۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۷۷۱۰۴
امام جمعه کرمان:

تحریم ها ارتباطی به موضوع انرژی هسته ای ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و آن‏ها دنبال بهانه هستند و انرژی هسته‏ای یکی از بهانه‏های آن‏ها است.
 امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سیدیحی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، درخطبه‏های نمازجمعه که در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت: هیچ چیز در عالم بیشتر از دین خداوند اهمیت ندارد و باید آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

وی در ادامه افزود: ائمه اطهار به ما دستور داده‏اند که هر شخص به اندازه ظرفیت خود باید احکام دین را یاد بگیرد و منظور از علم که در احادیث آمده علم دین است.
وی با بیان این که شخص دانا باید با بصیرت عمل کند، اظهار داشت: فرد دانا اما خالی از بصیرت باعث مشکل و نفاق در جامعه می‎‏شود و از راه راست بیرون می‏رود.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به این که از زمان ائمه تا کنون اشخاص دانا اما خالی از بصیرت وجود داشته است، ابراز داشت: این افراد سبب نفاق بوده‏اند و باعث خروجی‏هایی در دین شده‏اند.
وی تصریح کرد: رهبر انقلاب در سه، چهار سال گذشته مردم را به کسب بصیرت دعوت کردند زیرا اصل نفاق از تفکرات اشتباه و از حرکت ناآگاهانه به وجود می‏آید.
خطیب جمعه کرمان افزود: حضرت آیت الله خامنه‏ای در زمان انتخابات از مردم خواستند که به پای صندوق‏های رأی بیایند و  حضور باشکوه مردم باعث شد تا مشت محکمی در دهان دشمنان این نظام زده شود.
وی با بیان این که آمریکا با انرژی هسته‏ای ما مشکل ندارد، اظهار داشت: آمریکا با نظام جمهوری اسلامی مشکل دارد و آن‏ها دنبال بهانه هستند و انرژی هسته‏ای یکی از آن بهانه‏های آن‏ها است.
وی در ادامه تصریح کرد: آن‏ها می‏گویند بیایید مذاکره کنید، درجواب آن‏ها باید گفت که مذاکره در شرایط آرام و مناسب تأثیر گذار است نه در شرایط نامناسب کنونی که به وجود آورده‏اند.
نماینده ولی فقیه با اشاره به این که شعار اصلی آمریکا وجود نداشتن نظام اسلامی درجهان است، ابراز داشت: چون این نظام براساس اسلام نابی که امام مدنظر داشته است پیاده شده و آن‏ها تحمل راه حق را ندارند.
وی با بیان این که ما بعد از انقلاب توانستیم از مشکلاتی که آن‏ها در راه ما قرار داده بودند عبور کنیم، گفت: ما از مشکل تحریم به امید خداوند عبور خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که ما از شیعیان امام علی (ع) هستیم، اظهار داشت: همان گونه که ائمه جان خود را فدای دین کرده‏اند، ما نیز راه آن‏ها را در پی می‏گیریم و برای زنده ماندن گدایی یا جاسوسی نمی‏کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به رحلت حضرت خدیجه در این روز گفت: حضرت خدیجه از ثروتمندترین زنان زمان خود بود و با مشاهده کمالات حضرت محمد(ص) به او ایمان آورده و همه سرمایه خود را در راه خدا خرج کرد.
وی افزود: حضرت خدیجه در زمان پیامبراکرم مشکلات بسیاری را تحمل کرد و زنان باید وی را الگوی خود قرار دهند البته مردان نیز باید در مواردی از وی الگو بگیرند.
وی با اشاره به این که بعد از انقلاب ما در مباحث علمی نیز پیشرفت داشیم، اظهار داشت: ما باید تلاش خود را بیشتر کنیم هرچند پیشرفت خوبی داشته‏ایم اما به جایگاه اصلی خود نرسیده‏ایم.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: چند روز پیش دولت آقای احمدی نژاد مهمان مقام معظم رهبری بودند و رهبر انقلاب چه حکیمانه در برابر آن‏ها قضاوت کرده‏اند.
وی افزود:ما نباید زود قضاوت کنیم زیرا دولت آقای احمدی نژاد خدمت‏های بسیاری انجام داده است و اگر تخلفی را انجام داده باشد نباید زحمات وی را فراموش کرد.
وی در پایان گفت: امیدواریم که دولت یازدهم بتواند مشکلات جامعه را بر طرف کند اما برای حل مشکلات وقت نیاز است و مردم زود قضاوت نکنند./9705/پ202/ب
ارسال نظرات