۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۱۷۵۳۴۰
صفار هرندی:

خاطرات جنگ باید آنقدر متواتر شود که نامردان نتوانند آن را تکذیب کنند

خبرگزاری رسا ـ مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که سرورانی که هنوز دفتر خاطرات خود را نگشوده‌اند، نگویند که آقا عزیز خاطرات را بیان کرد و تمام، بلکه هرکس باید دفتر خودش را باز کند، گفت: باید اینقدر در این زمینه تعدد داشته باشیم که نامردانی نیایند این واقعیات را به‌دلیل این‌که متواتر نبوده تکذیب کنند، باید به این واقعیات تواتر داد.
صفار هرندي   وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دوشنبه هفدهم تیرماه در مراسم رونمایی از کتاب «کالک‌های خاکی» اثر سرلشگر محمدعلی عزیز جعفری، فرمانده کل سپاه که در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد، ابراز داشت: غفلتی که درباره تاریخ انقلاب اسلامی کردیم، روا نبود درباره تاریخ دفاع مقدس تکرار کنیم و البته چنین نشد، شاید دلیلش این است که همانطور که آن عزیز بزرگوار فرمودند «در جنگ مرد از نامرد مشخص می‌شود»، جنگ عرصه‌ای نبود که اغیار بتوانند به آن راه پیدا کنند.

وی با بیان این‌که روایتگری ما بسیار خردمندانه‌تر از گذشته شده است، اظهار داشت: شاید روایت صمیمانه سردار عزیز جعفری متأثر از خاستگاه جغرافیایی صمیمی او «یزد» باشد، او بی تکلف حرف زده است.

صفار هرندی بیان داشت: مقداری از کتاب را که انسان مطالعه می‌کند، می‌فهمد شکل‌گیری یک اتفاق بزرگ چگونه از حوادث کوچک و ساده آغاز می‌شود و آقا عزیز که دانش‌آموز زبل مدرسه‌ای در حاشیه شهر یزد بوده، کسی که با توصیف و تعریفی که می‌کند گاهی اوقات مانند بقیه بچه‌ها، مدرسه را "دودره" می‌کند، سپس به نوعی خودش را در عرصه انقلاب وارد می‌کند و در کنار بزرگان و نقش‌آفرینان اصلی عرصه جایی باز می‌کند و در دوره دانشجویی در حماسه 13 آبان  صاحب نقش می‌شود.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رمانتیک ترین قسمت این کتاب برای من آنجا بود که امروز فرمانده کل سپاه کسی است که وقتی می‌خواهد عضو سپاه شود، پشت درب سپاه معطل می‌ماند، سپس وارد قسمت اداری سپاه نمی‌شود بلکه خود را به کانون بحران می‌رساند و در بحبوحه و کانون حوادث کشف می‌شود.

وی ادامه داد: انقلاب اینطور می‌تواند به نسل بعد که مستعد جایگزین شدن بجای عزیزجعفری‌ها، رحیم صفوی‌ها، رشیدها، حسن باقری‌ها، خرازی‌ها و محسن رضایی‌ها است، منتقل شود.

صفار هرندی با بیان این‌که سرورانی که هنوز دفتر خاطرات خود را نگشوده‌اند، نگویند که آقا عزیز خاطرات را بیان کرد و تمام، بلکه هرکس باید دفتر خودش را باز کند، ابراز داشت: اینقدر باید در این زمینه تعدد داشته باشیم که نامردانی نیایند این واقعیات به‌دلیل این‌که متواتر نبوده، تکذیب کنند، باید به این واقعیات تواتر داد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این مطلب با اشاره به این‌که روایت فتح المبین را باید ده‌ها و صدها نفر از منظر خود بگویند و حتما حرف‌های متفاوت‌تری دارند، بیان داشت: بچه‌های ما باید بدانند که مرید و مراد بازی از این جنسش خوب است و پوست ارادت خود را هرجایی نیندازند، بلکه پوست ارادت خود را جلوی پای کسانی بیندازند که در ملکوت شناخته شده‌تر از زمین هستند./956/پ202/ص

ارسال نظرات