۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۴۰۰۸
به مناسبت ماه رمضان؛

نمایشگاه علوم قرآنی در شهرستان‎های آذربایجان غربی برپا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در شهرستان های استان همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان با هدف اعتلای فرهنگ قرآنی خبر داد.
نمایشگاه علوم قرآنی در شهرستان‎های آذربایجان غربی برپا می شود

منوچهر زادعلی، مسؤول فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تشریح برنامه های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در استان اظهار داشت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن در سراسر آذربایجان‌غربی محافل انس با قرآن کریم برگزار می ‌شود.


وی افزود: در ایام رمضان نمایشگاه علوم قرآنی و محفل انس با قرآن کریم در سردشت برگزار می‌شود.


وی افزود: در شهرستان شاهین‌دژ نیز علاوه بر برگزاری محفل انس با قرآن با عنوان آوای ملکوت، مسابقه فرهنگی نیز با عنوان عفاف و حجاب برگزار می‌شود.


به گفته زادعلی، مسابقه کتابخوانی با عنوان عفاف و حجاب و محفل انس با قرآن در شهرستان خوی نیز برگزار می شود.


این مسؤول گفت: در شهرستان تکاب نیز علاوه بر محفل انس با قرآن کریم، کتابت آیات قرآنی نیز اجرا می‌شود.


وی به برگزاری محافل انس با قرآن در شهرستان‌های پیرانشهر، پلدشت، ماکو، بازرگان، میاندوآب، بوکان، مهاباد، س
لماس، اشنویه، نقده و چایپاره اشاره کرد و افزود: در تمامی این شهرستان‌های در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه علوم قرآنی نیز برگزار می‌شود.


مسؤول فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، ادامه داد: از برنامه‌های قرآنی شهر ارومیه نیز در ایام ماه مبارک رمضان می‌توان به برگزاری محفل انس با قرآن در چهار مسجد و در صورت تخصیص بودجه برگزاری هفته فرهنگ قرآنی در یکی از مساجد و نیز برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی و خوشنویسی در خصوص قرآن در مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه اشاره کرد./936/ت303/ب

ارسال نظرات