۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۵۶۷
آیت‌الله استادی:

خدمات روحانیت را به خاطر یک نقطه ضعف نادیده نگیریم

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله استادی با تجلیل از علما دین خواستار غافل نشدن از خدمات این بزرگواران شد و گفت: زحمات و تلاش‌های روحانیت و علما را نباید به سبب یک نقطه ضعف فراموش کرد.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیست و هفتم روز ماه مبارک رمضان در جمع زائران بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در مسجد اعظم گفت: نعمت‌های خدا به وسیله واسطه به افراد می‌رسد و کسی که واسطه این نعمت‌ها را شکر نکند همانند این است که خدا را شکر نکرده است.

وی ادامه داد: انسان باید در قبال هر احسانی که به او می‌رسد احسان و تشکر کند، علما واسطه حفظ دین ما هستند که مجاهدات‌های این افراد نگذاشته تا ما گرفتار انحراف و کجروی شویم از این‌رو باید به یاد افرادی که سبب حفظ دین ما شده‌اند بود و از خدمات و زحمات آن‌ها تجلیل و سپاس‌گذاری کرد.

امام جمعه قم امام خمینی(ره) را واسطه استقلال، عظمت و بزرگی ملت ایران دانست و تأکید کرد: امام راحل سبب گسترش مکتب تشیع در جهان شدند، اگر کشور ما اسلامی است مرهون زحمات امام خمینی(ره) است.

علامه مجلسی خدمتگذار مذهب تشیع بود

وی افزود: هر چند در کشور برخی از بی‌حجابی‌ و بدحجابی‌ها وجود دارد ولی باید توجه کرد که قبل از انقلاب برخی از بانوان عریان به خیابان‌ها می‌آمدند و اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد معلوم نبود که امروز کشور از نظر اخلاقی در چه شرایطی بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام خمینی(ره) در همین مقدار از اسلامی که در کشور عمل می‌شود سهم بسیار زیادی دارند، باید مسؤولان و مردم نسبت به سفارش‌ها و وصیت‌نامه ایشان توجه داشته و آن را مطالعه کنند.

آیت‌الله استادی در ادامه به سالروز رحلت علامه مجلسی اشاره و او را از علما قرن یازدهم خواند و اظهار داشت: در قرن یازدهم بیشتر شهرهای ایران شیعه نبودند و این عالم بزرگوار برای شیعه شدن ایرانیان و گسترش این مذهب حق در کشور تلاش‌‌های بسیاری کرد.

وی گفت: علمای زمان صفویه با خدمات، فداکاری و روشنگری مملکت ما را یک مملکت شیعی کردند و باید به مناسبت‌هایی از این افراد یاد کرده و خدمات مهم ایشان را بررسی کرد.

امام جمعه قم با اشاره به تألیفات علامه مجلسی برای گسترش تشیع خاطرنشان کرد: در زمان علامه کتاب‌های فارسی زبان درباره اخلاق، عقاید، اهل‌بیت(ع) و انبیا کم بود و علامه مجلسی برای پر کردن این خلاء و رفع کمبودهای موجود در جامعه کتاب‌های زیادی در باب اخلاق، عقاید و همانند آن را به قلم تحریر درآورده و در اختیار مردم قرار داد.

تجلیل آیت‌الله استادی از خدمات علما

وی تأکید کرد: در عصر ما نیز افرادی همانند علامه شهید مطهری کمبود کتاب‌های مستند، سودمند و قانع کننده در میان مردم به ویژه جوانان را حس کرد از این‌رو به نوشتن کتاب‌های سودمند برای اقشار مختلف مردم به ویژه افراد تحصیل کرده مشغول شد و آثار علمی، مستند و قانع کنند بسیاری را تألیف کرد که نباید آن‌ها را فراموش کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان امام راحل درباره تألیفات شهید مطهری «هر کتاب را که شهید مطهری نوشته بخوانید»، بیان داشت: حدود سی سال از شهادت این عالم بزرگ می‌گذرد ولی همواره کتاب‌‌های ایشان مورد مطالعه مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز علمای بزرگی همانند حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، حضرت آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله امینی و علما دیگر کتاب‌های مستند، مستحکم، با بیانی رسا و قلم روان می‌نویسند که مورد استفاده بسیاری از افراد تحصیل کرده قرار گرفته و به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شود، حتی برخی از کتاب‌های این بزرگواران پس از پنجاه سال چاپ و در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر غفلت نکردن از خدمات علما خاطرنشان کرد: فردی مانند آیت‌الله امینی کتاب ارزشمندی به نام دادگستر جهان تألیف کردند که پس از پنجاه سال هنوز هم چاپ می‌شود، همچنین کتاب‌های که ایشان درباره اصول عقاید، اخلاق همسرداری و اخلاق خانواده تألیف کردند بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته و سودمند است.

دشمن در صدد جدایی مردم از علما و روحانیت است

وی افزود: خواست خدا است که وجود و عمر برخی از افراد پربرکت باشد و به اسلام و تشیع خدمت کنند، علما واسطه دین‌داری و حفظ دین ما هستند و دین ما مرهون خدمات روحانیت است از این‌رو باید قدردان روحانیت بود و برخی از مشکلات که به وسیله چند نفر به وجود می‌آید را پای همه افراد نگذاریم، باید توجه کرد که گروه زیادی از علما برای حفظ دین ما تلاش کردند.

آیت‌الله استادی جدایی مردم از علما و روحانیت را از نقشه‌های مهم دشمنان خواند و گفت: زحمات و تلاش‌های روحانیت و علما را نباید به سبب یک نقطه ضعف فراموش کرد، باید قدردان علما، مراجع تقلید، روحانیت، امام امت و مقام معظم رهبری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتقادات مان را باید قوی کنیم، والدین نباید نسبت به فرزندان خود بی‌اعتنا بوده و اجازه دهند آن‌ها عمر خود را تنها به تماشای برنامه و یا مطالعه مجله‌های بی‌فایده سپری کنند حداقل یک کتاب سودمند تهیه کرده و در اختیار آن‌ها بگذارند، دشمن در صدد تضعیف اعتقادات مردم است./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات