۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۷۶۰۹۰
مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری:

عفت و پاکدامنی سرمایه بانوان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر خدای نکرده سرمایه یک زن در سایه عدم رعایت حجاب از دست برود جبرانش بسیار سخت است، گفت: سرمایه حجاب برای حفظ زندگی دنیایی زنان بسیار باارزش است چرا که این سرمایه می‌تواند خانواده را حفظ کند.
حجت الاسلام احمدي ، مدير حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به رابطه حجاب و عفاف در اسلام ابرازداشت: در اسلام مسأله حجاب یک بحث عقیدتی، ایمانی و قرآنی است که پروردگار عالم در آیات بسیار قرآن زنان مؤمن را به حفظ حجاب و رعایت حدود الهی دعوت کرده و فرموده زنان مؤمنه و متدین خودشان را از دید نامحرمان حفظ و مصون نگه دارند.

 

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اهمیت آموزش فلسفه حجاب اظهار داشت: اگر بتوانیم فلسفه حجاب، قواعد و آثار و برکات حجاب را به زنان و دختران آموزش دهیم و آن‌ها بدانند که حجاب برای آن‌ها محدودیت نیست بلکه نوعی صیانت و حفاظت از شئون آن‌ها است، به یقین رعایت حجاب بیش از اندازه ای خواهد بود که اکنون داریم.

 

وی افزود: خداوند متعال به سبب مصالح اجتماعی و خانوادگی و حفظ شأن زنان، حجاب را دستور داده تا زنان را از حیله کسانی که برای آن‌ها هوس‌بازی می‌کنند و دام می‌اندازند، حفظ و حراست کند و حریم خانواده را از ناپاکی‌ها پاک بدارد.

 

امام جمعه فرخشهر تصریح کرد: سرمایه زن عفت و پاک‌دامنی او است و وقتی حجاب رعایت شود این زن توانسته همه سرمایه‌اش را حفظ کند.

 

مدیر حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اگر سرمایه زن در سایه عدم رعایت حجاب از دست برود جبرانش بسیار سخت است، افزود: سرمایه حجاب برای حفظ زندگی دنیایی زنان بسیار با ارزش است؛ چرا که این سرمایه می‌تواند خانواده را حفظ کند.

 

حجت الاسلام احمدی با توصیه به بانوان تصریح کرد: با رعایت حجاب خودتان را حفظ کنید که این حجاب برای خدمت به زنان است.

 

وی ادامه داد: حجاب محدودیت نیست بلکه حفظ کیان خانواده و ارزش‌های یک زن است و هر کسی حجاب خود را حفظ کند به یقین به خوشبختی خواهد رسید و امروز دختران و زنان باید با فلسفه حجاب آشنا شوند تا حجاب در جامعه بیشتر گسترش یابد.

 

امام جمعه فرخشهر ادامه داد: بسیاری از دختران و زنان ما از فلسفه حجاب بی‌خبر هستند و از آثار و برکات حجاب آگاهی ندارند و نمی‌دانند که این حجاب چه برکاتی برای آینده آن‌ها دارد و چقدر می‌تواند آن‌ها را مصونیت و زندگی خانوادگی آن‌ها را استحکام بخشد./9457/ت302/غ

ارسال نظرات