۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۶۳۶۲۳
باقری لنکرانی:

هاشمی بیاید شکست سنگینی در انتظار اوست

خبرگزاری رسا ـ‌ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطالبه رهبری و مردم از دولت را مبارزه با زمینه های فساد عنوان کرد و ادامه داد: مردم نیز به همین دلیل از دولت حمایت کرده اند و اگر سستی صورت گرفته، دولت باید پاسخگو باشد.
باقري لنکراني

به گزارش خبرگزاری رسا، کامران باقری لنکرانی در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور و مطرح کردن مساله افشاگری چیست؟ گفت: بخشی از زمینه سازی فساد در قوه مجریه صورت می گیرد.

 

وی ادمه داد: این توقع از دولت وجود دارد که در سال پایانی خدمت خود دست به اینگونه اقدامات نزند و نباید در پایان ماموریت افشاگری صورت بگیرد.

لنکرانی افزود: وظیفه دولت این است که زمینه های فساد را از بین ببرد.

 

مطالبه رهبری و مردم از دولت مبارزه با زمینه های فساد است

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطالبه رهبری و مردم از دولت را مبارزه با زمینه های فساد عنوان کرد و ادامه داد: مردم نیز به همین دلیل از دولت حمایت کرده اند و اگر سستی صورت گرفته، دولت باید پاسخگو باشد.

 

کامران باقری‌ لنکرانی همچنین در ابتدای نشست خبری خود ، اظهار داشت: در این دوره شاهد حضور کاندیداهای متنوع با انگیزه‌ها و تمایلات مختلف در انتخابات ریاست‌ جمهوری هستیم و خیلی از صحبت‌هایی که در سخنرانی‌ها ارائه می‌شود، شبیه یکدیگر است.

 

وی ادامه داد: ما یاد شعار جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم می‌افتیم که "عقلانیت و معنویت در پرتو ولایت بود" و باقی گروه‌ها نیز به شعار جبهه پایداری اشاره می‌کردند.

 

کاندیدای جبهه پایداری با بیان اینکه نقطه کلیدی که وجه تمایز کاندیداها را مشخص می‌کند فراتر از شعارهای اولیه است، اظهار داشت: اینکه بفهمیم کاندیداها با چه رویکردی وارد شده‌اند و نقطه کلیدی این وجه تمایز، سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید است که فرمودند دولت آتی باید دولتی باشد که نقاط قوت دولت‌های قبل را داشته و نقاط ضعف آنها را نداشته باشد؛ اینکه چه کسی چه نکاتی را از نقاط قوت دولت می‌داند و چه مسائلی را از نقاط ضعف آن می‌داند، وجه تمایز کاندیداهاست.

 

ویژگی های مثبت و منفی دولت احمدی نژاد 

لنکرانی با اشاره به سخنان افراد دیگر که نقاط قوت دولت را پرکاری و دادن شعارهای انقلابی دولت می‌دانستند و دیگر اقدامات آن را متوجه ضعف‌های دولت می‌کردند، تصریح کرد: البته بعضی از آنها اعلام کردند که دولت به شعارهای انقلابی خیانت کرده و اینکه ما نقاط قوت و ضعف دولت نهم و دهم را به همین نکته معطوف کنیم، نشان دهنده نوع نگرش‌هاست.

 

وی با بیان اینکه به نظر من مهمترین نقطه قوت دولت حرکت‌ بر اساس مبانی دینی و ارزش‌ها  بود، اظهار داشت: ضعف‌های دولت نیز آنجایی بود که از این مبانی فاصله گرفت.

 

وزیر بهداشت دولت نهم با اشاره به حوادث سال 88 اضافه کرد: متاسفانه کسانی که پشتیبان و حامی اصلی فتنه 88 بودند با یک بازآرایی و تشکیل لایه‌های مختلف بنای تاثیرگذاری در انتخابات را دارند اما برخی وقایع سال 88 را فقط بین رای آوردن و رای نیاوردن 2 کاندیدا می‌بینند.

 

کاندیدای احتمالی دولت هیچ اظهار نظر علنی درباره فتنه نداشته است

کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: نقطه چالشی انتخابات سال 88 این نبود که یکی رای آورد و دیگری رای نیاورد؛ چالش بین 2 نگاه بود که یک عده بنایشان این بود که کشور براساس مبانی دینی و نظام ارزشی نباشد و بین اداره کشور و این مبانی گسست اتفاق بیفتد و یک عده در مقابل آنها بودند.

 

لنکرانی افزود: در این بین کاندیدای احتمالی دولت واکنش موثری در برابر اغتشاشات نداشتند و اظهار نظر علنی نکرده است.

 

وی تاکید کرد: در این انتخابات 2 نگاه وجود دارد؛ یکی اینکه براساس مردم‌سالاری دینی و اصولی که قبول داریم، راهی را طراحی کنیم و یا با روش دیگر که نگاه تکنوکرات‌گونه و ابزارگرایانه است، حرکت کنیم که اگر متوجه این نکته شویم می‌توانیم انتخابات را با یک نگاه بصیرتری جلوه دهیم.

 

کاندیدای جبهه پایداری اظهار داشت: در اظهاراتی که امروز می‌بینیم، کسانی اصول مردم‌سالاری دینی را زیر سوال بردند و مشروعیت نظام را مورد سؤال قرار دادند، در ذهنشان این توهم است که کسی مسئولیت اجرایی کشور بر عهده داشت، می‌تواند در انتخابات موثر باشد و اگر کسی را معرفی کرد، مردم باید به وی رای بدهند اما باید بدانند در نظام ما حتی مقام معظم رهبری هم یک رای بیشتر ندارد.

 

لنکرانی خاطرنشان کرد: در برخی از اظهارنظرهای دیگر می‌بینیم که عده‌ای می‌گویند چرا باید از هولوکاست حرف بزنیم که این با نگاه امام و رهبری که می‌گویند برای صدور انقلاب باید با لایه‌های مردم جهان صحبت کنیم، متفاوت است و این افراد متوجه این نکته نشدند.

 

وی به اظهار نظر دیگری اشاره کرد و گفت:‌ کسانی اعلام کردند که برای حل مشکلات باید از اصول دست برداریم که این مورد با مبانی نظام ما جور در نمی‌آید و اینکه همه رسانه‌ها و کشورهای جهان به این نکته تاکید داشتند که علت پیروزی مردم غزه در جنگ 8 روزه مقابل رژیم صهیونیستی، حمایت جمهوری اسلامی از آنها بود و این مورد نه تنها نقطه ضعف ما در صحنه بین‌الملل نشد، بلکه نقطه قوت شد و باعث تاثیرگذاری بیشتر ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی شد لذا کوتاه نیامدن از اصول جزو اصول دینی و ارزشی ماست.

 

کاندیدای جبهه پایداری با تاکید بر اینکه همه دنیا آمریکای‌ شمالی و اروپای غربی نیست، تصریح کرد: دنیا خیلی بزرگ است و قطب‌های جدیدی در عرصه‌های مختلف در حال شکل‌گیری هستند ولی عده‌ای دنیا را فقط محدود به آمریکای شمالی و اروپای‌غربی می‌دانند.

 

لنکرانی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند برای تعامل در صحنه بین‌الملل باید از پافشاری بر اصول خودمان دست برداریم، گفت: این نگاه درست نیست و برخلاف اصول و مبانی ماست.

 

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست‌جمهوری باید به سوابق قبلی و تصمیمات گذشته افراد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: اگر کسی می‌گوید نباید در داخل کشور تنش داشته باشیم و بعد ببینیم که در استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقص داشته، نمی‌توان این حرف را از وی قبول کرد چرا که در جریان آن استیضاح، کشور در حالت تنش قرار گرفت و رهبری نیز این را مورد عتاب قرار دادند و امروز باید از آن رفتار خود عذرخواهی کنند.

 

کاندیدای جبهه پایداری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در اداره کشور در دولت یازدهم باید امکان تعامل با تمام قوا و با تمام ظرفیت‌ها باشد، تأکید کرد: باید به دیگر دستگاه‌ها نیز توجه کرد و اگر کسی می‌گوید که دولت نهم و دهم نقد‌پذیر نبوده، باید به دیگران نگاه کند و اگر کسی خودش را عاری از اشکال و ضعف می‌داند، باید در خودش تجدیدنظر کند.

 

لنکرانی با تاکید بر اینکه طبق آموزه‌های امام انتخابات 92 یک آزمون الهی است، اظهار داشت: امیدواریم در این آزمون الهی همه داوطلبان و مردم به آنچه که خیر و صلاح کشور است، برسند و مهم این است که خودمان را در برابر امتحان الهی بدانیم .

 

وی اضافه کرد: متاسفیم که بعضی از مباحثی که چندان با اخلاق و مواضع اسلامی جور در نمی‌آید و شوخی این مورد آن است که افرادی که خودشان به این موارد بی‌توجه هستند، دیگران را به رعایت اخلاق دعوت می‌کنند.

 

لنکرانی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برخی موضع‌گیری‌ها با اخلاق و تقوای سیاسی همسویی ندارد و شوخی جالب این است که کسانی که خود طراح این اظهارات هستند، بقیه را به رعایت تقوای سیاسی دعوت می‌کنند، گفت: اگر انتخابات به خودی خود ما را به تعالی نرساند، ما متحمل ضررهای معنوی زیادی می‌شویم. آنچه ما را در این عرصه حفظ می‌کند رعایت تقوای الهی است.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در خصوص منابع مالی به مقدار هزینه‌کرد برای انتخابات گفت: بنده از هفته گذشته رسما به عنوان داوطلب اعلام حضور کردم و در حال حاضر ستادهای ما در حال شکل‌گیری است.

 

وی حضور پر زرق و برق در صحنه انتخابات را یک کار بی‌اثر دانست و تاکید کرد: قرار نیست ما با خرج‌های زائد و متعدد به نتیجه برسیم چرا که انتخابات وقتی به سامان می‌رسد که یک کاندیدا با قلوب مردم ارتباط برقرار کند.

 

لنکرانی افزود: در این دوره حضور کم خرج ما با هزینه‌هایی که دیگران انجام می‌دهند قابل مقایسه نیست و ما از محل کمک‌‌هایی که دوستان، برخی از اطبا دارند هزینه‌ها را پیش می‌بریم و دستگاه‌های نظارتی را نیز نظارت لازم را در این زمینه دارند.

 

وزیر دولت نهم در خصوص توجه جبهه پایداری به نظرسنجی‌ها گفت: ما باید فرد اصلح را معرفی کنیم و در واقع پیش از آنکه به نتایج نظرسنجی توجه کنیم دنبال این نکته هستیم.

 

وی در ادامه با اشاره به وجود زمینه‌های فساد اقتصادی در ساختار کشور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد باید با تعامل سه قوه صورت گیرد نه اینکه مسئول یک قوه در پایان ماموریتش از مبارزه با فساد سخن بگوید.چرا که اصولا وظیفه دولت افشاگری نیست و باید زمینه فساد را از بین ببرد.

 

لنکرانی تاکید کرد: مطالبه مردم، رهبر معظم انقلاب همواره مبارزه با فساد بوده و حتی اقبال مردم به این دولت به این دلیل بود که شعار مبارزه با فساد را به طور جدی معرفی کردند و اگر در این زمینه سستی صورت گرفت آنها باید پاسخگوی مردم و رهبری باشند.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بخش مهمی از مقابله با فساد و پیشگیری از بروز آن را متوجه قوه مجریه دانست، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد باید با تعامل سه قوه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه مهمترین چالش ما در 35سال گذشته این بود که نتوانسته‌ایم بین مبانی و ارزش‌ها با برنامه‌ریزی و اجرا یک ارتباط وثیق و ماندگار برقرار کنیم، تصریح کرد: گاهی باورهای ما صحیح بوده اما در مقام اجرا به دلیل مواجهه با برخی تنگناها از باورهای خود دست کشیده‌ایم و انتقاد اصلی ما به دولت نهم و دهم نیز همین نکته است.

 

لنکرانی ادامه داد: ما باید نقد دیگران را هدیه‌ای الهی بدانیم هر چند نقادان نیز باید انصاف را رعایت کنند و حالت انتقام‌جویی نداشته باشند.

 

وزیر دولت نهم به لزوم استفاده از نخبگان در اداره کشور و مشورت گیری از آنها اشاره کرد و ادامه داد: این مشورت‌ها نباید حالت تصنعی داشته باشد و قطعا یکی از کارهایی که بنده در فاصله 40 روز از رای گرفتم تا تنفیذ حکم رهبر معظم انقلاب انجام خواهم داد پی ریزی یک شبکه نخبگانی برای برنامه ریزی و نگاه عالمانه و مستند است.

 

وی در خصوص سؤال خبرنگاری که از وی درباره مهندسی انتخابات از وی پرسید و مدعی شد که نماینده ولی فقیه در سپاه گفته که سپاه به دنبال مهندسی انتخابات است، تصریح کرد: متاسفیم که هر از چند گاهی جریان ساز‌هایی صورت می‌گیرد که نتیجه آن به مصادره بردن نقاط قوت نظام است؛ سپاه پاسداران از مهمترین سرمایه‌های کشور است و در عرصه‌های مختلف به عنوان پاسدار انقلاب در دفاع از ارزش‌ها مطرح بوده است.

 

لنکرانی با تاکید بر اینکه تاکید امام و رهبر معظم انقلاب بر عدم دخالت مصداقی در انتخابات از سوی سپاه تاکید داشتند، گفت: یکی از تاکیدات سپاه تلاش برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری است و با شناختی که بنده از مسئولان سپاه دارم می‌دانم که دغدغه آنها اجرای خط و مشی ولی فقیه است. از این رو سپاه با این نگاه ورود مصداقی به انتخابات نخواهد داشت و صرفا به تعبیر شاخص‌ها می‌پردازد.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: عده‌ای دوست دارند به صورت ناجوانمردانه به سپاه حمله کند و این حملات پژواک آن از بیرون و در سطح بین‌الملل نیز شنیده می‌شود که قطعا چنین رویکردی حضور در جورچین دشمن است از این رو ما هیچ موضع‌گیری در این زمینه نداشتیم چرا که مطمئن هستیم سپاه بر اساس منویات مقام معظم رهبری عمل می‌کند.

 

پایداری یک جبهه گفتمانی است نه حزب سیاسی 

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسئولیت‌های دولت یازدهم پیشنهاد اصلاح قانون انتخابات است و حتما باید در آن لحاظ شودکه هر کس داوطلب انتخابات است باید هزینه کرد خود را بنویسد.

 

لنکرانی با اشاره به هزینه‌های زیاد برخی افراد در ماه‌های گذشته یادآور شد: اگر ما از 100 نفر دعوت کنیم آنها با هزینه خود می‌آیند و خودشان هزینه اقامت را تامین می‌کنند و حتی به جبهه پایداری نیز کمک نیز خواهند داشت.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است نه یک حزب سیاسی، افزود:‌ما به معنای مرسوم احزاب عضوگیری نداریم از این رو رویکرد حزب و جبهه کاملا متفاوت است چرا که اگر رویکرد‌مان حزبی بود از کسانی دعوت می‌کردیم که حزبی باشند. در حالی که این طور نبود.

 

وی در خصوص ائتلاف با سایر کاندیدا ادامه داد: اگر کسی خود را اصلح دانست وظیفه‌اش حضور در انتخابات است اما چنانچه رویکرد برخی سبدگذاری برای دیگران و سهم‌یابی در دولت آتی باشد، غلط است.

 

لنکرانی تاکید کرد: بنده با حضور کاندیدای فعلی تردیدی برای حضور در عرصه ندارم.

 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعبیر داوطلب احتمالی یک تعبیر قانونی است چرا که تا قبل از ثبت‌نام همه افراد کاندیدای احتمالی هستند.

 

وی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران که از لنکرانی درخصوص وضعیت مسکن سؤال کرد، پاسخ داد: مهمترین عاملی که در افزایش قیمت مسکن مؤثر بوده، پیش فروش فضا و هواست. و حتی گفته شده که تا چند سال آینده نیز پیش‌فروش کرده‌اند لذا این نکته نرخ زمین را افزایش داده است.

 

لنکرانی ادامه داد:‌وقتی شورای شهر مصوب می‌کند که تعداد طبقات مجاز حداکثر 4 طبقه است اما در همان جا برج‌های چند طبقه می‌سازند، دیگر اسمش قانون نیست و دولت باید در این زمینه اقدام کند.

 

وزیر دولت نهم با اشاره به مشکل دارو در کشور یادآور شد: یکی از مهمترین نکاتی که ما در زمینه دارو دنبال کردیم، تصحیح انحصار در توزیع دارو بود و تلاش کردیم انحصار در واردات و توزیع دارو را از بین ببریم. از این رو در موج اول و دوم تحریم‌ها که در سال 87 بود، ما مشکلی در تامین منابع اولیه دارو نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه این سیاست در دولت دهم مورد انتقاد قرار گرفت و لغو آن آسیب‌زا بود، گفت: ما داروهایی داریم که حیات یک انسان به و آن وابسته است. از این رو باید با فرمول‌های مختلفی عمل کرد.

 

لنکرانی افزود: در بودجه 92 پرداخت یارانه و نرخ ارزی که وجود دارد باید با تدبیر لحاظ شود تا دارویی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد چنانچه با حیات بیمار سر و کار داشته باشد، باید تامین مالی آن نیز صورت گیرد و مجلس باید در این عرصه مراقبت کند.

 

حضور هاشمی در انتخابات شکست سنگین تر از انتخابات 84 را برایش رقم خواهد زد

وی در عین حال گفت: هاشمی 79 سال سن دارد وخودش باید قضاوت کند که آیا برای کار اجرایی یک جمعیت 70 میلیونی که اکثر آنان جوان هستند مناسب هست یا نه؟

 

کاندیدای ریاست جمهوری در توصیه ای به هاشمی ادامه داد: هاشمی بهتر است قدر سمتی که به لطف رهبری دارد را بداند و در آن سمت ایفای نقش کند. چرا که با حضورش در انتخابات شکست سنگین تری از شکست 84 را برایش رقم خواهد خورد.

 

هیات دولت شرکت تعاونی نیست

گزینه جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست خبری در مورد اعضای کابینه اش گفت: هیات دولت شرکت تعاونی نیست، من از ظرفیت های مناسب و افراد همسو و هم جهت در کابینه خودم استفاده خواهم کرد.

 

وی در واکنش به انتقادات کاندیداهای ریاست جمهوری از مشکلات اقتصادی گفت: ریشه مشکلات اقتصادی در این انتقادات مورد غفلت قرار گرفته و اکثر کاندیداها به دلایل دو سال اخیر که موجب تشدید بیماری شده است اشاره می کنند.

 

لنکرانی افزود: آیا ما قبلا یک اقتصاد سالم و پویا داشتیم که اکنون در اثر تحریم ها و سومدیریت دچار مشکل شده است.

 

وی اقتصاد نفتی را ام المرض مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: سایر عواملی که این روزها مطرح می شود عوامل اصلی نیست و تنها موجب تشدید این بیماری شده است./924/د102/ج

ارسال نظرات