۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۸۱۴۸۱
امام جمعه موقت کرمان:

ایران به منزله تنگه اُحد برای اسلام‌ است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه موقت کرمان با اشاره به جنگ احد در صدر اسلام گفت: اگر دشمن از راه ایران به دنیای اسلام راه یابد مسلمانان سیلی خواهند خورد که تا صد سال دیگر نمی‏توانند کمر خود را راست کنند.
حجت الاسلام محمد صباحي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان، در خطبه‏های نماز جمعه امروز که در مصلی امام علی (ع) این شهر برگزار شد، گفت:‌ در زمان حال مردم کشور ما حکم همان افرادی را دارند که بالای تنگه‏ی احد هستند؛ که پیامبر به آن‏ها دستور داده که هر اتفاقی که افتاد شما جایگاه خود را تغییر ندهید.

 

وی ادامه داد:‌ شرایط امروز جهان اسلام بسیار حساس است و اگر مسلمانان در این زمینه هوشیار نباشند بدون شک ضربه‏های مهلکی از دشمنان خواهند خورد.

 

حجت الاسلام صباحی با اشاره به چاپ مقاله‏ای بر ضد اسلام و روحانیت در یکی از روزنامه‏های کرمان، گفت:‌ ما در این دولت جدید به دنبال وضعی آرام و بی دغدغه برای جامعه هستیم و نمی‏خواهیم با طرح این گونه مباحث وقت مردم گرفته شود.

 

وی با بیان این که دشمن به دنبال استفاده از کوچکترین اختلافات داخلی است، گفت:‌ این گونه اقدامات سبب بر هم خوردن نظم و امنیت جامعه می‏شود.

 

خطیب جمعه کرمان ابراز داشت:‌ نیمه شوال سالروز شهادت حمزه سید الشهداء است که به واقع شهادت او از سخت‏ترین روزهای زندگی پیامبر(ص) بوده است.

 

وی همچنین گفت:‌ حضرت حمزه با حمایت‏های بی نظیر خود از پیامبر (ص) بهترین پشتیبان برای دین اسلام بود‌ که دشمنان با قساوت تمام او را به شهادت رساندند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت:‌ حضرت زهرا (س) هر گاه که می‏خواستند برای پدر بزرگوارشان گریه کنند به مزار شهدای احد و حضرت حمزه می‏رفتند و آن جا به عزاداری می‏پرداختند.

 

وی با بیان این که متأسفانه منزلت واقعی حمزه سید الشهداء در جامعه اسلامی بازگو نشده است، گفت:‌ خدماتی که او به اسلام داشت از بی نظیر ترین کارهای عصر پیامبر(ص) بوده است.

 

حجت الاسلام صباحی تصریح کرد:‌ دادن زکات موجب کفاره گناهان شده و مانعی است در برابر آتش سوزان جهنم که شرط کمال آن پرداخت از روی میل و رغبت است./9702/پ202/ب

ارسال نظرات