۱۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۶۹۴۳۶

طرح توسعه و بازسازی امامزاده سید جمال تبریز آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آغاز طرح توسعه و بازسازی آستان مقدس امامزاده سید جمال(ع) تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در حاشیه بازدید ازعملیات عمرانی طرح توسعه و بازسازی امامزاده سید جمال(ع) تبریز با اشاره به موقعیت این امامزاده و واقع شدن آن در نزدیکی بازار سرپوشیده تبریز به عنوان بزرگترین بازار مسقف جهان از اهتمام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در توسعه و عمران این بقعه خبر داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی نیاز داریم تا زیر ساخت های لازم را آماده کرده و بتوانیم مکان مناسبی را برای استفاده زایرین و گردشگران آماده سازیم.

 

وی موقعیت کنونی بقعه را در شأن آن امامزاده و مردم منطقه ندانست و افزود: فضای موجود به هیچ وجه پاسخگوی خیل عظیم زایرین و عاشقان اهل بیت (ع) نیست، مساحت زیر بنای موجود 280 متر مربع است که در طرح جدید و پس از عملیات عمرانی این متراز به 3900 مترمربع افزایش خواهد یافت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کاربریهای پیش بینی شده در این طرح را تربت خانه، شبستان، صحن، رواق، سرویسهای بهداشتی، وضوخانه، آشپزخانه، نگهبانی، کتابخانه و سالن قرائت، سالن چند منظوره، مجتمع آموزشی و سایر بخشهای خدماتی اعلام کرد.

 

وی گفت: امیدواریم با انجام طرح فوق و بهره برداری از آن بتوانیم مکانی آبرومند و در شان امامزاده و مردم منطقه بنا نماییم.

 

وی در پایان از عنایات و مساعدت ویژه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در آغاز طرح تقدیر کرد.

 

آذربایجان شرقی 12 هزار رقبه در قالب 1800 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی همچنین در مراسم کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و مذهبی ولی امر(عج) تسوج ضمن تجلیل از واقفان با اشاره به نامگذاری امسال به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد: برای عمران و آبادانی و توسعه زیرساخت‌های موقوفات همکاری و همدلی مردم خیر و دلسوزان عرصه دین و فرهنگ ضروری است.

 

وی افزود: توجه به مباحث فرهنگی و قرآنی از اقدامات ارزنده دولت نهم و دهم بوده و این نگاه مثبت به امر فرهنگی نشان از عمق توجه دولت به تعلیم قرآن و احکام اهل بیت در تمام نقاط استان است.

 

حسینی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پیشینه فرهنگی و مذهبی زیادی در زمینه پذیرش دین علوی و سابقه تمدنی در حوزه معارف دینی و شیعی دارد، بیان داشت: دشمن هتک حرمت به قرآن و اسلام را در دستور کار خود قرار داده و با ترفندهای رسانه‌ای و صرف بودجه‌های کلان درصدد تضعیف و نابودی اسلام است.

 

وی با بیان این‌که در استان حدود 13 هزار رقبه وجود دارد، با اشاره به ظرفیت‌های خوب فرهنگی و مذهبی در بخش تسوج بیان داشت: یکی از مولفه‌های رشد فرهنگی برخورداری از بعضی از سازه‌های علمی و فرهنگی است که این مجتمع نیز این شرایط را فراهم خواهد کرد و ما نیز به چنین برنامه‌های فرهنگی نگاه ویژه خواهیم داشت./935/د102/ب

ارسال نظرات