۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۸۷۲
زاکانی در نشست خبری در رسا:

کسی که در فتنه دست داشته نمی‌تواند وارد صحنه انتخابات شود

خبرگزاری رسا ـ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: تلاش آقای هاشمی برای انسجام اصلاح‌طلبان و مخالفان جریان اصول‌گرایی است و اگر تهدید آنان برجسته شود باید اصول‌گرایان به سمت وحدت پیش بروند.
نشست خبري عليرضا زاکاني در خبرگزاري رسا نشست خبري عليرضا زاکاني در خبرگزاري رسا عليرضا زاکاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی، دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، شنبه عصر در نشست خبری که در خبرگزاری رسا برگزار شد، به سؤالات حاضران پاسخ گفت.
 وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا شما خود را اصلح می‌دانید، گفت: من به دنبال دغدغه‌هایی از جنس تعیین نقشه راه مطابق با انقلاب اسلامی هستم، یعنی اگر ایران را بخواهیم با اقتصاد آزاد بسازیم، میسر نیست و ما نیاز به نقشه‌های بومی با اقتضائات اسلامی ایرانی هستیم.
زاکانی بیان داشت: من بررسی کردم که آیا نامزدهای مختلف دغدغه‌های انقلابی من را دارند اما دیدم که برخی از این دوستان ناظر به اوضاع امروز بحث می‌کنند و ایده‌آل‌ها را از یاد می‌برند در حالی‌که باید هم اوضاع امروز را در نظر گرفت و هم توجه به آرمان‌ها داشت.
 وی با اشاره به این‌که رسیدن به نقشه‌ راه متناسب با انقلاب اسلامی را از کل شروع کرده‌ایم و اکنون به برنامه‌های عملی و مدون در 15 سرفصل رسیده‌ایم، اظهار کرد: این برنامه‌ها با مبنای فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی، یعنی نیاز امروز سازگار است.
افشاگری راه درستی برای رقابت انتخاباتی نیست
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توانمندی اجرایی این برنامه‌ها در کشور ما وجود دارد و همچنین باید گفت که در این نقشه تدوین یافته توجه ویژه به نخبگان شده است، اهداف انقلاب قابل دسترسی است و نباید آن را دور از دسترس بدانیم.
 وی اظهار کرد: 34 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است و سعی کرده‌ام در این مدت، پیشرفت 34 ساله را برای مردم بگویم و ان شاءالله به وسیله نقشه راه آینده به پیشرفت‌های بسیاری خواهیم رسید.
 زاکانی در پاسخ به سؤالی درباره افشاگری‌ها بیان کرد: نباید حرکت را به سمتی ببریم که اسباب سیاه‌نمایی را فراهم و دوستان را دلگیر کند، از طرفی هم نباید کاستی‌ها را ندید و به آن کاستی‌ها بی‌توجه بود، اما راه افشاگری را راهی درست برای رسیدن به پیروزی نمی‌دانم.
 وی درباره پی‌گیری پرونده سایپا گفت: من به دادگاه رفتم اما سایپا شکایت خود را پس گرفت، وقتی من به بازپرسی رفتم نوشتم که من را زودتر دادگاهی کنید تا حرف‌های خودم را در این باره بزنم و بگویم حقوق مردم چگونه ضایع شده است.
 دبیر کل جبهه رهپویان انقلاب با انتقاد از افشاگری‌های برخی افراد ابراز کرد: برخی از مسؤولان شیوه خود را افشاگری و بگم بگم گذاشته‌اند. این امر زیرساخت مناسبی برای کار انتخاباتی و رقابت انتخاباتی نیست و برای مردم نیز این امر ناپسند است.
اگر تهدید گروه‌های مخالف اصول‌گرایی نباشد، تکثر یک ضرورت است
خبرنگار دیگری این سؤال را مطرح کرد که میزان پایبندی شما به وحدت اصول‌گرایان چقدر است؟ که زاکانی در پاسخ گفت: وحدت اصول‌گرایان برای من یک دغدغه است و من به این قائل هستم که حفظ اصول یکی از ارکان اساسی انقلاب است.
 وی بیان کرد: اگر در صحنه انتخابات مخالفان این اصول‌گرایی که عناصر دوم خردادی، یاران آقای هاشمی و جبهه انحرافی هستند حضور موثر داشته باشند، باید همه اصول‌گرایان به یک نامزد برسند و اگر جبهه مخالف حضور نداشت باید رقابت درون اصول‌گرایان باشد زیرا اصول‌گرایان خود سلایق، گروه‌ها و دسته‌های مختلفی هستند.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنا شد دیگران به نفع یک‌دیگر کنار بروند به این امر توجه می‌کنیم که همه بر سر یک نامزد اصول‌گرایی توافق کنند و کنار بروند تا به نفع انقلاب و کشور باشد.
 وی خاطرنشان کرد: صحنه‌آرایی انتخابات در آینده نشان می‌دهد که آیا اصول‌گرایان باید متحد شوند یا باید بر سر یک کاندیدا توافق کنند، اما اگر تهدید گروه‌های مخالف اصول‌گرایی نبود، تکثر یک ضرورت است.
زاکانی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر نحوه ارتباط با دیگر کشورها گفت: ما ارتباط و رابطه‌ای با آمریکا و اسرائیل نخواهیم داشت، اسرائیل غده‌ای سرطانی و نامشروع است و باید به مردم فلسطین برای دفع این شر کمک کرد. باید کاری کرد که آرمان فلسطین در صدر جوامع اسلامی قرار گیرد و توجه ما معطوف به این جهت‌گیری است.
 مشکل اقتصاد ما تنها تحریم نیست
 وی گفت: اگر اسرائیلی‌ها دست از پا خطا کنند سیلی خواهند خورد که رهبر معظم انقلاب گوشه‌ای از آن را در دیدار مردم خراسان در حرم امام رضا(ع) بیان کردند، آمریکا نیز تا زمانی که در موضع گرگ بودن باشد نباید به وی توجهی کرد.
 دبیرکل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که سایر کشورها با توجه به قرابت آنان به جمهوری اسلامی و میزان منفعت آنها برای کشور باید مورد توجه قرار بگیرند، ادامه داد: متأسفانه این امر اکنون رعایت نمی‌شود. این ظرفیت بزرگی است، باید حکمت و مصلحت را در خدمت عزت گرفت و با یک تعامل‌ فعال و عزت‌مدارانه با دیگر کشورها رابطه برقرار کرد.
 وی در پاسخ به سؤال دیگری گفت: تحریم تنها مشکل اقتصادی ما نیست و ما اگر در داخل به قدرت اقتصادی دست یابیم تحریم بی‌اثر می‌شود. اگر این مسیر در داخل محقق شود می‌توان تحریم‌ها را دور زد.
 زاکانی اظهار کرد: اساس مواجهه با تحریم ساختن ایران اسلامی از درون است و فضا برای این ساختن نیز باید مهیا شود، اگر خط مقاومت در انتخابات به پیروزی برسد دشمنان ناامید می‌شود اما اگر خط سازش در انتخابات به پیروزی برسد آنان تحریم‌های خود را تشدید می‌کنند.
 وی ابراز کرد: امروز مقاومت مدبرانه ما را به جایی رسانده که غربی‌ها هم حق هسته‌ای ما را به رسمیت شناخته‌اند و این امر با فضای زمان آقای خرازی قابل مقایسه نیست.
 سناریوی فتنه 88 قابل تکمیل نیست
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که بر اساس سخنان وزیر اطلاعات پیشگوی فتنه در فتنه دست داشته است آیا در صورت حضور وی در انتخابات، شورای نگهبان وی را تأیید صلاحیت می‌کند؟ ابراز کرد: اگر اطلاعات این دست داشتن در فتنه وجود داشته باشد شورای نگهبان به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما اگر اطلاعاتی در دست نباشد یا شورای نگهبان با اغماض از آن عبور کند وی شکست دیگری خواهد خورد از این رو بعید می‌دانم که در انتخابات وارد شود، کسی که در فتنه دست داشته است نمی‌تواند خود را وارد انتخابات کند.
خبرنگار دیگری این سؤال را مطرح کرد که در انتخابات مجلس در سال 90 که در جبهه متحد بودید سخنانی علیه جبهه پایداری بیان کردید که گفته شد در آن زمان شما از تیم آقای لاریجانی دور خوردید، زیرا وقتی وارد مجلس شدید نتوانستید مانع به ریاست رسیدن ایشان شوید. آیا آقای زاکانی که در این جریان دور خورد در صورت رییس جمهور شدن دور نمی‌خورد؟ زاکانی در پاسخ گفت: ما هیچ وقت نگفتیم که می‌خواهیم آقای لاریجانی را رییس کنیم، جبهه متحد معطوف به وحدت اصول‌گرایان بود و نکته دیگر این بود که ما در تأسیس جبهه متحد نقشی نداشتیم بلکه از ما برای حضور در این جبهه دعوت کرده بودند و تلاش ما بر این بود که خروجی‌ها با ضوابط منطبق باشد.
 وی ابراز کرد: قبل انتخابات دوستان پایداری مسیری را که دوست داشتند ادامه دادند اما بعد از انتخابات مسیر خود را عوض کردند و به ما پیوستند و آقای لاریجانی مسیر جداگانه‌ای برای خود در نظر گرفت و خط سومی را که راه‌اندازی کرده بود در پیش گرفت و پیروزی را برای خود هموار کرد و جالب این بود که آرای او برای ریاست مجلس از سه طیف جبهه پایداری، جبهه متحد و اصول‌گرایان مستقل بود وگرنه ما مخالف ریاست وی بودیم.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر حضور آقای هاشمی در انتخابات 92 به دلیل کامل کردن سناریوی فتنه 88، ابراز کرد: سناریویی فتنه 88 قابل تکمیل نیست چرا که مردم بصیرت سیاسی بالایی پیدا کرده‌اند و این را باید دانست که برخی از مصاحبه‌های آقای هاشمی نشان دهنده برداشت و تحلیل نادرست ایشان نسبت به برخی امور است.
 وی گفت: آقای هاشمی در انتخابات 78 بذر عدم سلامت در انتخابات را در دل‌ها کاشت و خود ایشان در سال 84 آقای خاتمی را حلقه تکمیلی کار خود می‌دانست، یا نامه بدون سلام ایشان زمینه‌ای برای ایجاد فتنه در سال 88 بود.
 مبارزه با فساد جزو ضرورت‌های اولی است
 زاکانی با اشاره به افشاگری‌های اخیر وزیر اطلاعات ابراز کرد: اکنون نیز جریان فتنه استشمام می‌شود، وزیر اطلاعات روشنگری مناسبی کرد و این روشنگری پیش‌دستی و بیان یک واقعیتی است که در حوزه فتنه اتفاق افتاده است.
 وی گفت: تلاش آقای هاشمی برای انسجام اصلاح‌طلبان و مخالفان جریان اصول‌گرایی است و اگر تهدید آنان برجسته شود باید اصول‌گرایان به سمت وحدت پیش بروند، شرایط فتنه سال 88 تکرار نمی‌شود زیرا ملت ایران بصیر و آگاه است و می‌دانند مسیر خلاف ارزش‌های انقلاب، بیراهه است و در این زمینه مسؤولان نیز باید به وظیفه خود عمل کنند.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یک عده دل ‌بسته‌اند که آینده را زمینه‌ای تهدید‌زا برای کشور کنند و ما باید با حضور بابصیرت‌ درصحنه و جدیت، به وظیفه خود عمل کنیم.
 وی در پاسخ پرسش‌ دیگری مبنی بر اظهارات اخیر آقای مطهری در مجلس شورای اسلامی در حمایت از هاشمی و تذکر به وزیر اطلاعات گفت: لازم نیست به آقای مطهری نسبت به مواضعش تذکری داده شود ایشان به ذهنش رسیده که در فضای آزادی بیان حرفی بزند، ما هم محکم حرف خودمان را می‌زنیم، وظیفه ما روشنگری است تا جامعه راه خود را پیدا کند.
 زاکانی در ادامه به پرسش دیگری مبنی بر عملی بودن مبارزه با مفاسد اقتصادی پاسخ گفت و ادامه داد: مبارزه با مفاسد اقتصادی عملی است و جزو ضرورت‌های اولی است، ابتدا باید کار فرهنگی کرد تا قبح مفاسد اقتصادی معلوم شود.
 رییس‌جمهور باید فسادستیز باشد
 وی بیان کرد: باید تحولاتی در حوزه زیرساخت‌های اقتصادی ایجاد شود تا زمینه فساد را کم کند و اقتصاد ما را یک اقتصاد شفاف و رقابتی کند، همچنین باید به طور جدی به اقتصاد پرداخت و برای برخورد، باید از مفسدان بزرگ اقتصادی و دانه درشت‌ها شروع کرد اما آنچه اکنون در جامعه دیده می‌شود برخورد با تخم‌مرغ دزدها است.
 دبیر کل رهپویان جبهه انقلاب اسلامی ابراز کرد: کسی که می‌خواهد رییس‌جمهور شود تنها پاک بودنش کافی نیست بلکه باید فسادستیز هم باشد و در این راستا نیز نمونه و الگوی عملی بدهد تا حرف او تنها در عرصه حرف باقی نماند.
 سؤال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات اقتصادی مردم و غفلت مسؤولان از این امر بود که زاکانی در این باره بیان کرد: مشکلات اقتصادی در کشور جدی است و یکی از فوریت‌های من، اقتصاد است اما از نظر اهمیت فرهنگ نیز دارای اهمیت است.
 وی ادامه داد: تحریم در مشکلات اقتصادی سهم حداقلی دارد، رییس‌جمهور 8 یا 9 بار کلمه تحریم را در نشست خبری خودشان گفتند اما باید دانست که تحریم سهم حداقلی دارد و باید برای این سهم حداقلی برنامه‌ریزی داشت، مبادلات خود را باید به گونه‌ای انجام دهیم که وابسته به دلار نباشد. متأسفانه مسؤولان به این امر توجه نمی‌کنند.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که برای این کشور تحریم‌پذیری معنا ندارد، خاطرنشان کرد: باید برای بهبود اوضاع اقتصادی تدبیر داشت، احساس می‌شود که دستی برای التهاب‌افکنی در کشور مشغول به کار است.
 زیرساخت تمدنی اسلام در حوزه فرهنگ رقم می‌خورد
 وی بیان کرد: اقتصادی که با دستور مهارشده و با آن به طور طبیعی برخورد نشده است، التهاب‌زا است، همچنین دستگاه‌های امنیتی باید با کسانی که در حوزه معیشت مردم وارد شده‌اند برخورد کنند، برای بهبود اقتصاد نیاز به تفاهم مسؤولان است وقتی مسوولان سه قوه در کشور با هم مشکل دارند معلوم است که مشکلات اقتصادی سامان نمی‌یابد. وقتی راه حل‌های درستی ارائه نشود، تورم افزایش می‌یابد.
 زاکانی ادامه داد: زیرساخت‌های کشور برای مبارزه با مفاسد اقتصادی آماده نیست، باید نهادهایی مانند گمرک، مبارزه با قاچاق، بانک‌ها، سیستم توزیع درست ثروت، نظارت بر خروج کالاها اصلاح شوند، مشکل کشور ما نتوانستن یا نخواستن است، «نمی‌گذارند» شعاری برای پاک کردن صورت مسأله است.
 وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر توجه به فرهنگ در دولت یازدهم اظهار کرد : زیرساخت تمدن اسلامی در حوزه فرهنگ رقم می‌خورد و سایر جنبه‌ها را در خود حل می‌کند،‌ در گفتمان پیشرفت اسلامی توجه اساسی به فرهنگ و تعلیم و تربیت و نقاط کانونی مانند مسجد و خانه و خانواده شده است و بخش اعظمی از این امور و مشکلات فرهنگی با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی قابل حل است.
 نماینده مردم تهران با اشاره به این‌که اصل هشت قانون اساسی مغفول مانده است و با بیان این‌که در دولت یازدهم درصدد احیای این اصل برمی‌آیم، ادامه داد: مردم به مسؤولین و مردم به مردم و مسؤولین به مردم باید امر به معروف و نهی از منکر کنند، باید راه امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسؤولان باز شود.
 وی با اشاره به این‌که برخی از نامزدها به دنبال ادامه دادن و تثبیت شرایط امروز هستند، گفت: ما نه حق داریم در این شرایط بایستیم و نه حق داریم که اگر در پستی هستیم به عقب بازگردیم، باید نگاهی رو به جلو داشته باشیم و از این منظر در صحنه حاضر شده‌ام.
 انتخابات برای نظام اسلامی یک فرصت بزرگ است
 زاکانی همچنین در ابتدای این جلسه با اظهار تأسف و تسلیت به مناسبت هتک حرمت قبر حجر‌بن‌عدی و اهانت‌های انجام شده در اردن و سوریه، این اهانت‌ها را ناشی از استیصال و درماندگی کسانی دانست که دستشان به جایی نمی‌رسد و گفت: آنان دشمنی و حسد خود را روانه قبور به جای مانده از دوران پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) کرده‌اند و متأسفانه برخی کشورها از این‌ گروه‌ها حمایت می‌کنند.
 زاکانی با اشاره به این‌که انتخابات در پایین‌ترین سطح جامعه هم تأثیرگذار است، اظهار کرد: اگر این حضور حداکثری باشد، منشأ قوام نظام اسلامی است. در انتخابات نوع انتخاب هم مهم است، به تجربه ثابت شده است که انتخابات در تمام لایه‌های کشور تغییراتی ایجاد می‌کند.
 وی ادامه داد: انتخابات منشأ امیدها و بیم‌ها و فرصت‌ها و تهدیدها است، دشمنان یک نگاه تهدیدمحور به انتخابات دارند و تلاش دارند که از انتخابات فرصتی را برای خودشان خلق کنند، اما نظام اسلامی یک نگاه جدی و فرصتی به انتخابات دارد.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: نظام اسلامی با موفقیت در انتخابات به دنبال آن است که اهداف خود را در جنبه‌های مختلف محقق سازد و از این رو انتخابات برای نظام اسلامی یک فرصت بزرگ است.
 وی ادامه داد: انتخاب اسلامی یک آغازی دارد و پایانی برای آن متصور است. امام خمینی(ره) این آغاز را رقم زد و مقام معظم رهبری گام پنجم انقلاب را به عنوان پایان ترسیم کرد، از این رو نیازمند مسیری هستیم که از جنس انقلاب اسلامی و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد.
 فرهنگ بسیجی و جهادی راه حل مشکلات کشور است
 زاکانی با اشاره به جمله اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که با الگوهای شرقی و غربی نمی‌توان انقلاب را اداره کرد، بیان کرد: در برنامه اول تا چهارم اقتصاد آزاد، منشأ تحولات اقتصادی ایران قرار گرفته است و مبانی، خاستگاه و چارچوب‌های اقتصاد آزاد و تأثیرات آن در حوزه‌های اجتماعی مشخص است.
وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم به غایت ایران اسلامی برسیم، باید از مسیر اسلامی حرکت کنیم، الگوهای غربی به دنبال دست یافتن به کمال مادی و ساحت مادی انسان هستند و آن هم انسانی منفعت‌طلب و لذت‌جو که خلق ثروت برای وی مهم‌ترین هدف است.
 دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نقشه راه انقلاب اسلامی بسیار متفاوت از نقشه راهی است که غرب برای ما به ارمغان می‌آورد، پس برای تحقق این نکته باید در همان مسیر ایران اسلامی حرکت کرد.
 وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در سال 84 در دیدار دولت که یکی از نکات مثبت دولت را مانع شدن از نفوذ الگوهای غرب دانستند، گفت: دست یافتن به الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی نیازمند پژوهش‌های بسیاری است اما برای دست یافتن به این پیشرفت راه کوتاهی وجود دارد که از بررسی اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود.
 زاکانی یکی از دلایل حضور خود در عرصه انتخابات را حاکمیت تفکر انقلابی، بسیجی و جهادی خواند و گفت: این فرهنگ در دفاع مقدس و اوایل انقلاب سبب موفقیت شد و اگر این فرهنگ در ایران حاکم شد نگاه به رهبری انقلاب و مردم ایران اسلامی تغییر می‌یابد و مردم در این فرهنگ نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.
 همه ظرفیت‌های جامعه را به کار می‌گیرم
 وی با اشاره به این‌که تا امروز مردم حاشیه‌نشین بوده‌اند، اظهار کرد: با این فرهنگ جهادی و بسیجی می‌توان تغییرات عمده‌ای در میدان‌های اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرد و همچنین در حوزه و دانشگاه تحولات اساسی صورت می‌گیرد.
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز ما نیازمند توجه جدی به شعارهای انقلاب اسلامی هستیم، بسیاری از شعارهای انقلاب مانند مبارزه با فقر و فساد و تبعیض مغفول واقع شده است و احیای این شعارها که در حکم یک پیکر واحد هستند، منشأ پیشرفت‌های بسیاری می‌شود.
 وی با اشاره به این‌که شایسته است خردورزان و کارشناسان بر مسند حکومت بنشینند، گفت: باید زمینه‌ای برای پرهیز از تنگ‌نظری فراهم آید، باید از همه ظرفیت‌های جامعه به بهترین نحو استفاده کنیم و از این رو حوزویان و دانشگاهیان باید جایگاه والاتری در حکومت بیابند.
 زاکانی به دغدغه دیگر خود برای حضور در انتخابات اشاره کرد و گفت: قانون‌مداری و اخلاق‌مداری نکاتی است که خود مسؤولان باید به آن توجه بیشتری نشان دهند، همه مسؤولان باید با بهترین نحو به قانون و اخلاق پایبند باشند.
 وی گفت: در مسیر پیشرفت نظام اسلامی هم در داخل و هم در خارج نیاز به تحول داریم، وظیفه ما در حوزه منطقه‌ای و جهانی تعامل عزت‌مدارانه و فعال با همه جهان غیر از دو خط قرمز ما یعنی آمریکا و اسرائیل است.
 در انتخابات به دنبال رقابت جدی و اخلاق‌مدار هستم
 دبیر کل جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به این‌که توجه به محرومان، بیداری اسلامی و پیچ‌تاریخی اصل در سیاست‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: از این رو باید با یک دیپلماسی فعال از ظرفیت‌های به وجود آمده به بهترین وجه استفاده کنیم تا راه‌های آینده در کوتاه‌ترین مسیر طی شود.
 وی خاطرنشان کرد: ارتقا فرهنگی در جامعه یکی از ارکان پیشرفت جامعه است، همچنین باید توجه داشت که برای بهبود اقتصاد تنها روش‌های اقتصادی جواب نمی‌دهد بلکه باید از راه‌های فرهنگی نیز پیش رفت تا بتوانیم اسلام را به بهترین وجه اجرا کنیم.
زاکانی با بیان این‌که اگر ما نقطه عزیمت خود را از حوزه اندیشه شروع نکنیم راه‌کارهای ما خود مشکلات را مضاعف می‌کند، گفت: اگر از حوزه اندیشه آغاز کردیم، به آسیب‌های کمتری برخورد می‌کنیم و اگر به آسیب برخوردیم نیز می‌توانیم این آسیب‌ها را با همان اندیشه حل کنیم.
 وی با بیان این‌که سعی می‌کنیم در انتخابات رقابت اخلاقی و جدی داشته باشیم، ابراز کرد: به دنبال آن هستم که جریان مثبت، جدی و فعالی را در قبال دیگر نامزدها و سایر گروه‌ها پی‌گیری کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که وارد شدن به حوزه‌های خصوصی نامزدهای ریاست جمهوری کاری غیراخلاقی است،‌‌ادامه داد: باید رویکرد و سیاست‌های مختلف افراد حاضر در انتخابات نقد شود و در حوزه‌های شخصی آنان وارد نشد./914/ز502/ع
ارسال نظرات