبط برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کرده‌اند.


وی با بیان این‌که شوراها نیازمند افراد متعهد و متخصص است، خاطرنشان کرد: کسانی که آلوده به انحراف باشند صلاحیت عضویت در شوراها را ندارند، افزون بر این‌که بهتر است افرادی که خود را برای این سمت مناسب نمی بینند با اختیار خود از صحنه انتخابات فاصله بگیرند.

 

امام جمعه تبریز خواستار حضور افراد اصلح در عرصه انتخبابات شد و تصریح کرد: نباید در هر شرایطی بنا به احساسات، تکلیف احساس کرد، چراکه تعدد بیش از حد نامزدهای نمایندگی شوراهای اسلامی به خصوص در شهرهای بزرگ مشکل تصمیم گیری در مردم ایجاد می کند، از این رو نیازمند دقت عمل هیأت های نظارت در استان ها هستیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به این که فیلتر شورای نگهبان در انتخابات شوراها وجود ندارد، لازم است هیات های نظارت در استان ها و شهرستان ها دقت بیشتری در صلاحیت نامزدها داشته باشند، به صراحت اعلام می کنم که انتخابات شوراها جای سیاست بازی و قوم‌گرایی نیست.

 

آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که نباید نگرش مردم نسبت به انتخابات را خدشه‌دار کرد، افزود: سیاست گرایی و عملکرد شوراها به خصوص در تهران و در دوره اول و دوم باعث شد، مشارکت مردم در انتخابات شوراها کاهش یابد که این می تواند زنگ هشداری به نامزدهای شوراها باشد، امیدواریم افراد مؤمن، متخصص، امین، کاردان و ولایت مدار وارد شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند.

 

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به حساسیت یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه گفت: انتظار داریم شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست های جمهوری نهایت دقت لازم را داشته باشد، امیدواریم با وحدت و همدلی ملت، مسؤولان و دست اندرکاران انتخابات شاهد تحقق حماسه سیاسی در کشور باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری اسلام شناسی توانا، ملتزم به ولایت فقیه بود و با احساس تکلیف خاصی، خود را مسؤول مقابله با تفکرات انحرافی در حوزه و دانشگاه می دانست، به عبارت دیگر شهید مطهری عمر خود را صرف مقابله با افراط و تفریط در نظام اسلامی کرد.

 

آیت الله شبستری خواستار توجه حوزویان و دانشگاهیان به آثار ارزشمند آن شهید فرزانه شد و گفت: شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه‌های دینی پیشگام بود و اسلام منهای سیاست را نظریه ای آمریکایی می دانست و برای مقابله با چنین انحراف‌هایی روز نمی شناخت.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و امام خمینی (ره) اظهار داشت: روز زن فرصتی برای بازخوانی هویت زن مسلمان است، متأسفانه جوامع غربی هویت واقعی زن را لگدمال کرده‌اند و از حجاب به عنوان محدودیتی برای آزادی زنان یاد می کنند، در حالی که حقیقت غیر از چنین مسائلی است.

 

وی بدحجابی را منشأ بحران فکری در جامعه دانست و با بیان این‌که حجاب محدودیتی برای زنان نیست، گفت: حجاب واجب شرعی و مسؤولیتی بر عهده بانوان است، در شرایطی که زنان جمهوری آذربایجان، برای داشتن حجاب مبارزه می کنند، شاهدیم که برخی در داخل با دهن‌کجی به قانون و احکام الهی درصدد ترویج فساد و ابتذال هستند./935/پ201/س

ارسال نظرات