۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۷۷۳۳۷

سمینار تعامل اقوام و ادیان در آذربایجان غربی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری ششمین سمینار تعامل اقوام، ادیان، مطبوعات و رسانه ها نیمه دوم سال جاری به میزبانی شهرستان ارومیه در استان خبر داد.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدباقرکریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: ششمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه ها با هدف بهره گیری از تنوع قومی و دینی و چالش های آن به عنوان یک فرصت در جهت تعامل و توسعه اجتماعی و ملی نیمه دوم امسال در ارومیه برگزار می شود.

 

 

وی با اشاره به انتشار فراخوان سمینار تعامل اقوام و ادیان اظهار داشت: این سمینار در دو بخش عمومی و نگاه از درون در محورهای مختلف برگزار می شود.

 

این مسؤول" رسانه، اقوام، ادیان و هویت در جهانی شدن"، "مدیریت رسانه ای، همگرایی قومیتی و هویت ایرانی"، "رسانه و چالش های نوین(سطوح فردی و ملی) فضای مجازی و شبکه های نوین اجتماعی" و "بحران هویت در حوزه جهانی شدن" را از جمله عناوین محور اول بخش عمومی سمینار تعامل اقوام و ادیان عنوان کرد.

 

حجت الاسلام کریمی یادآور شد: محور دوم بخش فوق در موضوعات" مهندسی فرهنگی و انسجام ملی" ،"مهندسی و فرهنگی اقوام و ادیان در عصر نوین ارتباطی"،" مدیریت فرهنگی اقوام و ادیان و نقش آن در همبستگی فرهنگی"، "الگوی دینی در طراحی مدل کاربردی مهندسی فرهنگی  (راهبردها و راهکارها)"، "بررسی تحلیل و محتوای شاخص های فرهنگی در حوزه اقوام و ادیان و مطبوعات و مدیریت تنوع قومی" برگزار می شود.

 

وی رسانه و مطالعات تطبیقی، بررسی تطبیقی رسانه های نوشتاری در حوزه مطالعات فرهنگی و قومیتی، بررسی تطبیقی دیدگاه مکتب اسلام در مقایسه با سایر مکاتب نسبت به مدل مطلوب رسانه ای، جایگاه هنر ادبیات در تعامل اقوام و تقویت وحدت ملی و قومیت در قرآن و اندیشه های علما و بزرگان دینی، نهج البلاغه حضرت علی(ع) و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را از عناوین محور سوم بخش عمومی ششمین سمینار تعامل اقوام و ادیان در آذربایجان غربی عنوان کرد.

 

این مسؤول با اشاره به بخش ویژه سمینار با عنوان نگاه از درون گفت: آثار و نوشته های ادبی هنری در حوزه تعامل اقوام، ادیان و مطبوعات و نقش اقوام و ادیان در تحقق حماسه سیاسی در این بخش از سمینار داوری و ارزیابی می شوند.

 

حجت الاسلام کریمی با بیان این که دو مقاله برتر ارسالی به دبیرخانه سمینار در هر محور جهت قرائت انتخاب می شوند، مهلت ارسال اثر را تا بیستم پنجم مهر ماه سالجاری اعلام کرد.

 

وی متذکر شد: مقالات باید در ارتباط با موضوعات سمینار بر اساس شیوه نگارش علمی تهیه و ارائه شود و مقالات ارسالی حداکثر در 14 صفحه A4 تنظیم شده و چکیده مقالات در 400 کلمه به دبیرخانه سمینار ارسال شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تاکید بر الزامی بودن ارسال لوح فشرده مقالات به همراه پیرینت آن به دبیرخانه سمینار بیان داشت: سه مقاله در این دوره به عنوان مقالات برتر معرفی می شوند و جوایز نفرات برتر به تربیت اول تا سوم، ده میلیون، هفت میلیون و چهار میلیون ریال است./936/ت302/ب 

ارسال نظرات