۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۷۰۴۵۰
امام جمعه ارومیه:

فلسفه بعثت پیامبران تکریم ارزش‎های اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تکریم و احیاء ارزش های اخلاقی برای رسیدن انسان به کمال الهی را فلسفه اصلی بعثت پیامبران الهی عنوان کرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسني امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حسنی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرارسیدن بعثت نبی مکرم اسلام، احیای ارزش های اخلاقی و انسانی را فلسفه اصلی بعثت انبیاء الهی و پیامبران عنوان کرد.

 

وی با اشاره به تفسیر آیات 45 و 46 سوره مبارکه حجرات گفت: رسالت اصلی پیامبر اسلام(ص) دعوت به سوی یکتاپرستی و بشارت دادن برای خروج از ظلمات به سوی روشنایی در سایه رحمت الهی است.

 

وی با تاکید بر این که خداوند پیامبر عظیم الشان (ص) را با نشانه های آشکار و نورانی همچون کتاب آسمانی قرآن برای هدایت امت ها در رسیدن به رستگاری و تعالی نهایی مبعوث کرده است، افزود: حضرت محمد(ص) در مقام شایسته ترین انسان از سوی خداوند برای احیاء ارزش ها و کرامت انسانی مبعوث شدند .

 

خطیب نماز جمعه ارومیه در ادامه بر ترویج خود پرستی به جای خداپرستی در جامعه هشدار داد و یادآور شد: گسترش خود پرستی در جامعه ای که امتش،حضرت محمد(ص) خاتم پیامبران الهی را شاهد و مبشر اعمال خود می داند خطر بسیار جدی محسوب می شود.

 

 حجت الاسلام والمسلمین حسنی همچنین به شرایط زمامدار جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: عالم نبودن زمامدار جامعه اسلامی به قرآن، تفسیر، علم الهی و روایت و احادیث جامعه را به سمت سقوط و تباهی می کشاند.

 

نمانیده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر زمامدار جامعه اسلامی عالم به علم و احکام الهی نباشد موجب هلاکت جامعه و سقوط ارزش های اخلاقی مردم می شود.

 

امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه های خود به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و بیان داشت: حضور در پای صندوق های رأی در واقع انجام تکلیف الهی و حکومتی است و مسؤولیت های دنیوی امانت های الهی هستند که باید به اهل آن سپرده شود.

 

وی اطاعت از کلام الهی، سیره نبوی و تقید عملی به رهبری و ولایت فقیه را از شاخص های کاندیداها عنوان کرد و به ضرورت تحقیق و تفحص در معیارهای مهم از سوی مردم تاکید کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسنی پیشنهاد کرد نامزدهای انتخاباتی در کلیه موضوعات و مباحث مرتبط با اداره و امور اجرایی کشور با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری هم فکری و مشورت داشته؛ دانایی و تدبیر را سرلوحه تصمیمات خود قرار دهند و امور اجرایی کشور را با پسندیده ترین فکر و اندیشه به سمت پیشرفت روزافزون ملت ایران به انجام برسانند./936/پ202/ب

ارسال نظرات