۳۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۷۲۸۳۹

رقابت ۲۲۰ طلبه در آزمون پذیرش رشته های تخصصی سطح سه حوزه خراسان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری آزمون پذیرش رشته های تخصصی سطح سه رسمی با رقابت 220 طلبه سطح سه حوزه های علمیه سراسر کشور خبر داد.
آزمون

به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمد تقی شوشتری گفت: آزمون پذیرش طلبه در رشته های تخصصی «تفسیر و علوم قرآن»، «علوم و معارف حدیث» و «فقه مقارن» با شرکت 220 طلبه سطح سه حوزه های علمیه سراسر کشور عصر پنجشنبه 30 خردادماه سال جاری برگزار شد.

وی بابیان این که نام نویسی طلاب در این رشته ها تاریخ 28 اردیبهشت و هفته اول خردادماه جاری صورت گرفته است، افزود: طلابی که در این آزمون بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند در تاریخ چهارم و پنجم تیرماه جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای مصاحبه دعوت خواهند شد.

وی با یادآوری این که به طلاب شرکت کننده در این دوره در صورت قبولی در آزمون نهایی، مدرک رسمی سطح سه از مرکز مدیریت حوزه علیمه خراسان اعطا خواهد شد، بیان داشت: مزایـای دوره هــای آموزشـی شامل بهره‌مندی از اساتید توانمند حوزه و دانشگاه، برنامه درسی جامع، محتوای آموزشی کاربردی و متون درسی پیش رو، پرورش تفکر و تجربه عملی پژوهش و تحقیق و ارائه افق های علمی نوین و مورد نیاز، مدرک رسمی سطح سه حوزه علمیه خراسان(با ارزش علمی و استخدامی کارشناسی ارشد) است.

مدیر مرکز تخصصی آخوند خراسانی اضافه کرد: از دیگر مزایای رشته های تخصصی پذیرش مدارک دانش آموختگان در مقطع تحصیلی سطح چهار و دکتری تخصصی PHD، عضویت در حلقه های علمی تبلیغی و انتشار مقالات در نشریات دفتر تبلیغات، بهره‌مندی از خوابگاه و امور رفاهی برای طلاب مجرد شهرستانی، عضویت در کتابخانه تخصصی و بانک چند رسانه‌ای، بهره‌مندی از خدمات مشاوره آموزشی و پژوهشی، اعطای جوایز و کمک هزینه تحصیلی مناسب و امکانات و فضای آموزشی مجهز است.

وی در ادامه به تشریح اهداف رشته تخصصی فقه مقارن پرداخت و گفت: هدف از تدوین این رشته پرورش کارشناسان و مدافعان فقه اهل بیت علیهم‌السلام در عرصه مذاهب اسلامی و مکاتب علمی، پرورش تفکر و نقد و پژوهش در دانش‌پژوهان، و آشناسازی آنها با افق‌های جدید علمی و اجتماعی فقه و علوم وابسته و توسعه ظرفیت حوزه برای تولید علمی و استنباط مسائل اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و سیاسی مورد نیاز جامعه است.

به گفته وی، ایجاد بستر علمی پویا و ماندگار در حوزه علمیه برای تعمیق و بالندگی علوم قرآن و حدیث به تناسب نیازهای زمان و پرورش پژوهشگران نو‌اندیش، با نگرش سیستمی و روی‌آوردن بین‌‌رشته‌ای برای عرضه، نقد و بررسی دیدگاه‌های نو در دو حوزه علوم و معارف قرآن و حدیث از اهداف تأسیس رشته تفسیر و علوم قرآن است.

شوشتری همچنین به تبیین اهداف تأسیس رشته علوم و معارف حدیث پرداخت و بیان کرد: تربیت پژوهشگران توانمند در عرصه های نوآمد حدیث و دانش های وابسته به آن و توانمندسازی حوزه در مسیر بهره برداری ازگنجینه معارف اهل بیت(ع) جهت استنباط و پاسخگویی به مسائل جامعه از مهمترین اهداف تدوین این رشته است.

گفتنی است، طول سنوات تحصیلی رشته های مصوب با احتساب پایان نامه سه سال است و حداقل پذیرش در هر رشته 10 نفر خواهد بود./930/د102/ب
 

ارسال نظرات