۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۷۷۷۵۵
پس از چند هفته برکناری؛

حمایت آمریکا و اروپا از محمد مرسی

خبرگزاری رسا ـ وزرای خارجه اتحادیه اروپا: در این برهه زمانی بسیار مهم است که مصر به سوی انتقال قدرت به غیرنظامیان و دولتی منتخب مردم، هدایت شود.
حمايت اروپا از محمد مرسي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان گفت: در حالی که تنش و درگیری میان هواداران و مخالفان محمد مرسی در مصر هم‌چنان ادامه دارد، اتحادیه‌ی اروپا و آمریکا خواهان آزادی او شده‌اند.
به گفته این خبرگزاری؛ وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه مشترکی اعلام کردند که مصر باید همه زندانیان سیاسی، از جمله محمد مرسی را آزاد کند.
در این بیانیه همچنین آمده است؛ در این برهه زمانی بسیار مهم است که مصر به سوی انتقال قدرت به غیرنظامیان و دولتی منتخب مردم، هدایت شود. وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، همچنین خواستار برگزاری انتخابات دموکراتیک در مصر شدند.
دویچه وله در ادامه به نقل از سخنگوی دولت آمریکا در واشنگتن که بر خواست خود مبنی بر پایان دادن به دستگیری ها و زندانی کردن‌ مخالفان که اهداف سیاسی خاصی را دنبال می‌کند تاکید می کند، افزود: این خواست شامل حال رییس جمهور مصر، محمد مرسی، نیز می‌شود. همچنین تمام احزاب مصر باید امکان تصمیم گیری در باره آینده این کشور را داشته باشند.
گفتنی است که عدلی منصور، رئیس‌جمهور موقت مصر، اعلام کرده است که هیات 10 نفره تدوین پیشنویس قانون اساسی، روز یکشنبه (21 ژوئیه) آغاز به کار کرده است. این هیات که از 4 استاد دانشگاه و 6 قاضی تشکیل می‌شود، ابتدا طرحی بر اساس پیشنهادهای رسیده، تنظیم می‌کند و سپس آن را به یک کمیسیون 50 نفره ارائه می‌دهد. این کمیسیون مسئول تدوین پیشنویس قانون اساسی است و برای این کار دو ماه فرصت دارد. قرار است همه پرسی در باره قانون اساسی جدید مصر، حداکثر تا 4 ماه دیگر برگزار شود./1421/9161/خ

ارسال نظرات