۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۸۰۴۴۱
برخی اصلاح‌طلبان شورای شهر را با حزب سیاسی اشتباه گرفته‌اند

شورای اسلامی شهر یا شورای سیاسی شهر؟!

خبرگزاری رسا ـ در شرایطی که کمتر از 20 روز دیگر براساس وعده‌های داده شده قرار است تا اعضای شورای شهر، شهردار منتخب پایتخت را انتخاب کنند
شورای اسلامی شهر یا شورای سیاسی شهر؟!

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه جوان، در شرایطی که کمتر از 20 روز دیگر براساس وعده‌های داده شده قرار است تا اعضای شورای شهر، شهردار منتخب پایتخت را انتخاب کنند، اما یک جریان سیاسی سعی دارد تا بار دیگر همچون شورای نخست تجربه‌ای تلخ را در شورا برجا گذاشته و شورای چهارم را هم اسیر سیاسی‌بازی‌های خود کرده و انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر را اسیر سهم‌خواهی‌های سیاسی کنند.


پیش از آغاز انتخابات شورای شهر بارها منتخبان مردم و البته کارشناسان شهری اعلام کرده بودند که پارلمان شهری محلی برای بازی‌های سیاسی نیست، اما اکنون جریان موسوم به اصلاح‌طلب گویا شورای شهر را که یک نهاد اجتماعی و خدماتی است با یک ارگان سیاسی و حزبی اشتباه گرفته و قصد دارد تا آن را ضمن وارد کردن به بازی‌های سیاسی دچار چالش کنند.


در چنین شرایطی اعضای اصولگرای حاضر در شورای شهر معتقدند که شورای شهر محل خدمت است و جایی برای دعواهای سیاسی نیست. حتی در همین ارتباط بسیاری معتقد بودند که رهنمودهای رهبری در ارتباط با سیاسی نشدن انتخابات شورا‌ها و پارلمان شهری باید فصل‌الخطاب گروه‌های مختلف سیاسی قرار بگیرد، اما با این حال برخی از رسانه‌ها و اعضای جریان اصلاح‌طلب شورای شهر سعی دارند تا به هر نحو ممکن انتخاب شهردار و رئیس شورای شهر را با سیاست عجین کرده و این حس را القا کنند که مدیریت شهری آینده باید اصلاح‌طلب باشد تا بتواند با دولت ارتباطی خوب داشته باشد. این در شرایطی است که با نگاهی به گذشته و شورای اول و البته خاطرات تلخ آن زمان به خوبی می‌توان در ارتباط با مدیریت شهری اصلاح‌طلبانه قضاوت کرد.


در همین ارتباط ابوالفضل قناعتی، منتخب مردم در چهارمین دوره انتخابات شوراها در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: فشار گروه‌های مختلف سیاسی در جهت سهم‌خواهی به هیچ‌وجه شایسته شورای اسلامی شهر تهران نیست و به عقیده من اعضای شورا با تدبیر و درایت اسیر جریانات سیاسی برای سهم‌خواهی نخواهند شد.


وی می‌افزاید: سهم خواهی گروه‌های مختلف مسئله‌ای است که همیشه وجود داشته است و مربوط به شورای شهر یا این زمان نیست ولی منتخبین شورای چهارم نشان داده‌اند وامدار هیچ جریان و گروه سیاسی نیستند و به کسی باج نخواهند داد.


منتخبین باید نگاه‌های سیاسی را کنار بگذارند و با دید شایسته‌سالارانه به مسائل مختلف نگاه کنند تا خدای ناکرده شورا به سمت انحراف یا اختلاف و دو دستگی نرود.


قناعتی خاطرنشان می‌کند: شورای اول نتوانست پرهیز از نگاه سیاسی را حفظ کند و همین باعث تباهی این شورا شد، بنابراین در انتخاب‌های مهمی که شورای چهارم برای انتخاب رئیس شورای شهر یا شهردار تهران در پیش دارد، حفظ همدلی و نگاه سازنده در کنار دوری سیاسی کاری می‌تواند بسیار راهگشا باشد و منجر به انتخاب‌های خوب و شایسته‌ای شود.

سهم خواهی سیاسی آفت بزرگ شوراهاست
رضا تقی‌پور، دیگر منتخب مردم در انتخابات شورای شهر نیز در گفت‌وگو با «جوان» می‌گوید: متأسفانه سهم‌خواهی جریان‌های سیاسی تنها معطوف به شورای شهر نیست و انتخاب رئیس شورای شهر و شهردار را شامل نمی‌شود بلکه در همه انتخابات‌ها گروه‌هایی که از اشخاص برای ورود به شورا یا مجلس یا حتی رئیس‌جمهور شدن حمایت می‌کنند بعد از انتخابات توقع دارند که سهمی به آنها اختصاص داده شود.


وی می‌افزاید: بهتر است منتخبین برای انتخاب‌های پیش‌رو ساز و کارهای مناسبی را تعریف کنند و براساس آن مشخصه‌ها و بر اساس شایستگی انتخاب‌ خود را انجام دهند. ورود دو دستگی به جمع منتخبان شورای چهارم بی‌تردید سم مهلکی برای پارلمان شهری است و ضرر آن را تنها مردم خواهند دید. منتخبان مردم تنها باید در فکر خدمت‌رسانی به مردم باشند و از هرگونه سیاسی بازی در شورا بپرهیزند. /916/د102/ع

محسن جعفری

ارسال نظرات