۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۸۱۳۲۱
مدیر کل اوقاف مازندران خبر داد؛

بیش از 6 هزار نفر در طرح نشاط معنوی مازندران شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به برگزاری طرح نشاط معنوی در 125 امامزاده و بقعه متبرکه استان گفت: بیش از شش هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح نشاط معنوی ساری با اشاره به برگزاری این طرح در 125 امامزاده و بقعه متبرکه استان گفت: بیش از شش هزار دانش آموز در این طرح شرکت کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان گفت: طبق برنامه ابلاغی سازمان اوقاف این طرح از سال گذشته در استان آغاز شده است و سهم مازندران در این خصوص بیش از 11 هزار نفر است.

 

وی با بیان این که ثبت نام شدگان در این طرح آموزش‌های حفظ قرآن را زیر نظر مربیان مجرب فرا می گیرند، گفت: مقاطع سنی، 7 تا 11 سال، 11 تا 18 سال و 18 سال به بالا می توانند در این طرح شرکت کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه موجب نشر و اشاعه فرهنگ قرآنی و مسائل دینی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های قرآنی در سال مستمر ادامه دارد و هدف ما اشاعه قرآن در سراسر کشور است.

 

وی با اشاره به این که خانواده‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر تلاش کنند، ادامه داد: مأنوس با بودن قرآن علاوه بر رشد معنوی خانواده‌ها، سعادت و موفقیت را برای آن‌ها و فرزندانشان به‌دنبال دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به وجود بیش از هزار و 300 بقعه متبرکه در شهرهای مختلف مازندران اشاره کرد و با بیان این که وجود این تعداد امامزاده افتخاری برای مردم این استان است، گفت: به همین منظور همایش بزرگداشت امامزادگان استان همزمان با دهه کرامت در استان برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به بزرگداشت این امامزادگان گفت: برای یادمان امامزادگان استان ستاد استانی تشکیل و بزودی تبلیغات و اطلاع رسانی آن آغاز خواهد شد و این یادمان از سوی ادارات اوقاف و امورخیریه در 16 شهرستان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: در این همایش خادمین و هیأت امناء، ائمه جماعات و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی، مسؤولان و نخبگان علمی و فرهنگی شرکت خواهند کرد و اهمیت و جایگاه امامزادگان و استفاده از فضای معنوی آن در این همایش بیان خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود اجرای نیات واقفان خیراندیش را مهم ترین مأموریت سازمان اوقاف دانست و گفت: مقام معظم رهبری به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش تأکید بسیار زیادی دارند و این اداره کل موظف است موقوفاتی را که به عنوان امانت در اختیار دارد طبق نیات واقفان نیک اندیش عمل کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به هزینه کرد عواید موقوفات استان گفت: از ابتدای سال تاکنون 34 میلیارد و 327 میلیون ریال از عواید درآمدهای موقوفات طبق نیات واقفان هزینه شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: هزینه کرد این عواید موقوفات در بخش هایی نظیر حفظ و نگهداری موقوفات، نیات مذهبی، نیات خیریه، اجتماعی، عتبات و عالیات، مدارس علوم دینی، مساجد و بقاع و اماکن متبرکه بوده است./950/پ203/ب

ارسال نظرات