۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۶۴۰۷۶
آیت الله علم الهدی:

ساکتین فتنه صلاحیت ندارند عهده دار مسؤولیت اجرایی کشور شوند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی با تأکید بر لزوم تبیین معیارها و خط قرمزها به جای معرفی و تبلیغ مصادیق اصلح، گفت: افراد و جریانات دخیل در فتنه88، نظام را قبول ندارند چرا که دو محور نظام یعنی ولایت و قانون اساسی را، زیر پا گذاشتند و رد کردند، بنابراین نمی توانند کاندید شوند یا کاندیدا معرفی کنند.
 آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه در دیدار با مسؤولان نمایندگی ولی فقیه و هادیان سیاسی سپاه امام رضا(ع) که در محل دفتر وی انجام شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت علامه شهید مطهری، اظهار داشت: هر چه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و وجهه فکری و معرفتی نظام توسعه می یابد، وسعت سازندگی فکری شهید استاد مطهری نیز شفاف تر می شود.

 

وی افزود: ایشان یک روز به عنوان شخصیت دینی و فیلسوف مطرح بود، بعد به عنوان یک عنصر مبتکر و بعد تئوریسین عظیم انقلاب و پس از شهادتش نیز به عنوان یک مکتب و جریان فکری در جامعه دینی و انقلابی ما مطرح است. غالبا مطلوب این است که انسان ها در هر عصر که زندگی می کنند، فرزند زمان خود باشند و برجسته ترین عناصر، کسانی هستند که به روز باشند اما شهید مطهری افزون بر این، عالِم به آینده نیز بود تا جایی که امروز که 33 سال از شهادتش می گذرد، در مواجهه با افکار او تصور می کنیم عالمی زنده است که در زمان حال زندگی می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: پس از ائمه معصومین(ع)، این ویژگی که کسی بیش از سی سال جلوتر از زمان خود مولد فکر باشد، در طول تاریخ ایران و جهان کمتر میان شخصیت ها و علما وجود داشته است؛ شخصیت هایی چون شیخ انصاری بوده اند که در یک بعد فقهی، تخصص داشته و مرجع بوده اند اما اندیشه شهید مطهری امروز در سیاست، اقتصاد، فرهنگ، مدیریت، حقوق و ارزش های اجتماعی و تفکر جهان شمولی مولد فکر است و این گونه نیست که تنها بر مبانی وی تکیه شود.

 

با تولید فکر در عرصه های مختلف به جنگ دشمن بروید

 وی با بیان این که شهید مطهری گذشته از فیلسوف بودن، یک شخصیت والای انقلابی بود، افزود: آن زمان در میان فلاسفه، انسان انقلابی کم دیده می شد، اغلب درگیر کلیات بودند و کمتر وارد عینیات زندگی می شدند اما شهید مطهری در عین اوج گیری در مسائل فلسفی، در عینیات نیز وارد شده، شبهات و اشکالات را دقیق بررسی می کرد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به جریانات فکری و انحرافی بسیاری که در زمان شهید مطهری وجود داشت، تصریح کرد: در آن زمان، عدم تحمل نظام سیاسی طاغوتی، مسأله ای بود که نسل جوان با آن مواجه بود از این رو انگیزه های ضدنظام شاهنشاهی و امپریالیزم ستیزی در آن زمان رواج داشت؛ از سوی دیگر، هر جریانی در این مسیر بود، جوانان به دنبال آن می رفتند و جریانات سیاسی نیز برای رسیدن به مطامع خود در کمین جوانان بودند.

 

وی افزود: استاد مطهری در این عرصه به عنوان مجاهد فکری توانست موفق عمل کند چرا که به جای پدافند صرف، با تولید فکر به جنگ دشمن رفت.

 

امام جمعه مشهد گفت: از دیگر خصوصیات ایشان، افشاگری بود؛ ایشان اولین فردی بود که با معرفی منافقان به عنوان یک جریان فکری ملحد و التقاطی، جوانان بسیاری را از دام انحراف نجات داد و در شرایطی که مبانی انحرافی جامعه شناسی غرب را در جامعه مطرح و مبانی فکری اسلام را سرکوب می کردند، به تبیین مبانی اسلام همت گمارد؛ این الگو را خصوصا در عرصه های سیاسی باید سرلوحه خود قرار دهیم.

 

از توطئه های بدخواهان نظام این است که انتخابات را رقابت سیاسی و جنگ قدرت جلوه دهند

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری وشوراها، اظهار داشت: جریانات سیاسی لائیک و ناهنجار در هر عرصه و فرصت سیاسی که پیدا می شود، وارد شده و تنش ایجاد می کنند، ما با تمسک به سیره شهید مطهری باید بدانیم که تنها مبارزه پدافندی با اینها جواب نمی دهد وگرنه در یک رقابت سیاسی، با غوغاسالاری ما را شکست خواهند داد.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: بی تفاوتی اهل سنت نسبت به مظالمی که بر اهل بیت(ع) گذشته است نیز از همان زمان شروع شد که در اثر عملیات روانی امویان، مقابله امام حسین(ع) و یزید، یک رقابت سیاسی و جنگ قدرت جلوه داده شد؛ از این رو مردم مظلومیت اهل بیت و مصائبی که بر آنان وارد شد، را لازمه این رقابت می دیدند و بی تفاوت بودند تا حدی که حضرت سجاد(ع) در اعتراض به این وضعیت، تا دو سال خارج از مدینه در چادر زندگی می کردند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری  با بیان این که اکنون هم ما با همین مشکل مواجه هستیم، افزود: این که در جریان فتنه رهبر معظم انقلاب شخصا وارد صحنه شده و خود را هزینه کردند، برای این بود که مسأله، به یک جریان فکری منتهی شده بود.

 

وی یادآور شد: انتخابات دروازه وسیع مردم سالاری است و همه می توانند وارد شوند، هر فیلتری بگذارید مردم سالاری زیر سؤال می رود چرا که لازمه توسعه و تکمیل مردم سالاری که در نظام ما به عنوان یک اصل مطرح است، فراهم بودن امکان حضور همه است، اما جریانات لائیک که می آیند توطئه می کنند و کار را به جایی می رسانند که انتخابات، به عنوان عرصه رقابت سیاسی و جنگ قدرت مطرح می شود، با شیطنت و حرکات منافقانه اهداف خود را پیش برده و جریانات ارزشی را که مقید به رعایت قانون و آداب اسلامی هستند، کنار می زنند.

 

هرجا متدینان وارد شدند، گفتند لباس شخصی ها هستند

آیت الله علم الهدی با تأکید بر ضرورت تولید فکر و خط فکری در انتخابات، خطاب به هادیان سیاسی سپاه، تصریح کرد: شما در عرصه های کاری خود این مهم را مورد توجه قرار دهید، صرفا به معرفی افراد بسنده نکنید، نباید میدان جنگ درست کنید که بگویند سپاه در سیاست دخالت می کند.

 

وی ادامه داد: تاکنون در صحنه های مختلف ثابت شده که نیروهای حزب اللهی بخش عمده جامعه را تشکیل می دهند اما در فتنه 88 طی یک عملیات روانی، تلاش داشتند برای منکوب کردن نقطه محوری نظام، این نیروها را، نیروهای نظامی لباس شخصی معرفی کنند در حالی که آنها مردم متدین بودند. بدنه سپاه و بسیج، یک جریان آزاد است و در انتخابات های گذشته نیز نشان داده که آزادانه فکر می کند و تصمیم می گیرد و تحت تأثیر هیچ جریانی نیست.

 

به چه کسی رأی ندهیم؟

عضو شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان گفت: معمولا آنچه در انتخابات مطرح می شود، این است که «به چه کسی رأی بدهیم؟»، در حالی که اگر بدانیم «به چه کسی نباید رأی بدهیم»، این سؤال به خودی خود روشن می شود؛ باید ابتدا خط قرمزها را مشخص کرد؛ به عنوان مثال، فتنه88 یک معیار است؛ آنان که در این فتنه وارد شدند، سرباز دشمن بودند و معلوم الحال هستند و آنان که در برابر فتنه به عنوان تهاجم براندازانه نظام، سکوت کردند هم، نمی توانند تولیت اجرایی نظام را در درست بگیرند یا پشتوانه اجرایی نظام باشند.

 

وی اضافه کرد: برخی کاندیداها یا جریانات در دوران دفاع مقدس امکان حضور در جبهه داشتند اما پشت کردند و نیامدند مانند جریان ملی مذهبی که یک شهید و رزمنده هم ندارد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که در میان کاندیداها برخی در پی رأی خریدن و سربازگیری در رأس هستند، افزود: اینها معتقدند که یک جریان لائیک در جامعه وجود دارد و یک توده رأی آزاد مربوط به آنها بی صاحب مانده، از این رو برای تصاحب این آرا تلاش می کنند جریان لائیک را از خود معرفی کنند. هم در تبلیغات خود، ژست بی دینی می گیرند و هم عناصر بی دین را در گفتمان خود داخل می کنند. روشن است کسی که برای کسب رأی حاضر است دین خود را کنار بگذارد، صلاحیت مدیریت نظام اسلامی را ندارد.

 

خط قرمزها مشخص شود، کاندیدای اصلح برجسته می شود

امام جمعه مشهد، افرادی که در سابقه اجرایی و فکری شان، اندیشه های غرب زده وجود دارد، کسانی که در گفتمان اجتماعی شان چهره ها و عناصر ضدارزشی هستند را از دیگر مصادیق کاندیداهایی دانست که نباید به آنان رأی داد و گفت: وقتی خط قرمزها مشخص شد، دایره ملاک ها محدود شده و خود به خود، فرد اصلح جلوه می کند.

 

وی با اشاره به این که فتنه این انتخابات، پیش از آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: من در این جلسه، شفاف و صریح می گویم که افراد و جریانات دخیل در فتنه88، نظام را قبول ندارند چرا که دو محور نظام یعنی ولایت و قانون اساسی را، زیر پا گذاشتند و رد کردند و روشن است کسانی که نظام را قبول ندارند دلیلی ندارد در انتخابات کاندیدا شوند یا کاندیدا معرفی کنند.  

 

وی ادامه داد: هنوز شعارهای «جمهوری ایرانی» و «نه غزه نه لبنان» آنها را از یاد نبرده ایم و این که پس از هر یک از این آشوب گری ها چه کسانی بیانیه می دادند و حمایت می کردند، اینها و حامیان شان مسلما ضدانقلاب هستند.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: از سوی دیگر، در میان کاندیداها ممکن است کسانی خوش سابقه باشند اما در آغوش شان، ضدانقلاب و سلطنت طلب و طرفداران فتنه به عنوان همکار و نظریه پرداز جای داشته باشد که باید نسبت به این ها نیز هوشیار بود.

 

وی تأکید کرد: مردم پس از 33 سال باید با بهره مندی از تجاربشان رأی بدهند و کسی را روی کار نیاورند که اسباب زحمت مردم و ولایت باشد چرا که این دو از هم جدا نیستند./930/پ201/ج

 

 

ارسال نظرات