۰۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۱۶۹۲۴۰
دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری خبر داد:

راه اندازی کتابخانه تخصصی نماز در شهرکرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری از راه اندازی کتابخانه تخصصی نماز در شهرکرد خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه بلند نماز و با هدف توجه دادن اذهان عمومی به نماز این کتابخانه تخصصی در آینده ای نزدیک با همکاری شهرداری شهرکرد در مرکز استان راه اندازی می شود.
کتابخانه تخصصي نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه هشتم خردادماه در نشست ستاد اقامه نماز این استان به برگزاری نماز جماعت در پارک های محوری استان در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان در مکان های تفریحی و پارک های استان در ایام تابستان جهت اقامه نماز مسافران نماز جماعت برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی از راه اندازی کتابخانه تخصصی نماز در مرکز استان خبر داد و افزود: با توجه به جایگاه بلند نماز و با هدف توجه دادن اذهان عمومی به نماز، این کتابخانه تخصصی در آینده ای نزدیک با همکاری شهرداری شهرکرد در مرکز استان راه اندازی می شود.

وی به ضرورت پخش اذان در شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از راه های ترویج فرهنگ نماز اول وقت و نماز جماعت پخش اذان در مساجد و میادین مهم مرکز استان است که با همکاری شهرداری و دستگاه های متولی انجام می گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری همچنین وضعیت نمازخانه های بین راهی ترمینال ها و پمپ بنزین های استان را نامطلوب عنوان کرد و گفت: اجرای 12 برنامه فرهنگی و 17 برنامه آموزشی از مهم ترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان در سال جاری است.

حجت الاسلام کریمی همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی دانشآموزی با موضوع نماز در استان خبر داد و گفت: تلاش میشود تا در سال جاری 90 نشست ویژه دانشآموزان و 90 نشست ویژه خانواده آن‌ها برگزار شود.

وی در ادامه با ابراز گلایه از نبود مسجد در روستاهای بالای 50 خانوار تصریح کرد: 18 روستا در استان وجود دارد که از نعمت مسجد محروم هستند که در مجموع نیازمند ساخت 123 مسجد در استان هستیم؛ از این رو می طلبد مسؤولان مربوطه با همت و تلاش مضاعف به این مسأله جامه عمل بپوشانند.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری همچنین از برپایی نماز جماعت در پایانه های مسافربری و حمل نقل عمومی در سال جدید خبر داد و افزود: از امسال و با تعامل مطلوب با اداره حمل و نقل و پایانه‌ها، نماز جماعت با حضور یک روحانی در پایانه های مسافربری اقامه می شود./9457/پ202/غ

ارسال نظرات