۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۷۵۷۱۷

شواهد روسیه درمورد استفاده شورشیان سوری از سلاح شیمیایی

خبرگزاری رسا ـ مقامات سوریه پیش از این با اعلام اینکه شورشیان از سلاح های شیمیایی و سمی در درگیری های خان العسل در حلب استفاده کرده اند از سازمان ملل متحد خواستند تا تیمی را برای تحقیق در این باره به سوریه اعزام کند.
سلاح شيميايي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه یورونیوز در خبری گفت: دولت روسیه شواهدی در اختیار دارد که نشان می دهد مخالفان سوری در روز بیست و نهم اسفند ماه گذشته و در جریان درگیری های خان العسل در حلب از گاز سارین استفاده کرده اند.
ویتالی چورکین، سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در همین زمینه گفت: ما به دقت امور را دنبال می کنیم و بر این باوریم که دولت سوریه از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده است. ما معتقدیم که باید در جاهایی که از سلاح شیمیایی استفاده شده تحقیقاتی صورت گیرد. به همین دلیل از اینکه در مورد حادثه نوزدهم مارس تحقیقاتی صورت نگرفته ناخرسندیم.
به گفته یورونیوز؛ هفته گذشته تلویزیون دولتی سوریه در گزارشی از کشف و ضبط مقادیر زیادی از مواد شیمیایی خطرناک متعلق به گروههای تروریست در بنیاس خبر داده بود.
مقامات سوریه پیش از این با اعلام اینکه مخالفان سوری از سلاح های شیمیایی و سمی در درگیری های خان العسل در حلب استفاده کرده اند از سازمان ملل متحد خواستند تا تیمی را برای تحقیق در این باره به سوریه اعزام کند.
مسمومیت های ناشی از گاز سارین در سوریه مشاهده شده است اما هر دو طرف درگیر در سوریه دیگری را به استفاده از آن متهم کرده است. در همین حال تنها دولت سوریه است که بارها از مجامع بین المللی و سازمان های اهل فن درخواست کرده تا برای تحقیق به مناطق مشکوک سفر کنند./1421/9161/خ

ارسال نظرات