۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۷۵۵۱۳
مدیر حوزه علمیه آل طیب:

روزه داران با رفتار خود به تبلیغ دین بپردازند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز با بیان این که مؤمنان روزه دار باید با رفتار خود دیگران را نیز به سوی معنویت رهنمون سازند، خاطرنشان کرد: مؤمنان باید به کسانی که به روزه گرفتن اهمیت نمی دهند ضرورت ها و بایسته های روزه داری آموزش دهند.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام عبدالامیر رجب‎پور قاسمی، مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به اهمیت ماه رمضان برای مبلغان اشاره و مدیریت و ساماندهی نیروهای تبلیغی را مهم ترین عامل مؤثر در زمینه تبلیغ دانست و اظهار داشت: توزیع صحیح نیروهای تبلیغی به مراکز هدف می تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

استاد حوزه علمیه، ماه رمضان را فرصت بسیار مناسبی در زمینه تبلیغ معارف اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم در این ماه مبارک رغبت بیشتری برای حضور در مراسم های مذهبی و مسجد دارند.

مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز با تأکید بر هماهنگی دستگاه های تبلیغی و حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: هماهنگی ها سبب نتیجه مطلوب در کار خواهد شد.

حجت الاسلام رجب پور قاسمی رعایت اخلاق و مردمداری را مهم ترین ویژگی فردی مبلغان در عرصه تبلیغ دانست و گفت: مبلغ باید قبل از تبلیغ به شناسایی منطقه هدف خود بپردازد.

مبلغان قبل از تبلیغ نیازسنجی کنند

وی با تأکید بر اهمیت نیاز سنجی منطقه قبل از تبلیغ خاطرنشان کرد: یک مبلغ خوب باید به تبلیغ در عرصه ای بپردازد که مخاطبان او نیازمند آن سخنان باشد؛ چرا که بیان مطالبی که رابطه ای با زمان موجود و جامعه نداشته باشد سبب دل‌زدگی مخاطبان از آن مطالب می شود.

حجت الاسلام رجب پور مخاطب شناسی را یکی از رکن های مهم در مقوله تبلیغ دانست و تصریح کرد: زمانی که یک طلبه وارد عرصه تبلیغ می شود باید به همه سلاح های روز مجهز باشد و در شیوه بیان مطالب دینی به مخاطب، تازگی و جذابیت را درنظر بگیرد.

مبلغان جوانان را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر گیرند

وی با بیان این که مبلغان باید جوانان را به عنوان مخاطب هدف خود در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: کسب تجربیات بزرگان و فرهیختگان حوزه های علمیه به یک طلبه مبلغ کمک می کند که در پاسخ گویی به شبهات، ترویج علوم دینی و مبارزه با انحرافات فرهنگی به شکل مطلوب عمل کند.

مدیر حوزه علمیه آل طیب اهواز با بیان این که مؤمنان روزه دار باید با رفتار خود دیگران را نیز به سوی معنویت رهنمون سازند، خاطرنشان کرد: مؤمنان باید به کسانی که به روزه گرفتن اهمیت نمی دهند ضرورت ها و بایسته های روزه داری آموزش دهند./9464/ت302/ب

ارسال نظرات