۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۷۱۰۲۲
شهریور ماه؛

جشنواره بین المللی شعر رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری همزمان با دهه کرامت در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: این جشنواره با هدف گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره آسمانی آن حضرت برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: علاقه‎مندان به شرکت در این جشنواره بین المللی تا پایان مرداد ماه امسال فرصت دارند آثار خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، دبیرخانه دائمی جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کنند.

 

 به گفته حجت الاسلام کریمی، فضائل، مناقب، مودت و سیره پاک امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان و همچنین امامزادگان و توسل و معجزات از جمله موضوعات جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری است.

 

حجت الاسلام کریمی افزود: این جشنواره در روزهای 23 و 24 شهریور در تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه سراسری کتاب گفت: این نمایشگاه هفته اول مهر ماه با حضور 400 ناشر در 200 غرفه امسال برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: عرضه کتاب در نمایشگاه کتاب تا سقف 40 درصد تخفیف به عموم انجام می شود که 20 درصد را ناشران و 20 درصد از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به روند احداث تالار مرکزی ارومیه گفت: تالار مرکزی ارومیه جزو هشت تالار بزرگ کشور است که از سال 86 ساخت آن در 18 هزار مترمربع آغاز شده است.

 

وی با بیان این که تالار مرکزی ارومیه به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار دولت از 85 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، خاطرنشان کرد: تا کنون 140 میلیارد ریال برای ساخت این تالار هزینه شده است که با صرف بودجه 50 میلیارد ریالی تا شهریور ماه سالجاری آماده بهره برداری می شود.

 

حجت الاسلام کریمی همچنین از پیشرفت خوب سرای روزنامه نگاران استان خبر داد و افزود: این پروژه نیز در ماههای آتی آماده افتتاح و بهره برداری خواهد شد./936/ت303/ب 

ارسال نظرات