۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۶۸۹۶۳

ثبت یک وقف جدید در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اعلام کرد: بانوی خیر هادی‌شهری زمین خود را جهت احداث مسجد وقف کرد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که روند ثبت موقوفات جدید در استان نسبت به سال های قبل افزایشی قابل توجه داشته است، اظهار داشت: اغلب زمین هایی که وقف شده با هدف ساخت حوزه علمیه، مسجد و مدرسه بوده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته نیز خانم عفیفه پاشایی بانوی خیر ساکن هادی‌شهر با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جلفا زمینی با نیت احداث مسجد وقف کرد که نشان از تعمیق فرهنگ وقف در سراسر نقاط استان آذربایجان شرقی دارد.


وی با بیان این‌که زمین وقف شده با متراژ 240 متر مربع در شهرستان هادی‌شهر واقع در شمال استان است، گفت: مشارکت مردم متدین و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت استان در توسعه و عمران مساجد، اماکن متبرکه و امامزاده ها قابل تقدیر است، چنانکه عملیات احداث شبستان روباز امامزاده شعیب(ع) شهرستان جلفا با یاری مردم این منطقه آغاز شده است.


حجت الاسلام حسینی افزود: این امامزاده که در روستای دوزال شهرستان جلفا واقع شده است، با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گرفتن در نقطه مرزی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و واقع شدن در کنار رود ارس از ظرفیت بالایی در گردش‌پذیری مذهبی و طبیعی برخوردار است.


وی گفت: با آماده ساختن زیر ساخت‌ها و توسعه این امامزاده سعی داریم امکانات مناسبی را برای زائران و گردشگران منطقه آزاد ارس فراهم کنیم، مشابه پروژه ای که در امامزاده سیدمحمد جلفا صورت گرفته است، در حقیقت باید دانست که برای عمران و آبادی بقاع متبرکه استان نیازمند همکاری مردم و خیرین هستیم.


حجت السلام حسینی در ادامه با اشاره به تأکید رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، از اهتمام ویژه این اداره کل در توسعه و آبادانی این اماکن خبر داد و گفت: اقدامات ارزشمندی در توسعه بقاع متبرکه، ترویج و تبیین فرهنگ زیارت صورت گرفته که امیدواریم در طول سالیان آینده بازخورد معنوی و فرهنگی مناسبی را شاهد باشیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به این‌که در 30 بقعه متبرکه استان عملیات عمرانی شروع شده و ادامه دارد، افزود: عمران، آبادانی و توسعه زیر ساخت‌های بقاع متبرکه با توجه به تعدد آنها و همچنین هزینه های آن به تنهایی از عهده اوقاف خارج است، از این رو  جهت اتمام این پروژه های عمرانی نیازمند همکاری مردم خیر و دلسوزان عرصه دین و فرهنگ هستیم.


وی با اشاره به اینکه تمامی درآمدهای بقاع متبرکه در آبادانی و کارهای فرهنگی همان بقعه و امامزاده هزینه می شود، افزود: خوشبختانه در مواردی و در بعضی شهرستان ها افراد خیر با همکاری و مساعدت خود در قالب طرح مودت اوقاف را در عمران و آبادانی بقاع متبرکه یاری می کنند که امیدواریم این فرهنگ در دیگر شهرهای استان نیز رایج شود./935/ت303/ب

ارسال نظرات