۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۷۷۷۲۵
امام جمعه اهر:

خطر سلفی‌گری بدتر از آمریکا و رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که عقاید ضاله سلفی‌ها و تکفیری‌ها بدعتی آشکار در دین است، گفت: سلفی های افراطی نه تنها علیه شیعیان بلکه علیه اسلام و دین هستند.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهر، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه اهر اظهار داشت: جامعه اسلامی هر گاه ضربه دیده یا از ناحیه دشمنان بوده و یا از ناحیه تفکرات و اعتقادات غلط نشأت گرفته از تفسیرهای به رأی از دین بوده است.


وی با بیان این‌که افراط و تفریط بزرگ‌ترین ضربه را به مسلمانان زده است، خاطرنشان کرد: ضربه ای که از سوی گروه‌های افراطی، فرق ضاله و انحرافی همچون سلفی‌گری و تکفیری‌ها به اسلام خورده به مراتب بدتر از توطئه ها و فتنه های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که عقاید ضاله سلفی‌ها و تکفیری‌ها بدعتی آشکار در دین است، گفت: سلفی های افراطی نه تنها علیه شیعیان بلکه علیه اسلام و دین هستند، این ها ظاهرا از اسلام طرفداری می کنند، ولی به هیچ دین و مکتبی پایبند نیستند.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: سلفی های افراطی گروهکی هستند که استعمارگران غربی آنها را برای رسیدن به اهداف شوم خود در کشورهای اسلامی و ضربه زدن به وحدت اسلامی و تفرقه میان مسلمانان جهان بر سر کار آورده اند که نه دین دارند و نه انسانیت.


وی ادامه داد: سلفی ها با تفکر افراطی و التقاطی با اساس دین مخالف هستند، در ظاهر با شیعیان اختلاف عقیده دارند، اما در باطن حتی با اهل تسنن نیز میانه خوبی ندارند، از این رو لازم است که کل مسلمانان جهان به ویژه شیعیان و اهل سنت کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و لبنان کاملا به خطرات سلفی گری آگاه باشند.


حجت الاسلام حاجی زاده به حمایت کشورهای عربی خود فروخته و غربی از جریان سلفی گری اشاره کرد و گفت: این گروه جعلی که ساخته استعمار و توسعه یافته ایادی استکبار است، از سوی کشورهای غربی و عربی که ظاهرا خود را طرفدار حقوق بشر می نامند، حمایت مالی و تسلیحاتی و تبلیغاتی می شوند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که وهابیت، تکفیری ها و سلفی ها از ارتکاب به هیچ جنایتی واهمه ندارند و تا جایی که روی برخی جنایتکاران بزرگ تاریخ را نیز سفید کرده اند، اظهار داشت: جنایت های آنان حد و مرزی ندارد که توهین به مرقد صحابی پیامبر اسلام و قتل با شیوه های غیر انسانی از آن جمله است./935/پ201/س

ارسال نظرات