۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۷۶۲۲۰
حجت الاسلام اصغری:

تقوا مهم ترین مؤلفه رستگاری و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه تقوا را مهم ترین شرط و مولفه لازم برای دست یابی انسان به سعادت و رستگاری حقیقی عنوان کرد که در سایه ترک محرمات و انجام واجبات دینی میسر می شود.
ايمان

حجت الاسلام محمد اصغری، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: فلسفه روزه داری براساس آنچه در قرآن و روایات اسلامی بیان شده است تقویت مولفه های تقوا برای رسیدن به تعالی انسانی است.

 

وی با بیان این که خداوند در قرآن فرموده که روزه به خاطر تقوا بر شما و بر نسل های قبل شما واجب شده است، افزود: تقوا مهم ترین ابزار پیشگیری و کنترل فرد در انجام گناه و مرتکب شده به حرام است.

 

حجت الاسلام اصغری ادامه داد: همانطور که بسیاری از مسائل عامل بازدارنده انسان در ارتکاب به جرم و گناه در حیطه رفتارهای اجتماعی است، تقوا نیز عامل بازدارنده معنوی برای انسان برای دوری از گناهان است که تنها در سایه تقید و ایمان عملی و قلبی به نجات بخش بودن احکام و دستورات دینی فراهم می شود.

 

این مدرس حوزوی در ادامه با اشاره به تاثیر روزه داری بر حفظ سلامت معنوی و روحی تصریح کرد: اعضا و جوارح انسان پس از یازده ماه خوردن و آشامیدن در ماه مبارک رمضان فرصت پیدا می کند تا رفتارهای مربوط به آداب و رسوم غذاخوردن که امروز به شدت تحت تاثیر سبک زندگی غربی است، تنظیم و کنترل کند.

 

حجت الاسلام اصغری خاطرنشان کرد: روزه یک عبادت برای نزدیک کردن بعد معنوی و روحانی انسان به ذات احدیت است تا با رهایی از دلبستگی ها روزمره و وابستگی های مادی مولفه های صبر، استقامت  و پایداری در برابر بسیاری از کاستی های زندگی را تمرین کند./936/ت303/ب

ارسال نظرات