۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۷۵۲۶۹
نماینده مجلس خبرگان:

ماه مبارک رمضان فرصتی برای تدبر در قرآن است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی در جهت انس بیشتر با کلام الهی است، تصریح کرد: باید از این فرصت معنوی این ماه در جهت تدبر در قرآن بهره گیریم.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با مدیران مالیاتی استان با بیان این که مالیات هنوز در جامعه به خوبی نهادینه نشده است، افزود: برخی کشورها صد درصدی درآمد از طریق مالیات به دست می آید اما در ایران خیلی ها سعی می کنند از زیر بار مالیات دادن شانه خالی کنند.

 

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مالیات در جامعه تأکید کرد و افزود: فرهنگ سازی مالیات زمان می برد ولی نظام، دولت و متولیان امر باید برنامه ریزی های حساب شده، منسجم، دراز مدت، میان مدت و کوتاه مدت داشته باشند تا مردم بدانند مالیات صرف چه اموری می شود.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نگاه مردم باید عوض شود، اگر عوض نشود هرچه برنامه ریزی کنیم بازهم عده ای از زیر پرداخت مالیات در می روند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: برخورد متولیان جمع آوری مالیات می تواند تأثیر گذار باشد، نواقصی در قوانین مالیاتی وجود دارد که یا باید قانون را منعطف کرد و یا متولیان انعطاف نشان دهند.

 

آیت الله نورمفیدی اذعان داشت: وضع قوانین مالیات نه باید به گونه باشد که به اقشار ضعیف فشار بیاید و نه به گونه ای که قشری که توان پرداخت مالیات دارند از زیر پرداخت ان در بروند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مالیات باید به گونه ای باشد که کسی که می خواهد در بخش تولید سرمایه گذاری کند فشاری را حس نکند.

 

امام جمعه گرگان خاطر نشان کرد: سرمایه باید تبدیل به سرمایه شود و از راه مالیات هزینه های کشور تامین شود،باید دید کشورهایی که صد درصد امورشان از طریق مالیات تامین می شود چه می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: باید از این ماه مبارک بهره برداری معنوی صوورت گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ما با هر عملی که انجام می دهیم خود را می سازیم و خشتی روی وجود خود می گذاریم، ادامه داد: شب ها و روز های ماه مبارک رمضان فرصتی دوباره برای بازگشت به خویشتن و صیقل دادن درون خود است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که نباید به راحتی فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان را از دست دهیم، بیان داشت: ارزش های معنوی این ماه آنقدر مهم و ارزشمند است که باید از لحظه لحظه آن در جهت نزدیکی به خداوند متعال و ترویج اخلاق و آداب اسلامی در جامعه بهره گرفته شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اصولا آن گونه که از روایات و آیات استفاده می شود در قیامت به شکلی که به خود دادیم بروز می کنیم، حرام خوری یک خصلت است که در قیامت به شکل خوک بروز می کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان یادآور شد: ماه رمضان برای این است که بازنگری کنیم و ببینیم در دوران عمر خود چه کرده ایم و توبه همان تجدید بنا است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی در جهت انس بیشتر با کلام الهی است، تصریح کرد: باید از این فرصت معنوی این ماه در جهت تدبر در قرآن بهره گیریم./950/پ202/س 

ارسال نظرات