۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۴۲۹۳
در آستانه روز معلم صورت گرفت؛

تجلیل از مقام علمی آیت‌الله مصباح یزدی

خبرگزاری رسا ـ در آستانه روز معلم طلاب و دانش‌پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره) از مقام علمی آیت‌الله مصباح یزدی تجلیل کردند.
 مؤسسه امام خميني قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاب و دانش‌پژوهان مؤسسه امام خمینی(ره) در آستاه روز معلم از مقام علمی آیت‌الله مصباح یزدی تجلیل کردند.
بر اساس این گزارش، این مراسم که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد جمعی از اساتید این مؤسسه نیز حضور داشتند.
در ادامه این مراسم کلیپی از نحوه شکل گیری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و عملکرد آن از گذشته تا امروز برای حاضرا پخش شد.
حجت‌الاسلام موسوی نسب معاون آموزش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنانی با ارائه گزارشی از عملکرد دانش پژوهان این مؤسسه پرداخت.
وی با بیان این‌که در ترم گذشته 892 دانش پژوه در این مؤسسه مشغول به تحصیل بودند، گفت: از این میان 36 درصد معدل بالای هجده صد و هشت نفر معدل بالای نوزده و پنج نفر معدل بالای بیست را احراز کردند.
آیت‌الله مصباح یزدی نیز در این مراسم طی سخنانی با بیان این‌که امروز که نمی‌توان از شخصیت بارز شهید مطهری استفاده کرد بهترین راه بهره‌ بردن از آن شهید بزرگوار خواندن کتاب‌ها و در پیش گرفتن راه وی است.
وی بعد معنوی و سیر و سلوک اخلاقی شهید مطهری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: شهید مطهری با آن همه مشغله‌های سیاسی و اجتماعی هیچ‌گاه خود را از مسائل عرفانی و تعالی روح دور نکرد.
وی با اشاره به جهات مختلف جهاد، اظهار کرد: گاهی جهاد نظامی، گاهی اقتصادی و گاهی علمی است که همه جهات جهاد شامل حال شهید مطهری می شود.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نعمت معلمی را از نعمت‌های بزرگ الهی خواند و گفت: نباید این نعمت بزرگ را در راه اغراض مادی صرف کرد و باید از آن برای قرار دادن انسان‌ها در مسیر اطاعت و بندگی استفاده کرد.
گفتنی است، در پایان این مراسم از مقام علمی آیت‌الله مصباح یزدی تجلیل به عمل آمد./927/202/پ
ارسال نظرات