۱۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۷۰۱۲۹
رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق:

امام خمینی اندیشه سیاسی مبتنی بر وحی را در قانون اساسی طراحی کرد

خبرگزاری رسا _ رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: هنر امام(ره) در این بود که یک قانون اساسی بر اساس فقه و قرآن نوشت کاری که هیچ فقیهی در طول 14 قرن نکرده بود.
 روح‌الله الخميني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت‌الاسلام حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مسجد غربای شاهرود، گفت: امام خمینی(ره) هوشمندانه برای پیروزی انقلاب اسلامی حرکت کرد و و برای پیشبرد حرکت اسلامی نوپا به سراغ جوان‌ها و نوجوان‌ها رفته بودند.

وی با اشاره به تدریس درس ولایت فقیه از سوی امام خمینی(ره) در زمان تبعید در نجف اشرف افزود: هنر امام(ره) در این بود که یک قانون اساسی بر اساس فقه و قرآن نوشت کاری که هیچ فقیهی در طول 14 قرن نکرده بود.

حجت الاسلام سعدی ادامه داد: امام خمینی(ره) اندیشه سیاسی مبتنی بر وحی را در قانون اساسی طراحی کرده بود.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: فکری که در وجود امام خمینی(ره) ایجاد و نظام اسلامی را بر پایه آن بنیان‌گذاری کرد، فکری بود که در سال‌های دهه20 در کتاب کشف الاسرار مبنی بر این‌که فرمانروایان جامعه باید به مبانی فقهی و اسلامی آشنا باشند، نوشته و گوشزد کرد.

 

حجت الاسلام سعدی خاطرنشان کرد: کسی که دنیای استکبار و استعمار را به تازیانه بسته بود نه تنها شخصیت و راهی عظیم و شکوهمند داشت؛ بلکه روحی لطیف داشت و با کارگزاران و اهل خانه خود با عطوفت برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به انتخابات 24 خرداد گفت: در انتخابات اصل حضور و مشارکت مردم مهم است و رأی دادن هم حق و هم وظیفه است.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری به کسی رای دهید که گفتمان امام(ره) را در دنیا پیگیری کند، با رهبر انقلاب اسلامی برای اعتلای مملکت بهتر کار کند، از حقانیت ملت ایران دفاع کند و برای معیشت و عزت کشورمان تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد./938/پ202/س  

ارسال نظرات